MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nÄ 19 feb 2019 23:11

Alle klokkeslett er UTC+01:00

Legg inn nytt emne  Svar pĂ„ emne  [ 13 innlegg ] 
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 13 sep 2007 08:31 
Brukeravatar

MC: NĂ„: Yamaha YZF R6

Yamaha tzr 50
Cagiva mito 125
Gasgas sm 125
Sted: Ålesund
Styr for all del unna Solberg Motorsport i Ålesund om det er mulig.

For 1 Är tilbake sÄ kjÞpe jeg en helt ny Derbi gpr 50 der nede, Ä det viste seg at sykkelen ikke var slik nye sykkler skal vÊre.
Sykkelen lekte bensin, olje og det var noe rart med styret, selvfÞlgelig sÄ nektet forhandler pÄ at det var noe dem hadde gjort og sto fast bestemt pÄ at det var jeg som hadde Þdelagt den enda jeg merket det samme dag jeg kjÞpte den.

Men etter mye krangling med dem sÄ fikk vi endelig tilbake pengene og jeg kjÞpte meg en moped pÄ en annen forhandler og alt var bare bra.

NĂ„ i ettertid har som sikkert mange av dere vet har jeg skaffet med en Cagiva Mito 125, jeg var i fĂžrde og hentet den.
Testet den der nede og syns den gikk litt dÄrlig sÄ sa eier at det var fordi den var feil innstilt og fikk for mye bensin sÄ vi skrev under pÄ en kontrakt at jeg skulle prÞve Ä stille den inn sÄ den gikk bra, hvis ikke sÄ skulle jeg fÄ igjen pengene.

Etter mye prÞving fant jeg ut at den ikke ville gÄ som han sa og jeg merket at styret levde sitt eget liv og svinge der det ville av seg selv, men nÄr jeg snakket med selger i fÞrde nektet han Ä ta den tilbake og sa at det var jeg som hadde Þdelagt den.

Han sa jeg skulle sette den inn pÄ et godkjent mc verksted for Ä la dem lage en rapport pÄ tilstanden til sykkelen og siden Solberg Motorsport har Cagiva sÄ mÄtte jeg nesten bare sette den inn der.
Var nede Ä snakket med en som heter Geir ( ny annsatt pÄ solberg for dem som er kjent med butikken) og han sa at det var ikke noe problem og skjekke over hele sykkelen og styret, skulle bare komme ned med den i dag.

SÄ da var det avtalt at vi skulle komme ned med Cagivan, jeg kjÞrte ned og banket pÄ.
Var Knut som kom ut og sa at e skulle bare sette sykkelen utafor og gi han nĂžkklene.

SÄ sa han plutselig at dem kun skulle skjekke forgafflene og at dem ikke hadde tid til Ä skjekke motoren, enda jeg hadde avtalt med en annen som jobbet der at dem skulle gÄ over hele sykkelen samt motoren.
Da jeg prÞvde Ä forklare han at jeg hadde avtalt med en annen som jobber der om at dem skulle gÄ over motoren sÄ bare slengte han dÞra i tryne pÄ meg og gikk.

SĂ„ no vet ikke jeg helt va jeg skal gjĂžr, fĂ„r heller ta en telefon til AMS i Ålesund for Ă„ hĂžre om dem har tid til Ă„ skjekke motoren.

Ville bare fortelle folk hvordan solberg egentlig er.

Toppen

Legg innLagt inn: 13 sep 2007 08:43 
Brukeravatar

MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Sted: Ã
lesund
Er helt enig med deg. Jeg har sett meg lei av lite service instillte folk som knapt gidder Ä lÞfte en liten finger for Ä hjelpe deg med noe som helst og igjen viser at de ikke tar kunder pÄ alvor (i alle fall ikke folk med 50cc og 125cc!)

1. Prisene der er helt grosale! Hvorfor skal de ta dobbel pris av hva andre skal ta? La meg ta et lite eksempel, jeg skulle ha en liten baklyspÊre, det er snakk om en bitteliten 12v pÊre som skal plugges i. 80kr! for EN! og der skal vÊre tre. For Ä sjekke det opp dro jeg pÄ biltema og fant lik pÊre til 20kr for en 2pack, greit nok, biltema. Jeg dro pÄ en annen mc-forettning i byen, 30kr for eksakt samme pÊren.
Orginal deler skjÞnner jo jeg er dyre sÄdan, og det kan ikke forhandleren ta pÄ seg ansvaret for.

