Page 1 of 2

Ros Motorcenteret Billingstad/ Ris Motoport Oslo

Posted: 10 Apr 2008 00:52
by Nils J
Dette forumet her er nytt for meg, desverre........og må si det var mye intr. lesning her

Tenkte jeg skulle skrive mitt første innlegg om noe positivt jeg....

Jeg har lest masse inlegg og klager fra folk her om hvor forferdelig forh. er og hvor dårlig alt er.

Jeg er 43 år og har kjørt MC i hele mitt liv og brukt MC`n i jobb sammenheng og derfor vært innom det meste av forhandlere i Norge. og sett opplevd mye rart

Mine 3 siste MC`r har jeg kjøpt hos Motoport I Oslo, da jeg har hørt masse rart om div forhandlere i Oslo m/omegn

Nå skal jeg fortelle om min oppfatnig av en forhandler, Motorcenteret Billingstad
Første gang jeg var innom der var nettopp for å klage, før jeg var inne døra så kom en ung mann mot meg med et smil og sa hei på skikkelig nynorsk vis , og hva kan jeg hjelpe deg med?
Jeg kom med min klage ( støy fra visir på min Shoei hjelm) han i buikken tok straks en titt på hjelmen og konkluderte at det var noe grums der.
Jeg fikk en kopp kaffe og han fikset hjelmen min kjappt og helt GRATIS.... og den var ikke kjøpt der men hos Motoport Oslo, de har aldri tittet på hjelmen men alltid sagt at det sikkert er i orden.

Så mitt andre møte med Motorcentert Billingstad.
Jeg punkterte på min VFR i Oslo en Lørdag med knall sol, var hos en kompis så vi tok av hjulet og dro til Motoport, da jeg kom dit kunne de ikke hjelpe meg da de SNART skulle hjem fordi det var så innmari fint vær
Fortvilelsen bar i meg og jeg ringte div andre forh i Oslo og fikk til svar at de ikke kunne eller du må ta det en annen dag. Og der står jeg med LØST fordekk men ingen hjelp å få.
På tur hjem ( i lånt bil )svinger jeg innom Motorcenteret og der møter jeg den samme ekspeditøren som hadde låst døra til butikken og satt i bilen, han kom ut og sa at det desverre var stengt klokka 14.00 ( klokka var nå 15.30) Jeg forklarte problemet og han låste opp døra og skiftet dekket mitt!!!
Mens han gjorde jobben var han koselig og grei og ikke en slik " du er til bry " holdning.

Har også vært innom i flere anledninger der nå og treffer alltid en like hyggelig og blid mann ( som heter Geir Jeilen og er fra Gudbrandsdalen )
og ja jeg har blitt forsøkt ekspedert av sjefen ( som heter Erik ) men han takler jeg bare ikke, han bør ikke være i noen butikk!!

Så min konklusjon er at jeg fortstetter å handle der, men kun om jeg får hjelp fra Geir.
Har også et par kompisser som har begynt å handle der og de er veldig fornøyd med hjelpen de får ( de bruker også Geir ) og de har tidligere vært i krig med den butikken, en av de tok faktisk steget og kjøpte ny sykkel etter mange år med hat av butikken
Så til alle dere som hater Motrorcenteret, prøv de nå- men snakk med Geir, da skjønner du hva god kunde behandling er.....

Motoport Oslo/Mc Oslo; Takk for meg


Nils J.

Re: Ros Motorcenteret Billingstad/ Ris Motoport Oslo

Posted: 10 Apr 2008 08:56
by Baron von Waffel
Dette bekrefter at gode medarbeidere er gull verdt. =D> =D>

(Og at de er sjeldne.)

Re: Ros Motorcenteret Billingstad/ Ris Motoport Oslo

Posted: 10 Apr 2008 10:43
by Lølle
Kommer dessverre ikke på tale, fordi det er Erik som eier sjappa og han får ikke mine penger - så enkelt, så effektivt. :-)
Var det Motorport Oslo som ikke ville hjelpe? Forrige sesong? De startet jo opp med nye folk i både Drammen, Oslo og Trondheim i fjor.

Re: Ros Motorcenteret Billingstad/ Ris Motoport Oslo

Posted: 10 Apr 2008 14:00
by inunf
Nils J wrote: Motoport Oslo/Mc Oslo; Takk for meg
Kan du være så snill å utdype hva MC Oslo ikke gjør bra nok? Ser at navnet bare er nevnt helt til slutt i teksten. Noen konkrete ting du vil trekke frem?

