Min sykkels møte med Tores eft. i Trondheim

Diskutèr forhandlere/verksteder som har gitt god eller dårlig service. Forhandleren/verkstedet må gjerne svare på innleggene.
toriamos
Posts: 139
Joined: 13 May 2005 19:18
MC: Ducati ST2
Location: TRONDHEIM

Min sykkels møte med Tores eft. i Trondheim

Post by toriamos »

I løpet av vinteren ble det meget klart at sykkelen etter å ha stått ute I snø og blest ikke under noen omstendighet ville starte. I mangel av alt for mye penger valgte jeg å sette inn sykkelen til Tores eft. i Trondheim.

Feilsøkingen avslørte at det hadde kommet vann inn i motoren (gjennom et slarkete plugghull) og at her trengtes omfattende rensing og overhaling. Jeg fikk et prisoverslag (15000 med moms og arbeid) Dette var i februar og vi avtalte at sykkelen skulle være ferdig 12.mai.

Etter noen telefoner i månedene fra mot våren blir alle (til slutt) enige om at 12.mai ER datoen for ferdigstillelse av sykkelen. Jeg er likevel freidig nok til å ta en telefon i april for å forsikre meg om at arbeidet med sykkelen er begynt. Slik jeg tenker det, KAN det jo alltids dukke opp problemer i siste liten. Og en forsinkelse ønsker jeg ikke. Innehaveren blir da noe bisk i telefonen og er meget bestemt på at har han sagt 12.mai, så skal sykkelen være ferdig 12.mai.?

Den 12.mai dukker jeg glad og fornøyd opp ved verkstedet. Sykkelen står da på en bukk, og er slettes ikke ferdig. Dog er i alle fall motoren montert, så jeg velger å ikke lage noe oppstyr rundt dette. Sykkelen skal være ferdig til dagen etter.
13.mai får jeg en telefon om at starteren er i stykker. Merk, at siste liten feil var noe jeg ønsket å unngå. Jeg får da beskjed om at det beste er om jeg selv sørger for å få denne reparert. Noe jeg gjør. Koster meg 2400,- men sånn er livet. Etter litt fram og tilbake, - fordi starteren ikke funka etter første reparasjon, ser alt bra ut. Jeg leverer starteren til Tores og alt ser lyst ut. Morsomt nok klarer innehaverer å fortelle meg at nå er han lei av å ha sykkelen stående i veien (!) Jeg sier ingenting men tenker nok litt rundt hvem sin feil det ER at sykkelen ikke ble ferdig til avtalt tid.

Dagen etter får jeg beskjed om at starteren, motoren og sykkelen går. JIPPI tenkte jeg, eller skal jeg være ærlig så tenkte jeg vel bare jippi.
Jeg dukker opp ved verkstedet i Trolla, monterer på mitt medbragte eksosanlegg og starter opp. Etter litt bensinpåfylling og choking starter jeg i alle fall opp. Det første som slår meg er at motoren ikke går på tomgang. Det er jo litt ergelig. Etter en noe deprimerende kjøretur oppdager jeg at sykkelen går utrolig dårlig. Det er umulig å få den over 4000 rpm og den strypes med gjevne mellomrom. Motorlyden er også litt rar.
Da innehaveren blir presentert for problemet sier han "dette er ikke mitt ansvar, det er ikke jeg som har reparert motoren". Innehaveren av et verksted har altså ikke ansvar? Interessant.
Jeg lar sykkelen stå igjen og vi avtaler at jeg skal får beskjed når de har sett på den. Dette var en onsdag. Torsdag kveld kjører jeg forbi verkstedet (i bil) og ser at sykkelen står på samme stedet der jeg satte den fra meg. Blir litt provosert og drar hjem og sender Tores eft. en mail der jeg redegjør for noen synspunkter ift hva jeg ble lovet og hva jeg faktisk ikke har fått. Har aldri fått svar på denne mailen.

Mandagen drar jeg ut til Tores igjen. Jeg får da beskjed om at de TROR at det er et justeringsproblem med forgasserne. Innehaveren spør om jeg kjenner noen som kan fikse sånt?. HAN kunne jo selvfølgelig fikse forgasserne, men da kom jeg bakerst i køen!
Jeg fikk nøklene og kjørte Hondaen til Motorportsenteret (Den lokale Hondaforhandler)
Der gikk de over forgasserne, men der var det ikke noe galt der. Det som skjer nå er at toppen må av, mekanikeren ved Motorport har en misstanke om at kamkjedet kan være feil montert. Blir spennede å høre i morgen hva som blir diagnosen.

Hva jeg synes om Tores eft? Tja, hva med den franske glosen - "Merde"
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Ikke måte på frekkhet! Vet vedkommende at han:
a) jobber i en service bedrift, og bør være høflig (og ærlig) med sine kunder
b) mc sesongen har startet, de fleste av oss hadde strukket han opp om han ikke holdt avtalt dato
c) selvsagt har både ansvaret og en viss garanti når han skrur sykkelen din i biter

Takker meg til Internett hvor folk kan spre informasjon slik at andre kan slippe å bli kunder ved slike verksteder!

