Ros Motorcenteret Billingstad/ Ris Motoport Oslo

Diskutèr forhandlere/verksteder som har gitt god eller dårlig service. Forhandleren/verkstedet må gjerne svare på innleggene.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Ros Motorcenteret Billingstad/ Ris Motoport Oslo

Post by tshansen »

Så så....Pust rolig inn og rolig ut! ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
drivingnirvana
Posts: 152
Joined: 28 Aug 2007 00:02
Location: Oslo

Re: Ros Motorcenteret Billingstad/ Ris Motoport Oslo

Post by drivingnirvana »

MvAgustaRider wrote:Du er en typisk kunde.
Ja, enda mer synd at du ikke tåler en typisk kunde.
Hei du
User avatar
MvAgustaRider
Posts: 46
Joined: 22 Jan 2009 21:48
MC: MV Agusta F4 1000R

Re: Ros Motorcenteret Billingstad/ Ris Motoport Oslo

Post by MvAgustaRider »

Guinss wrote:Min oppfatning av saken er at trådstarter ikke er sur på dem som nekter service etter stengetid, men imponert av de som hjalp ham 1 1/2 time etter at sjappa var stengt.
...da jeg kom dit kunne de ikke hjelpe meg da de SNART skulle hjem fordi det var så innmari fint vær... og Fortvilelsen bar i meg...
Vet ikke hva du leser, men du bør jaggu lese på nytt. Ordet fortvilelse kan aldri misforståes. Det betyr at man er misfornøyd, det betyr at trådstarter var misfornøyd med avgjørelsen til motoport, punktum.

Jeg sier fortsatt at det er toveis, ikke enveis. Gi det lille av deg selv som kunde, så får du i retur. Mange kunder er for dumme til å skjønne at de er feilen selv. Har hatt kunder som skriker om dårlig service, og så står de da bare som potetsekker og sier ingenting, og svarer ikke noe på ting man sier eller spør om. Javel, hva er det de egentlig ønsker. Ingen her som er tankelesere tenker jeg, og da får pokker meg kunden(e) takke seg selv.
Guinss wrote:Er man i service-bransjen, må man ha en annen innstilling enn du har. Du kan ikke forvente at kunden skal gjøre alt arbeidet for deg. I en butikk står kunden for pengene, og de pengene betaler for vare + service. At kunder ikke svarer på spørsmål, skjønner jeg at er et problem. Men hvor ofte skjer det? :-s
Er helt enig med han over her(Prookie), som sier han er skuffet over å ha gått rundt i en butikk i 30min uten at noen i butikken tilbyr seg å hjelpe. Vil de ikke selge noe? Er jo bare idiotisk å drive butikk på den måten!
Mange butikker som ikke skjønner sånt, de burde ikke drive med det de gjør, god service = fornøyde kunder, som forteller til andre (som ble gjort her på forumet). Litt ekstra service, selvom det betyr ekstra arbeid, gir gode resultater. Dessverre altfor lite av slikt innen mc-bransjen. Man må legge litt arbeid i å finne en seriøs butikk, og det virker det som om trådstarter her har gjort.
Og nok en gang må du lese på nytt. Jeg sier aldri at det er kunden som skal gjøre alt arbeidet, det er jo helt helt feil. Jeg sier kun at kunden bør jobbe mer for å få det han ønsker. Det er et forhold, det er et kunde/selger forhold, og det innebærer ikke bare å være en nonsjalant dritt og kreve kreve kreve. Det er viktig at butikken liker deg også, om du vil fortsette å handle der.
Dette er dog vanskelig å skjønne for en kunde. Den vanlige kunde ser på seg selv som Gud. Dette er feil...
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Ros Motorcenteret Billingstad/ Ris Motoport Oslo

Post by KiM »

Greit nok at enkelte kunder er forferdelige, men holdningen til Jeanette er helt riktig. Uansett hvor drittsekk kunden er skal du som selger/servicemedarbeider alltid være glad og fornøyd. Jobber selv på Elkjøp og jeg kjenner meg absolutt igjen i det du sier Mvaugustarider, men det betyr ikke at jeg av den grunn blir irritert. Det er uten tvil de glade, fornøyde og hyggelige kundene som gjør jobben min til en god arbeidsplass.
ingen KiM, ingen kos
Guinss
Posts: 163
Joined: 12 Dec 2008 23:34
MC: 2008 Kawasaki 250R - Sort