2. Hvem ansetter folk som ikke har sÄnn topp kompetanse pÄ hva de driver med? Greit nok Ä ha jobbet der i 20, 40, 50Är men det hjelper lite. "Er denne giroljen bra?" vedkommende fikk som svar "jada, vi har brukt de pÄ alle NSRÚne og ingen av de har skjert seg" Hvor i alle dager kom en skjering pga girolje inn? Viste ikke giroljen gikk inn i sylinderen ogsÄ.

En annen ting. NÄr du skal selge en hjelm til en som ikke har sÄ stor peiling, er det da ikke litt lurt Ä sjekke om den passer? Vedkommende som jobber i butikken sa at den passet, noen mnd etterpÄ fikk kjÞperen litt mer kunnskaper og fant ut at denne hjelmen overhode ikke passer, 10 nummer for stor. Jeg kjennte pÄ den selv og den satt helt lÞst alle veier.

3. NÄr man har avtalt en hel service pÄ en sykkel og for Ä finne ut hva som er gale med den, samt sjekk av gafflene. Ja, da sier man ikke til kunden at de bare skal sjekke kaflene nÄr man kommer med sykkelen. Og nÄr vedkommende prÞver Ä forklare at de hadde avtalt en service og sjekk med en annen ansatt lukker de bare dÞren rett i trynet pÄ kunden!

Eneste grunnen til at jeg overhode har handlet noe med de er at de er den eneste som fÞrer orginale derbi deler her i omrÄdet. Er nesten slik jeg kviner meg for Ä gÄ inn dÞren. At jeg kommer til Ä bruke de nÄr jeg nÄ skal ha meg tung sykkel er lite trolig, vil helst unngÄ Ä bli behandlet pÄ den mÄten der nÄr jeg legger igjen masse penger.
Jeg vet at disse har vĂŠrt i bransjen i alle de Ă„r og sikkert har ĂŒber peiling pĂ„ hva de driver med, men litt service mĂ„ det da kunne gĂ„ an Ă„ forlange? Det er ikke bare en gang, men det skjer jo stadig vekk at de sklir ut pĂ„ alle punkter. Det virker som de tar folk med tung-MC mer pĂ„ alvor, men vi er da kunder pĂ„ lik linje vi ogsĂ„.
Å sukke og se oppgitt pĂ„ deg fordi du spĂžr om en pris pĂ„ en del, fĂžles ubehagelig.

Solberg er for al del en bra butikk! Men de erfaringene jeg har er langt i fra positive, det samme gjelder mange jeg kjenner. Som noen av eksemplene over er tatt i fra de, og jeg er vitne til flere av de. :roll:
Alle kan gjÞre feil og ha dÄrlige dager, og alle kan forbedre seg. Ta oss litt mer pÄ alvor :)

- Derbi GPR`05. Blodtrimma JĂŠvel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [DĂžd]

Sist redigert av Mantis den 13 sep 2007 11:11, redigert 1 gang totalt.

Toppen

Legg innLagt inn: 13 sep 2007 08:44 
Brukeravatar

MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Sted: Oslo, Dal
Det mĂ„ da finnes flere verksteder i Ålesund som er godkjente MC-verksteder? De trenger ikek vĂŠre eksperter pĂ„ ditt merke. Tvert imot kan det vĂŠre greit Ă„ komme til noen som ikke selger kjenner eller som yter sĂ„ dĂ„rlig service.

Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino

Toppen

Legg innLagt inn: 13 sep 2007 10:16 
Brukeravatar

Sted: Oslo(Ålesund)
Vi har to godkjente mc-verksteder/butikker her i Ålesund. SĂ„ vi er ikke bortskjemte med mc-butikker. Jeg er enig i mye av det som blir sagt om Solberg, men vil trekke fram Åsmund som en hyggelig fyr. Alltid koselig Ă„ slĂ„ av en prat med.

AMS synes jeg i forhold til Solberg, er en mye bedre butikk. Jeg liker rett og slett folkene mye bedre, og butikken i sin helhet er mye flottere. Solberg ser jo ut som et lagerbygg utvendig og innvendig er det heller ikke mye Ă„ rope hurra for :?

Det som plager meg mest med mc-butikkene her er utvalget av sykler. Det er fire merker de satser pÄ og det er: Suzuki, Honda, Yamaha og Kawasaki. Med andre ord alle japsesyklene, og det er det :? AMS har jo ogsÄ Harley, men det er for spesielt interesserte. BMW skal de jo slutte med. I tillegg har butikkene noen smÄmerker som Cagiva, Derbi og Rieju. Hvor er Triumph, Ducati, Aprilia, Benelli, Husaberg, KTM og alle andre merker som er interessante? :(

Savner Ride!