Re: Ros Motorcenteret Billingstad/ Ris Motoport Oslo

Posted: 10 Apr 2008 14:43
by Lølle
Forøvrig var det veldig bra av fyren å låse opp og hjelpe deg.
Mht andre forhandlere, så "ringte [du] div andre forh i Oslo og fikk til svar at de ikke kunne eller du må ta det en annen dag.", så det er vel ikke særegent for noen spesiell forhandler. Å starte en dekkjobb etter stengetid er god ekstraservice. Bra at du fikk det. =D>

Re: Ros Motorcenteret Billingstad/ Ris Motoport Oslo

Posted: 10 Apr 2008 16:20
by Petterjacobsen
Jøss, en av få selgere som har skjønt det! =D> =D>

Er slik man får kunder, merkelig at fler butikker ikke skjønner det. [-X

Og hvis man driver butikk og noe skulle skje så MÅ man ordne med "erstatning" på en eller annen måte.

Prisavslag, gratis frakt osv... Gi kunden en positiv opplevelse, uansett!

(Er alltid vanskelig kunder også, jeg snakker om normale oppegående kunder)

Re: Ros Motorcenteret Billingstad/ Ris Motoport Oslo

Posted: 10 Apr 2008 21:51
by Nils J
[/quote]

Kan du være så snill å utdype hva MC Oslo ikke gjør bra nok? Ser at navnet bare er nevnt helt til slutt i teksten. Noen konkrete ting du vil trekke frem?[/quote]

Hei
Det er ikke det at MC-Oslo har gjort noe feil, det er bare det at de gangene jeg har vært der har jeg liksom ikke fått noe
spesiell hjelp, savner liksom det siste snerten som gir deg følelsen av service.
Skader ikke med et HEI når du kommer inn butikken

Var innom Alf Graarud i dag, der er også service noe de virkelig tar på alvor. Hyggelig og grei betjening
Mitt "fasit svar" er å møte kunden med et smil og virkelig gi kunden oppmerksomhet i noen sekunder.

Et off topic eksempel:
Handlet for 1390,- på Kiwi i dag, da jeg leverte penger ser eksepeditøren tomt ut i luften og jeg fikk hverken et takk eller værsågod- Hun sa faktisk ikke et ord utenom " pose? " [-X

Service og blid betjening er et veldig godt utangspunkt for en butikk.

Nils J

Re: Ros Motorcenteret Billingstad/ Ris Motoport Oslo

Posted: 11 Apr 2008 07:42
by inunf
Ok, det er notert.

Re: Ros Motorcenteret Billingstad/ Ris Motoport Oslo

Posted: 29 Aug 2008 10:55
by Prookie
Jeg har samme erfaring når det gjelder MC Oslo.
Før jeg kjøpte min første sykkel nå i sommer, var jeg innom der for å titte litt, prøvesitte, kanskje muligens prøvekjøre. Fryktelig klar. Virkelig gira.
Jeg rusla rundt og tittet på sykler i EN HALV TIME!!, før noen ansatte sa ett eneste ord til meg. Til tross for mine flerfoldige forsøk på å fange deres oppmerksomhet i det noen strener forbi meg. Jada, jeg vet at juni måned er stresstid i bransjen, men det skader virkelig ikke å stoppe opp i 10 sekunder for å si hei, spørre om man får hjelp, si ifra om at man er litt opptatt akkurat nå og gi kunden en følelse av å iallfall ha blitt sett.

Da jeg omsider fikk kontakt med en selger, var vi bare uenige om hvorvidt V-Strom var sykkelen for meg. Han mente jeg burde prøvekjøre den, enda jeg sa rett ut at den er for stor. Hadde ikke bakkekontakt nok på den.

Re: Ros Motorcenteret Billingstad/ Ris Motoport Oslo

Posted: 26 Jan 2009 21:12
by jgrlars
Motorport i Oslo, kommer jeg ikke til å handle hos flere ganger. Servicen jeg har fått der har vært mildt sagt dårlig.