Jeg ville gjort meg veldig VELDIG vanskelig om det nå viser seg at de har gjort feil, en ting er at de selvsagt skal betale for regningen som måtte komme etter at hondaforhandleren har kikket på sykkelen. Men jeg hadde krevet en dispensasjon for at de har hatt sykkelen stående over tiden uten engang å klare å gjøre jobben ordentlig.

Er langt ifra uvanlig at kunder ringer i håp om at jobben er gjort før tiden, dette burde langt ifra få Tores til å gi en kvass tilbakemelding. Og når han/de i tillegg ikke klarer å overholde fristen han har gitt deg, da føler jeg virkelig at vedkommende har pisset i motvind..

Lykke til, og ikke gi deg selv om det kan kreve hardt arbeid å gå mot et slikt verksted..

Kommer ikke over disse to :shock:
Morsomt nok klarer innehaverer å fortelle meg at nå er han lei av å ha sykkelen stående i veien (!)
Innehaveren spør om jeg kjenner noen som kan fikse sånt?
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

.
Last edited by Banditbiker on 05 Nov 2008 20:03, edited 1 time in total.
toriamos
Posts: 139
Joined: 13 May 2005 19:18
MC: Ducati ST2
Location: TRONDHEIM

Post by toriamos »

Vel, sykkelen står jo på merkeverksted. Der fant de ut at det i alle fall ikke var kamkjedet som var feil montert. Mistanken nå går i retning av ventilløfterne. Så nå får vi se.
Har forøvrig sendt en mail til Tores eft. der jeg informerer om at kostnaden ved å få sykkelen reparert hos merkeverksted skal dekkes av Tores eft. Har ikke fått noe svar selvfølgelig. Misfornøyde kunder skal sikkert forsøkes tiet i hjel.
Men jeg vet at innehaveren av Tores eft. har vært i kontakt med Hondaverkstedet for å forhøre seg. Jeg legger heller ikke akkurat skjul på overfor Hondaverkstedet hvilken behandling jeg og sykkelen har fått.
1) Sykkelen ble IKKE reparert til avtalt tid.
2) Da det kom fram at den ikke var ferdigstilt, sa innehaveren av Tores eft. at dette IKKE var hans ansvar, og at om han skulle gjøre noe med problemet kom jeg bakerst i køa.
3) Sykkelen står nå på dyrt merkeverksted for å bli reparert.
Jeg kan i min villeste fantasi ikke se noe annet enn at Tores eft. må se seg nødt til å dekke regningen fra merkeverkstedet.
I mellomtiden går dagene. Det er liksom ikke det samme å kjøre Nissan Bluebird...
Axxeman
Posts: 424
Joined: 30 Apr 2005 17:55
Location: Tromsø

Post by Axxeman »

fyttigrisen for et useriøst verksted, ville ikke latt han slippe unna så lett nei! Selvfølgelig må han betale!

Lykke til :wink:
Het Porsche på NMCF
Medlem nr. 100
User avatar
Furre
Posts: 518
Joined: 26 Apr 2005 12:40
MC: MV Agusta F4
Location: Oslo

Post by Furre »

Er helt enig med at mange verksteder rundt om i landet helt har mistet sin arbeidsstolthet, er jo også en grunn at merkeverksteder tjener skjorta i forhold, alle de 'vanlige'(for å kalle de andre værkstedene for det) stedene bare surrer rundt og gjør ikke jobben sin, og derav bli nødt til å hendvende seg til ett merkeverksted som i grunn skal være helt unødvendig.
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

.
Last edited by Banditbiker on 05 Nov 2008 20:04, edited 1 time in total.
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

toriamos wrote:I mellomtiden går dagene. Det er liksom ikke det samme å kjøre Nissan Bluebird...
Fy fela. Du har ikke hatt en god vår, og du har min fulle sympati!
Så dørgende full er sympatien min, at du kan få en time på Triumphen min når det passer som trøst. Send meg en PM!

Når det gjelder merkeverksted (Ride, for mitt vedkommende) har jeg utelukkende positive ting å si. Enda.

T'Weed
toriamos
Posts: 139
Joined: 13 May 2005 19:18
MC: Ducati ST2
Location: TRONDHEIM

Post by toriamos »

He he, Tumbleweed - tilbyr du å låne ut sykkelen din til en japsesyklist?
Må desverre avslå tilbudet da det ser ut som jeg har en velutviklet evne til å fucke opp alle motorsykler jeg kommer i kontakt med 8)
Er dessuten temmelig vinterstiv fortsatt, har liksom ikke blitt noe kjøring i år...
Men tusen takk for tilbudet!
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

All mulig sympati til deg toriamos. Dessverre er det blitt slik i Norge at service er et fremmedord, enten det dreier seg om MC-, bil- eller andre foretak. På en måte tror jeg vi forbrukere delvis er skyld i dette. Ola dunk er altfor snill og for lett å manipulere. Vi finner oss i dårlig service. Akk ja, sukker vi og fortsetter å gå til den samme butikken. Høye priser finner vi oss også i. Vi har jo så god kjøpekraft. Vi må bli flinkere til å stille krav, og i de tilfeller et foretak driver tvilsom business må vi slutte å gå dit og samtidig oppfordre alle vi kjenner til å holde seg unna (som denne tråden f.eks.)