Toppen

Legg innLagt inn: 13 sep 2007 11:01 
Brukeravatar

MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero
Joa skrev:
Det er fire merker de satser pÄ og det er: Suzuki, Honda, Yamaha og Kawasaki. Med andre ord alle japsesyklene, og det er det :? AMS har jo ogsÄ Harley, men det er for spesielt interesserte. BMW skal de jo slutte med. I tillegg har butikkene noen smÄmerker som Cagiva, Derbi og Rieju. Hvor er Triumph, Ducati, Aprilia, Benelli, Husaberg, KTM og alle andre merker som er interessante? :(
Savner Ride!

De kommer hvis man kjĂžper dem - jeg vil tro at markedet ikke er stort nok til at de kan leve av Ă„ levere.
Én forhandler kan jo ikke ha 10 merker.
Hvis du gÄr til den andre forhandleren, sÄ skaffer han sikkert originaldeler ogsÄ.

Toppen

Legg innLagt inn: 13 sep 2007 11:05 
Brukeravatar

MC: Aprilia RS250 (I wish!)
lesund
Det har du helt rett i Joa! Jeg nevnte bare det negative, siden dette var en post i negativ rettning mot butikken. Åsmund er en veldig hyggelig fyr :) Alle der nede er hyggelige sĂ„dan, men er enkelte unĂždvendige episoder.

AMS virker mye mer behjelplige, helt enig. Jeg sa det oppe fÞr, solberg er en bra butikk, men AMS synnes jeg er mye bedre sjappe. F.eks om jeg skal ha noen smÄting som blinklys, ventilhetter, tankpad eller hva det nÄ mÄtte vÊre stikker jeg mye heller til AMS pga av bedre service og lavere priser, ikke mye, men du sparer en hel del om du kjÞper mye og i lengden (tenker da pÄ smÄting). Savner ride jeg ogsÄ, det var kos MC sjappe det, rett nedi hÞgget her ogsÄ.

Jeg fÞler bare at andre MC butikker rundt om i landet hjelper deg mye mer med et lite smil om munnen, f.eks sÄ ringte jeg fÞrst Erling Sande som tar inn Derbi her i landet, meget hyggelig fyr pÄ telefonen som ikke kunne svare pÄ det jeg er ute etter, sÄ han ga meg tlf nummeret til en derbi forhandler i Trondheim. Aldri opplevd en sÄnn service som der, utrolig hyggelig trÞnder pÄ telefonen. Han sprang til og med helt til andre enden i butikken med meg pÄ telefonen for Ä sjekke pÄ en GPR som stod der og jeg fikk svar pÄ det jeg lurte pÄ.
Mener ikke at forhandlerene skal vÊre lÞpegutt for deg, slett ikke. Men kunder registrer dÄrlig service, slikt tapes det penger pÄ.

- Derbi GPR`05. Blodtrimma JĂŠvel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [DĂžd]

Toppen

Legg innLagt inn: 17 sep 2007 00:52 
Brukeravatar

MC: Ymse
Sted: Kristiansund
Mantis skrev:
...
2. Hvem ansetter folk som ikke har sÄnn topp kompetanse pÄ hva de driver med? Greit nok Ä ha jobbet der i 20, 40, 50Är men det hjelper lite. "Er denne giroljen bra?" vedkommende fikk som svar "jada, vi har brukt de pÄ alle NSRÚne og ingen av de har skjert seg" Hvor i alle dager kom en skjering pga girolje inn? Viste ikke giroljen gikk inn i sylinderen ogsÄ.
...

Hahaha! Fatter ikke at jeg ikke reagerte pĂ„ det fĂžr jeg hadde gĂ„tt ut dĂžra. Menmen, nĂ„r jeg spĂžr Turid om rĂ„d om girolje sĂ„ har jeg meg selv Ă„ takke... Fikk uansett byttet den i dyrere olje (uten mellomlegg) med Åsmund. Har bĂ„de positive og negative erfaringer med Solbergs, men jeg mĂ„ si at jeg liker Ă„ stikke innom der en gang i blandt. Er pĂ„ fornavn med alle untatt lĂŠrlingene. Er flere ganger jeg har fĂ„tt kommet bak disken for Ă„ se pĂ„ dele"kart" pĂ„ microfilm eller pĂ„ data.