De har mange hyggelige medarbeidere, men han som pleier å sitte bak skranken der har drept lysten min til å handle der.. :-s

Re: Ros Motorcenteret Billingstad/ Ris Motoport Oslo

Posted: 30 Jan 2009 21:27
by MvAgustaRider
Det er da helt naturlig at en stengt sjappe er en stengt sjappe. Føler at visse individer føler at de er større enn verden selv. De skal bare ha hjelp når de trenger den, samme pokker når det måte være, fordi de trenger det bare. Husk at det er mennesker som deg selv, som har en fritid de også.
Føler at jeg ikke hadde likt deg som kunde kun fordi du krever og krever og krever og aldri blir fornøyd. husk at det skal være samspill i et forhold. Du bør pokker meg vise at du er takknemmelig for hjelp, og ikke bare nage(LES: engelsk) som en premenstruell kjerring.
Ved gjentatte sinna tryner fra samme karen så er det ikke like lett å holde en blid maske.

Gjør deg fortjent til servicen du krever. Det er gøy å hjelpe noen man føler at fortjener det, og da kommer servicen av seg selv.

Alt for mange skriker på dårlig service i dette landet, og skjønner faen ikke at de selv er skyld i mye av greia. Slutt og skrik !

Re: Ros Motorcenteret Billingstad/ Ris Motoport Oslo

Posted: 31 Jan 2009 12:26
by drivingnirvana
MvAgustaRider wrote:Det er da helt naturlig at en stengt sjappe er en stengt sjappe. Føler at visse individer føler at de er større enn verden selv. De skal bare ha hjelp når de trenger den, samme pokker når det måte være, fordi de trenger det bare. Husk at det er mennesker som deg selv, som har en fritid de også.
Føler at jeg ikke hadde likt deg som kunde kun fordi du krever og krever og krever og aldri blir fornøyd. husk at det skal være samspill i et forhold. Du bør pokker meg vise at du er takknemmelig for hjelp, og ikke bare nage(LES: engelsk) som en premenstruell kjerring.
Ved gjentatte sinna tryner fra samme karen så er det ikke like lett å holde en blid maske.

Gjør deg fortjent til servicen du krever. Det er gøy å hjelpe noen man føler at fortjener det, og da kommer servicen av seg selv.

Alt for mange skriker på dårlig service i dette landet, og skjønner faen ikke at de selv er skyld i mye av greia. Slutt og skrik !

Whoah! For en post. Vet ikke om du fikk med deg det men han har rost god service også. Et smil koster deg ingenting og klarer du ikke å få en frem under et mulig salg er du i feil stilling. Når man som en MC-eier går i en MC-butikk er det en spennende opplevelse i seg selv (hvertfall, for enkelte av oss). Vi bruker vår tid og andre "offre" for og komme oss dit (kø til og fra, fri fra jobben, prioriteringer over andre ting osv.) og har en viss forventning om å bli mottatt som kunder, og det er ikke mye å be om! Som du sikkert har skjønt etter denne tråden: Gidder du ikke å yte skikkelig kundebehandling stikker kundene et annet sted. Når alt kommer til alt er sjappa en butikk og kunder som rømmer gjør ikke regnskapet godt.

Jeg kjøpte for en liten stund siden et anlegg til 50.000 kr. Det er relativt mye bare for et par høyttalere, en forsterker og en CD-spiller. I en butikk ble jeg ignorert etter fåtall forsøk på øyekontakt, og når jeg først fikk det var det hastverk og når det ikke var hastverk for butikkarbeiderne så var attituden "herregud, vet du ikke noe som er så grunnleggende??". Pga det tenkte jeg på servicen jeg ville fått etter et kjøp og om jeg trengte produktservice. Neste butikk, derimot, hadde skjønt det. "Dette her er et for stort rom med for mye støy til å gi inntrykk av hvordan musikken vil låte hos deg. Hvis du har tid om to dager kan vi sette det opp i demo-rommene våres. Vi ha forskjellige størrelser på, hvor stort er rommet ditt?" Salg og en kunde som alltid vil sjekke med dem først, enn noen andre.

Om man ikke takler kunder som ønsker seg god service er det selgeren som har et problem, hvertfall ikke kunden, de kan bare ta med pengene sine et annet sted, noe denne tråden beviser.

Re: Ros Motorcenteret Billingstad/ Ris Motoport Oslo

Posted: 31 Jan 2009 21:56
by MvAgustaRider
Du er en typisk kunde. Du vil ikke fatte greia før du jobber face to face med kunder daglig. Jeg sier fortsatt at det er toveis, ikke enveis. Gi det lille av deg selv som kunde, så får du i retur. Mange kunder er for dumme til å skjønne at de er feilen selv. Har hatt kunder som skriker om dårlig service, og så står de da bare som potetsekker og sier ingenting, og svarer ikke noe på ting man sier eller spør om. Javel, hva er det de egentlig ønsker. Ingen her som er tankelesere tenker jeg, og da får pokker meg kunden(e) takke seg selv.
Finnes mange andre rare kunder også, som krever og krever. Jeg mener at en kunde SKAL respektere åpningstidene. Jobb er jobb, og fritid er fritid. Åpningstidene er klare, og er ifølge loven da man har RETT til å åpne og stenge. Klager folk på dette er de bare idioter.
Er det folk her som liker telefonselgere på fritiden sin ? Neivel, men det burde vel være greit om dere liker å etterspørre tjenester utover vanlig arbeidstid hos andre folk !

