Min sykkels møte med Tores eft. i Trondheim

Diskutèr forhandlere/verksteder som har gitt god eller dårlig service. Forhandleren/verkstedet må gjerne svare på innleggene.
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Post by adoniz »

ja, skulla egentlig gjort det, men er ikke helt sikker på om jeg tørr å ringe tores å spørre :) Han holder tross alt til vis-à-vis Hells angles.. :)
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Post by adoniz »

Tar meg friheten til å publisere pm jeg:

"Gikk til slutt greit. Etter at vi (jeg og innehaveren) hadde stått inne på sjappa og slengt beskyldninger i hodet på hverandre i over en halv time, så roet ting seg ned. Han tok til slutt på seg å skifte ventilløftere på sykkelen gratis.
Har blitt en gammel historie nå Sykkelen var god som gull i hele sommer. Fikk klapring i en ventilløfter mot høsten, så da skal Tores til pers igjen. Går sikkert greit. "
toriamos
Posts: 139
Joined: 13 May 2005 19:18
MC: Ducati ST2
Location: TRONDHEIM

Re:

Post by toriamos »

KØLLA wrote:Forsvant bare plutselig han derre toriamos kroppen. Synd egenlig for han hadde en del herlige kommentarer . Siden du adoniz er stasjonert i samme område ( Trondheim )som toriamos så bør du sjekke opp denne saken
Helt forsvunnet er jeg jo ikke. Herlige kommentarer er nok desverre en smakssak, men takk for blomstene :)

Saken er forøvrig kommentert i en annen tråd jeg startet, men ser jo at denne eksisterer så da så...

Tores hadde sykkelen på besøk i høst for å finne ut hva tikkingen/klapringen var for noe. Han hørte ingen lyd - det visste seg at han hadde kjørt sykkelen med en temmelig lyddtett hjelm. Jeg lot det være med dette siden det snart var vinter. På våren (altså i år) tok jeg kontakt. I mitt hode er nemmelig bråkete ventilløftere å regne som en reklamasjonssak når det er Tores som har montert de, selv om det på en måte var gjort gratis. På den andre siden fikk han 13000,- for renoveringen av hele motoren og LOT VÆRE å sjekke ventilløfterene, men leverte derimot fra seg en sykkel som så og si ikke gikk i det hele tatt og forsøkte å innbille meg at det bare var snakk om justering av forgasserene. ETTER at Motorport hadde forsøkt å justere forgasserene (noe som kostet meg nesten fire tusen, mener jeg å huske) ble det klart at Tores hadde gitt blaffen i de hydrauliske ventilløfterene. Så, etter måneder med kjeft og krangling monterte han endelig et sett med brukte løftere. Gratis. Merker har at ordet "gratis" får en helt spesiell betydning.
En telefon til typen nå i vår (forøvrig ETTER at jeg i et anfall av sinnsykdom la igjen over seks tusen kroner for et eksosanlegg og stålomspundne bremseslanger hos ham) avslører at han mener seg selv uskikket til å rote med hydrauliske ventilløftere. Han var ikke mye lysten på å påta seg et reklamasjonsreperasjonsobjekt med andre ord. Første gang jeg noengang snakka med typen husker jeg han la mye vekt på at "kunden skulle være fornøyd."
Har aldri i hele mitt liv gjort en handel med noen som har gjort meg så missfornøyd, så han bommer nok av og til...

Motorport kommer ikke veldig heldig ut heller synes jeg. Det hadde jo sykkelen inn nå nettopp, tok 3800,- og kunne fortelle meg at de ikke fant ut hvilken ventilløfter som hadde problemer. Noe jeg synes de skulle ringt meg og informert om. Da JEG endelig ringte, var sykkelen montert og sto klar til å bli hentet - UTEN at noe var gjort. Synes det kunne slått på tråden mens toppen fortsatt var av og jeg kanskje kunne bedt de om å skifte de åtte ventilløfterene på høyre side. Nå må jeg betale for åpning av motoren igjen. Vel vel, de hadde tatt en innvendig motorvask og skifta olje da - så NOE var jo gjort. Forøvrig nøyaktig det samme som Grostad gjorde uka før - gratis.
Tores anbefaler jeg ikke til min verste fiende, Motorport er så som så, Grostad derimot har jeg fått et meget godt inntrykk av - og da mener jeg MEGET GODT. Kunne begrunnet dette mer men det er nå engang ikke Grostad MC denne tråden handler om.
Per i dag går sykkelen godt - om man ser bort i fra rakling og tikking. Synes jeg har lært en del på denne saken, rimelig dyr lærdom, men den sitter.
1999 Ducati ST2
Post Reply