Re: Ros Motorcenteret Billingstad/ Ris Motoport Oslo

Post by Guinss »

MvAgustaRider wrote:Vet ikke hva du leser, men du bør jaggu lese på nytt. Ordet fortvilelse kan aldri misforståes. Det betyr at man er misfornøyd, det betyr at trådstarter var misfornøyd med avgjørelsen til motoport, punktum.
Så mitt andre møte med Motorcentert Billingstad.
Jeg punkterte på min VFR i Oslo en Lørdag med knall sol, var hos en kompis så vi tok av hjulet og dro til Motoport, da jeg kom dit kunne de ikke hjelpe meg da de SNART skulle hjem fordi det var så innmari fint vær
Fortvilelsen bar i meg og jeg ringte div andre forh i Oslo og fikk til svar at de ikke kunne eller du må ta det en annen dag. Og der står jeg med LØST fordekk men ingen hjelp å få.
På tur hjem ( i lånt bil )svinger jeg innom Motorcenteret og der møter jeg den samme ekspeditøren som hadde låst døra til butikken og satt i bilen, han kom ut og sa at det desverre var stengt klokka 14.00 ( klokka var nå 15.30) Jeg forklarte problemet og han låste opp døra og skiftet dekket mitt!!!
Mens han gjorde jobben var han koselig og grei og ikke en slik " du er til bry " holdning.
her ser du selv hva han skriver, og det må være noe du ikke får med deg her MvAgustaRider. han er ikke forbanna på de andre butikkene, men han er ikke kjempeglad heller, og det er jo forståelig om man står der med pungtert dekk. Derimot er han veldig imponert over motorcenteret Billingstad. De er jo tydelig mange hakk over mc-oslo og motorsport oslo når det gjelder service. Åpner butikken lenge etter stengetid for å hjelpe han.
Du skriver selv: " Åpningstidene er klare, og er ifølge loven da man har RETT til å åpne og stenge. Klager folk på dette er de bare idioter."
Jeg ser ingen klager fra trådstarter, han skriver bare at han er fortvilet.
Dette er et godt eksempel på hvordan noen butikker gjør det lille ekstra som gjør at kundene velger å handle nettop der istedet for hos konkurrenter.
MvAgustaRider wrote:Og nok en gang må du lese på nytt. Jeg sier aldri at det er kunden som skal gjøre alt arbeidet, det er jo helt helt feil. Jeg sier kun at kunden bør jobbe mer for å få det han ønsker. Det er et forhold, det er et kunde/selger forhold, og det innebærer ikke bare å være en nonsjalant dritt og kreve kreve kreve. Det er viktig at butikken liker deg også, om du vil fortsette å handle der.
Dette er dog vanskelig å skjønne for en kunde. Den vanlige kunde ser på seg selv som Gud. Dette er feil...
sorry..service er det butikken som skal yte, ikke kunden...
zizzou
Posts: 54
Joined: 27 Mar 2009 21:40

Re: Ros Motorcenteret Billingstad/ Ris Motoport Oslo

Post by zizzou »

Det MvAgustaRider prøver å si på en veldig krass måte, er at kverulerende kunder som alltid (merk; alltid. Da mener jeg ikke dem som er sure pga noe spesielt har skjedd som dem har rett på å få ordnet) skal kreve og klage ikke fortjener noe ekstra kundeservice, der er jeg helt enig. Det er et to-veis-forhold, MEN det er selgeren som skal starte igang et godt forhold! Jeg har både betjent og blitt betjent i mange merkelige situasjoner. Og som en selger så vet jeg at selv om man møter på en sur kunde så skal det meget lite til for å få kunden til å gå smilende ut igjen. ALLE har både gode og dårlige dager, og det må man respektere som både kunde og selger.
Men som poenget mitt er så er det selgeren som skal starte igang et kundeforhold med god service, ikke kunden.
User avatar
Captain_Awesome
Posts: 20
Joined: 31 May 2009 11:28
MC: Honda VFR 800 2005
Yamaha XJ 600 1999 solgt
Location: Oslo

Re: Ros Motorcenteret Billingstad/ Ris Motoport Oslo

Post by Captain_Awesome »

Kanskje det er MvAgustaRider som er nicket til den berømte Billingstad-sjefen Erik?!? det hadde jo forklart mye...
Four wheels move the body, two wheels move the soul!!
Post Reply