Re: Ros Motorcenteret Billingstad/ Ris Motoport Oslo

Posted: 31 Jan 2009 22:49
by Juliet
MvAgustaRider wrote:Du er en typisk kunde.
:lol: =D> =D>

Hey hey, og det er mange av oss :D
Jeg jobber selv i butikk og har gjort det i mange år nå, Mitt mål med hver eneste kunde er å la kunden forlate butikken med et smil, samme søren hvor grinete eller storforlangende de er. Det er gøy skal jeg si deg, hver gang det lykkes! Men det krever en del innsats noen ganger. Jeg mener den insatsen er verdt det fordi det gjør jobben min bedre, og ikke minst inntektene for bedriften som betaler meg for å komme hver dag. Det er helt vanlig at kunder "forlanger" ( les forventer) god service, de skal nemlig legge igjen pengene sine som de har arbeidet hardt for, og forventer å få noe igjen for dem. Et ordinært kjøp kan i prinsippet gjøres "hvor som helst", for det er en jungel at selgere som tilbyr de samme varene til oss/dem. Selgerne/vi har ansvar for å knytte et tillitsforhold relativt raskt hvis vi vil ha de pengene i kassa. Det er selvsagt alltid noen kunder som ikke er verdt det, jeg har opplevd kunder jeg ikke vil ha bryet med, men jeg synes det er relativt få slike kunder. Og noen av de kan også snu og bli til fine faste kunder! Noen ganger er det de kundene som er aller mest uspiselige som kan ende opp med å bli favorittkunden! Og igjen kan det være den mest uspiselige kunden som legger igjen mest penger. Hva er viktigst? Det er opp til selgeren/arbeidsgiveren kanskje, men for meg er det viktigste å ha en trivelig arbeidsverdag, og for meg betyr det service.

Re: Ros Motorcenteret Billingstad/ Ris Motoport Oslo

Posted: 01 Feb 2009 00:11
by Guinss
MvAgustaRider wrote:Jeg mener at en kunde SKAL respektere åpningstidene. Jobb er jobb, og fritid er fritid. Åpningstidene er klare, og er ifølge loven da man har RETT til å åpne og stenge. Klager folk på dette er de bare idioter.
Min oppfatning av saken er at trådstarter ikke er sur på dem som nekter service etter stengetid, men imponert av de som hjalp ham 1 1/2 time etter at sjappa var stengt.
MvAgustaRider wrote:Jeg sier fortsatt at det er toveis, ikke enveis. Gi det lille av deg selv som kunde, så får du i retur. Mange kunder er for dumme til å skjønne at de er feilen selv. Har hatt kunder som skriker om dårlig service, og så står de da bare som potetsekker og sier ingenting, og svarer ikke noe på ting man sier eller spør om. Javel, hva er det de egentlig ønsker. Ingen her som er tankelesere tenker jeg, og da får pokker meg kunden(e) takke seg selv.
Er man i service-bransjen, må man ha en annen innstilling enn du har. Du kan ikke forvente at kunden skal gjøre alt arbeidet for deg. I en butikk står kunden for pengene, og de pengene betaler for vare + service. At kunder ikke svarer på spørsmål, skjønner jeg at er et problem. Men hvor ofte skjer det? :-s
Er helt enig med han over her(Prookie), som sier han er skuffet over å ha gått rundt i en butikk i 30min uten at noen i butikken tilbyr seg å hjelpe. Vil de ikke selge noe? Er jo bare idiotisk å drive butikk på den måten!
Mange butikker som ikke skjønner sånt, de burde ikke drive med det de gjør, god service = fornøyde kunder, som forteller til andre (som ble gjort her på forumet). Litt ekstra service, selvom det betyr ekstra arbeid, gir gode resultater. Dessverre altfor lite av slikt innen mc-bransjen. Man må legge litt arbeid i å finne en seriøs butikk, og det virker det som om trådstarter her har gjort.