Har selv blandete erfaringer med både merkeverksteder og andre verksteder både på bil og MC. Senest denne uka ringte jeg til to bedrifter (ikke MC) for å purre opp inngåtte avtaler. Joda, de skulle ringe tilbake og gi beskjed innen et gitt tidsrom. Hva skjer? Ikke en lyd fra dem innen avtalt tid. Sånt gjør meg mektig forbannet :evil:
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Surt det der :cry:
Har ikke erfaring med Tores, det lille jeg har hørt er bra, men...
Har selv god erfaring med Grostad MC på Heggstadmyra, når vi ser bort fra at det er kø, og han sier klart fra om at det er ikke mulig før om tre uker. Og da kan det gjerne ta to uker til før du får inn sykkel'n. Men han har oversikt og så er verkstedet ryddig. Motorport er litt mer overfylt for å si det sånn.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
User avatar
Griffin
Posts: 247
Joined: 26 Apr 2005 18:53
Location: Barteby

Post by Griffin »

Ragnhild61 wrote:Surt det der :cry:
Har ikke erfaring med Tores, det lille jeg har hørt er bra, men...
Har selv god erfaring med Grostad MC på Heggstadmyra, når vi ser bort fra at det er kø, og han sier klart fra om at det er ikke mulig før om tre uker. Og da kan det gjerne ta to uker til før du får inn sykkel'n. Men han har oversikt og så er verkstedet ryddig. Motorport er litt mer overfylt for å si det sånn.
Synd at det er crossere som er main-theme egentlig... men har hørt han gjør bra arbeid og han er meget hyggelig... Grostad mener jeg...
Dene ene gangen jeg var hos ham, så kunne han ikke hjelpe...
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Toriamos - måtte selvsagt ha forvisset meg om at du var til å stole på.
En motorsykkel er en motorsykkel, jeg kjører Triumph, du kjører Honda(etterhvert, får vi håpe...), begge er motorsykler.
Jeg er ikke en av de merke-naziene man kan finne blant førere av feks amerikanske motorsykler .....

(og jeg presiserer at jeg IKKE generaliserer HD-førere nå)

T'Weed

PS: Grostad ja...har to venner som har sverget på å aldri benytte Grostad igjen. Aldri. Selv har jeg ingen erfaring der....
User avatar
vega
Posts: 579
Joined: 08 May 2005 19:35
Location: Tr.heim

Post by vega »

Kjøpte styre til sykkelen min til Tores for to år siden "alle bikerne advarte meg mot han" bestillte å han sa det tok ca to uker fra tyskland... ringte etter to uker men ei noe styre.... ringte etter to uker til....niks..... ringte da etter en måned til... joda hadde fått det for halvannen uke siden å han hadde glemt hvem det var bestillt til "skal sies at jeg ga han tlf nr å navn" jeg fikk i ettertid vite fra gutta at det var ikke noe nytt for han sender ikke bestilling før han har flere varer fra samme plass for å spare portoen det kunne han for f.... ha sagt!!! så kunne jeg ha bestillt en annen plass men nei!!!!! å nå skulle jeg ha br.klosser til sykkelen å ringte å han sier at det får han på lager idag.... i min visdom (jada noname jeg glimrer til) ringte jeg før jeg dro ditt (det piss regnet) da sier han at nei det har han ikke sagt å det må være en misforståelse.... det skal regne øl å nakne damer før jeg setter mine ben i den høkkert sjappa :evil:
Do i look like a fucking people person?
HD 1340 softail "custom"
har hørt at passiv røyking er farlig så jeg er sunn å røyker som F...
User avatar
NeoNxiX
Posts: 317
Joined: 07 May 2005 21:51
Location: Stjørdal
Contact:

Post by NeoNxiX »

Nei, jeg har ikke lange erfaringen ennå :lol:
Men jeg vet om en som driver verksted og butikk på stjørdal.
Sjappa hans heter selnes :D Karen som eier den heter terje selnes :D
Jeg kan ikke si så mye annet enn at han er en kløpper når det gjelder å reparere sykler :wink:
Han selger jo bare mopeder og lett-motorsykler, men tar også inn sykler av større kaliber for reperasjon.
Har reparert min der, og er veldig fornøyd med det :wink:
Han yter god service, kan faget sitt og er veldig rask med oppdragene :D



+at gubben er en kjernekar av den sjeldne sorten :D
My Lovely Rieju Rs2 Matrix 2003 modell
Post Reply