Min sykkels møte med Tores eft. i Trondheim

Diskutèr forhandlere/verksteder som har gitt god eller dårlig service. Forhandleren/verkstedet må gjerne svare på innleggene.
toriamos
Posts: 139
Joined: 13 May 2005 19:18
MC: Ducati ST2
Location: TRONDHEIM

Post by toriamos »

NeoNxiX: Hyggelig å høre, noe å tenke på til neste gang. For meg kom infoen et halvt år forsteint - hvor var du da jeg trengte deg? :D
User avatar
NeoNxiX
Posts: 317
Joined: 07 May 2005 21:51
Location: Stjørdal
Contact:

Post by NeoNxiX »

toriamos wrote:NeoNxiX: Hyggelig å høre, noe å tenke på til neste gang. For meg kom infoen et halvt år forsteint - hvor var du da jeg trengte deg? :D
Hehe.
det blir jo bare noen mils kjøring ifra trondheim, men i gjengjeld mye bedre service :D
My Lovely Rieju Rs2 Matrix 2003 modell
toriamos
Posts: 139
Joined: 13 May 2005 19:18
MC: Ducati ST2
Location: TRONDHEIM

Post by toriamos »

Motorsykkelverksteder er befolket med noen merkelige personer. Orker ikke dra hele historien men essensen er som følger:
- Dro til Trolla for å syte, bære, kjefte og smelle. Etter tre uker var endelig verkstednissene ferdig med ferien.
- Brukte tre kvarter på å kaste kjeft i hodet på innehaveren, og få kjeft tilbake. Noe saklig, noe ikke så saklig. Artig lell, siden det røy inn noen kunder i løpet at krangelen, som sikkert fikk en noe uventet underholdning.
- Enden på visa var at inneh. tilbød seg å kjøpe av meg motoren (siden han hadde gjort så mye arbeid på den, og visste at den var bra..) for 13500,- noe som er eksakt det beløpet jeg har forskuttert for å få den reparert. Men, siden vi ikke klarte å være i samme rom i mer enn to sekunder før det fløy kjeft, ba jeg ham sende meg tilbudet på mail slik at jeg fikk tenke på det.
Dette var en mandag - uka gikk og ingen mail.
- Så jeg durte utover mandagen etter i min kledelige Nissan Bluebird (som er jubileumsmoddelen må jeg nevne og er noe av det styggeste jeg noensinne har hatt gleden av å kjøre)
- Mjaaa - sa innehaveren, - jeg kan alltids kjøpe motoren av deg. - Men jeg har også et annet forslag: Hva om jeg kjøper en brukt topp og monterer over ventilløfterene til din motor? Og hva om jeg gjør dette uten kostnader for deg? Gratis - med andre ord.
- Ja takk, sa jeg.
Dette er ikke gjort ennå, siden jeg ikke har fått ut sykkelen fra merkeverkstedet ennå - men enn så lenge høres dette ut som en deal.
Motorportsenteret skulle ha 450 bols stykket for 16 ventilløftere, samt 5600 for jobben. Ser ut som jeg sparer den utgiften. Desverre har de brukt en hel arbeidsdag for å komme fram til at det ER løfterene som fusker, og det blir 5600 spenn det også.
Men det ser ut som det kan bli litt motorsykkling likevel i år, 5600 kroner dyrere og tre måneder senere enn planlagt.
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Shit :cry: happens

Håper du kommer deg på veien :smt023

Det er ikke tilfeldigvis du som har den rosa Bluebirden m/grønne felger vel :?:
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
toriamos
Posts: 139
Joined: 13 May 2005 19:18
MC: Ducati ST2
Location: TRONDHEIM

Post by toriamos »

Rosa?? Gosh - nope, jeg har JUBILEUMSMODELLEN! Den er toaletthvit med hvite felger. Er det virkelig noen som har en styggere Bluebird? Rosa med grønne felger....
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Yepp, står en utenfor Prixen i Ilsvika rett som det er. Heter Blonde Nina. Står i bakruta.
Alt er rosa, tilogmed merket Bluebird er lakka rosa.

Så forresten en rosa septikkbil i Sandefjord i sommer, så Blonde Nina er ikke alene...
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Septikkbiler skal være sølvgrå....... :lol:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Mulig det, men denne i Sandefjord var rosa, både tank, hytte og ramma bakover.
Så helt utrolig ut, og så var det litt koselig når den kom inn i hyttefeltet jeg var på besøk i :)
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Det var en septikkbil, og ikke en søppelbil :roll:
Og septikkbiler har sånn slurpeslange som slurper septikk, og de slangene har ikke mottak for rosa bæreposer, selv om det hadde jo vært nærliggende på akkurat den bilen :)
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
toriamos
Posts: 139
Joined: 13 May 2005 19:18
MC: Ducati ST2
Location: TRONDHEIM

Post by toriamos »

Herved erklærer jeg tråden min for kuppa :shock:
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

:oops: Beklager Toriamos, men noen ganger blir det bare sånn, Jalmar klarer ikke å styre seg, og da klarer selv ikke jeg å styre ham :oops:
Du må bare fortsette med dine erfaringer om Tore's i Trolla. Det er faktisk mer matnyttig enn Jalmars forsøk på å være morsom.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
toriamos
Posts: 139
Joined: 13 May 2005 19:18
MC: Ducati ST2
Location: TRONDHEIM

Post by toriamos »

He he, og vips hadde Jalmar sletta sine innlegg...
ludde
Posts: 18
Joined: 30 Sep 2006 00:17

trist...

Post by ludde »

HAr selv hatt dårlige erfaringer fra slikt...

I mitt motsetning til deg, som sutrere for å måtte kjøre en nissan så måtte jeg hive meg på en suzuki fz 50...

I denne omgang er det snakk om Mc strømmen fra min side. HAn skulle overhale motoren min for en pris av 2500,- Det tok han 7 måneder og gjennomføre jobben. Den prisen jeg måtte betale var over 3000,- HAn la på masse der og da og jeg brydde meg egentlig ikke, jeg orket ikke mere kjefting og krangling... Etter mange krangler så innså han (til slutt) at han hadde vært en drittsekk... Det som er det merkelige er at JEG bruker nå 4 timer på å overhale en slik motor... Merkelig... Avtalen var jo senest 2 uker...

VEt akkurat åssen du føler det, alt er bare et slit og tilslutt når jeg fikk motoren så holdt den i 4 uker... Kremgjøken hadde ikke brukt pakningsement mellom blokkene! Min kjøre far (som er utdannet mekaniker og en relativt full tidsplan) konfronterte eieren av mc strømmen om problemet som hadde oppstått... FAdern bare anbefalte han å ikke ta oppdrag han ikke mestrer...

Shit happens og det er verksteder der ute som ikke har "service" eller "kundebehandling i sitt vokabulær...
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Post by adoniz »

Hvordan gikk det tilslutt? :) Med tores altså.. ? Er nysggjerrig
User avatar
KØLLA
Posts: 109
Joined: 22 May 2005 23:52
Location: YTRE

Post by KØLLA »

Forsvant bare plutselig han derre toriamos kroppen. Synd egenlig for han hadde en del herlige kommentarer . Siden du adoniz er stasjonert i samme område ( Trondheim )som toriamos så bør du sjekke opp denne saken
Post Reply