SĂ„ lenge man vet at Turid ikke har fjĂŠrn peiling pĂ„ det hun driver med (kunde kommer inn, spĂžr etter pris pĂ„ GSXR 750 K6. Turid:" Knut! Er det noe som heter R 750? Har ikke den gĂ„tt ut av produksjon for lenge siden?"), og at Knut liker Ă„ ta seg betalt sĂ„ gĂ„r det an Ă„ handle der. Åsmund bestillte faktisk inn en eske med tennplugger til meg, billigere enn pĂ„ Mekonomen. Og det er kun EN sykkel i Ålesund som bruker de pluggene... Åsmund er en kjĂŠrnekar og har alltid gitt meg kjempeservice, selv om jeg ikke alltid har lagt igjen sĂ„ mye penger.

De var ogsÄ veldig behjelplige da NSRen jeg hadde knakk (produksjonsfeil, men skjedde 9 mnd for sent til Ä kunne reklamere). Har fÄtt lÄne verktÞy og fÄtt kopier fra verkstedsmanualer med dem.

Greit nok at de kanskje ikke gir alle like bra service, og at de er dyre. Men Ålesund har ikke rĂ„d til Ă„ miste flere MC-butikker! Jeg ogsĂ„ savner Ride, Leira-brĂždrene hadde peiling! Litt bedre med ei sjappe der verksmesteren har flere NM-titler i RR og de satser pĂ„ italienske mcer.

AMS har jeg igrunn bare gode erfaringer med. Har fÄtt snakket litt med Are Leira, selv om han egentlig ikke har hatt tid (ekstremt dyktig, var han som var verksmester pÄ Ride fÞr, har derfor peiling pÄ Ducati og Aprilia ogsÄ). Har ogsÄ fÄtt kommet inn pÄ verkstedet og sett pÄ dele"kart" pÄ dataen. Veldig hyggelig fyr. Kjetil (han med hÄret som stÄr for delesalget) er ogsÄ veldig hyggelig. Er et par ganger de har sagt at de skal ringe uten Ä gjÞre det, men det tar jeg ikke sÄ tungt. De har skaffet meg mye aprilia-deler selv om Haro har gjort sitt beste for Ä forhindre det. Eneste minuset er vel at det virker som om de satser hardest pÄ HD. Har hÞrt rykter om at de skal begynne med Ducati, men vet ikke sikkert.

Men begge sjappene har *litt* igjen for Ă„ komme opp pĂ„ nivĂ„ med Brages bil og Toyota. De er f. meg ville pĂ„ service! Bestiller deler fra nederland pĂ„ tirsdag i pĂ„skeferia. De ankommer under 24 timer senere (hadde dette vĂŠrt aprilia sĂ„ hadde det gĂ„tt et halvt ÅR, MINST!). FĂ„r rabatt pĂ„ delene fordi jeg handler sĂ„ mye. Bare smil og hĂžffelige ansatte. Tipser om hvor jeg kan kjĂžpe brukte deler selv om de ikke tjener en dritt pĂ„ det. FĂ„r hjelp 50 min ETTER stengetid. LĂ„ner ut spesialverktĂžy uten Ă„ nĂžle. Er en grunn til at Toyota har de mest fornĂžyde kundene, hĂ„per at mc-merkene og forhandlerene kommer etter. De har MYE Ă„ lĂŠre!

Toppen

Legg innLagt inn: 10 mar 2008 20:13 

MC: Cagiva Mito 07
RÄeste i byen
har hĂžrt om en nesten samme historie med en alexandro etter eller annet som driv Ă„ kjĂžpe og klage hele tiden el dt er vel mora som klager for at alexandro der ikke tĂžr Ă„ prate. alexandro der er jo bannlyst overalt da.

Toppen

Legg innLagt inn: 14 mar 2008 11:55 
Brukeravatar

MC: 97-mod Kawasaki ZX9R
86-mod Honda CBX 750 FII
(defekt motor, ny stÄr klar )
Sted: Hornindal, S&Fj
Broderen har sin Blackbird pÄ service med Solberg ein gong i Äret, han er veldig godt fornÞgd trur eg, har hvertfall ikkje hÞyrt noko negativt...
Men etter det de seier her kan det virke som om dei ikkje tek dei yngre kundane like seriĂžst som dei eldre med tung MC...

Toppen

Legg innLagt inn: 08 jul 2009 20:50 

MC: Ducati 1198S 09 RĂžd
Yamaha R6 02 bane
*Suzuki GSX-R 750 08 Svart
*Yamaha YZF R6 99 rĂžd/hvit
*Kawasaki Eliminator 125 2000
lesund
Har hatt erfaring med Solberg i 4 Är, siden jeg fÞrste gang jeg kjÞpte lettsykkel. Enkelt og greit fordi en kamerat av meg kjente mekanikeren som jobber der(ikke nÄ lengre, driver eget verksted nÄ). Inn og ut i lÞpet av en dag, ingen problem. Da dette var kompis tjeneste ble det ikke rare greiene mht pris.
Senere samme Är skulle jeg kjÞpe meg et par hansker, alpinestars.. Eneste butikken som har dette merket i Älesund. KjÞrte ned, kom inn i butikken, og jeg var helt alene. Kom ut en fyr som satt i kassa, sÄ pÄ meg, og gikk inn igjen pÄ bakrommet. Sjekket sÄ hanskene, fant noen jeg ville ha. Gikk bort til kassa og spurte om jeg kunne fÄ litt hjelp med en jakke jeg kunne tenkt meg. Var en vanlig spyke jakke til 7000,-. Fikk bare beskjed om Ä komme tilbake nÄr jeg hadde penger. Helt vanvittig, kastet fra meg hanskene og dro.

Dro aldri ned igjen fÞr jeg var 18, og skulle kjÞpe mellom-tung. Var egentlig helt vanvittig at jeg dro ned igjen, men samme smÞla igjen. Ingen som ville hjelpe. Da var det to andre i butikken. Tenkte at jeg skulle vente med Ä spÞrre osv til de var dratt. De to andre var 60-70 Är gamle, og de snakket om campingbiler og tv'er i hytta... fyren sÄ pÄ meg kjapt, da jeg stod rett ved siden av en sykkel jeg kunne tenkt meg, og fortsatte Ä skravle. Helt utrolig.

HELT SINNSYKT at det gÄr an Ä drive butikk med lik service.
Mekanikeren sluttet et Är etterpÄ, fordi han var lei av den dÄrlige servicen fra salgspersonalet. Driver nÄ eget verksted med LANGT lavere pris til andre forhandlere i Älesund.

Toppen

Legg innLagt inn: 08 jul 2009 22:14 
Administrator
Brukeravatar

MC: BMW R1200GS Adventure 2016
KTM 690 Enduro R 2013
Sted: Bergen
Det er ikke for ingen ting at eneste grunnen til at folk gikk pĂ„ solberg var pga Åsmund! Han fortjener all den rosen han kan fĂ„!

Han har vĂŠrt ekstremt hjelpsom ovenfor meg, og heldigvis har han startet for seg selv! =D>

2017: Nye dekk pÄ 24755 km - Avon Trailriders = 6649
2018: Nye dekk pÄ 31404 km - Metzeler Karoo Street
------------------------------------------------------------
Instagram
MyRouteApp

Toppen

Legg innLagt inn: 09 jul 2009 15:46 

MC: Ducati 1198S 09 RĂžd
Yamaha R6 02 bane
*Suzuki GSX-R 750 08 Svart
*Yamaha YZF R6 99 rĂžd/hvit
*Kawasaki Eliminator 125 2000
lesund
Ja, vanvittig dedikert. PrÞver Ä reklamere for han sÄ mye som mulig;p Ikke no prob Ä dra inn for Ä ta en kopp kaffe heller.
Herlig fyr, men sykkelen min er innelÄst pÄ verkstedet, og han er pÄ ferie. NOOES

Toppen

Legg innLagt inn: 17 apr 2012 09:59 

Heilt enig med fĂžrste post! HOLD DERE UNNA!

Hadde en Aprilia RS50 2008 modell som fungerte fint! Men den begynte og fjuske sÄ sendte den inn til dei der.. Fikk tilbake sykkelen en mnd seinere da di sa at forgasseren var gÄen og fikk ei regning pÄ 8000,- . Dei mÄtte bestille forgasseren fra Itaalia siden den ikke var i Norge sa dei. Viste seg bare at de var bunnkare pÄ forgasseren som var gÄen, liten plastikk bit..

Masse anna styr med med sykkelen og prisene er til og grine av nÄr de bruker sÄ lang tid pÄ servicene deres .. hÄpÞst

Toppen

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar pĂ„ emne  [ 13 innlegg ] 

Alle klokkeslett er UTC+01:00