Logistikken til Haro Scandinavia er kritikkverdig.

Diskutèr forhandlere/verksteder som har gitt god eller dårlig service. Forhandleren/verkstedet må gjerne svare på innleggene.
Post Reply
aprilapegaso
Posts: 2
Joined: 03 Aug 2007 21:17
MC: Aprilia Pegaso Strada 2007

Logistikken til Haro Scandinavia er kritikkverdig.

Post by aprilapegaso »

Det at importøren er så treg, er negativt for annerkjente merkevarer og for kundene. Jeg sendte et brev til Aprilia Europa om dette. Min engelsk er ikke den beste, men jeg håper det gangner alle oss som bruker våre sparepenger eller låner penger for å kjøpe seg et merke som Haro er importør av:

This is a general complaint about the Norwegian importing firm "Haro AS" http://www.aprilia.no. I write this letter for the benefit for both the Aprilia and the customers you have inn Norway. My new Aprilia Pegaso Strada 650 had an overturn for a week ago. Unfortunately the clutch handle broke in the fall, and I damaged the tip of the left handlebar. I contacted a lot of Norwegian dealers to get a new clutch handle and a new black tip to the left handlebar. None of the local dealers had this in their own local stock. That is not the problem. The problem is that the Norwegian importing firm does not operate a minimum stock of typical parts that often has to be changed. I have also visited Norwegian internet forums that discuss Aprilia. It is not very hard to find complaints about the same thing I just wrote in this letter. It does not just concern clutchhandels. It concerns Aprilia parts in general. It takes weeks and some also mention months before they get the parts they have ordered. I hope you for the future will demand a better quality from Haro AS in Norway, for the benefit for both the Norwegian customers and for Aprilias market share in Norway for the future. I love my new Aprilia bike, but I think it should be unnecessary be afraid of braking typical spare parts because I then might have to park the bike for a long time and wait for new parts to arrive from abroad.
User avatar
KL. A
Posts: 233
Joined: 19 Jun 2007 21:19
MC: '08 Suzuki GSX-R600
'06 KTM 640 Prestige *Solgt*
Location: Telemark

Re: Logistikken til Haro Scandinavia er kritikkverdig.

Post by KL. A »

Artig! Håper du legger ut svaret du får også. (hvis de ikke legger brevet ditt på lager da...)

Snakket med noen ang Aprilia, da jeg lurte på motarden deres.
Da ble det nevnt at Aprilia både har byttet lokasjon på hovedlageret og byttet lagersystem.
Dette førte til at varer som egentlig var på hovedlager hos Aprilia ikke var inkludert i det nye lagersystemet.
Dvs. søkte man etter en del kom det frem 0 i lagerbeholdning, gikk man fysisk og kikket fant man delen.
All my drinking buddies have a racing problem!
Babelfisken
Posts: 570
Joined: 19 Mar 2007 22:32

Re: Logistikken til Haro Scandinavia er kritikkverdig.

Post by Babelfisken »

KL. A wrote:Artig! Håper du legger ut svaret du får også. (hvis de ikke legger brevet ditt på lager da...)

Snakket med noen ang Aprilia, da jeg lurte på motarden deres.
Da ble det nevnt at Aprilia både har byttet lokasjon på hovedlageret og byttet lagersystem.
Dette førte til at varer som egentlig var på hovedlager hos Aprilia ikke var inkludert i det nye lagersystemet.
Dvs. søkte man etter en del kom det frem 0 i lagerbeholdning, gikk man fysisk og kikket fant man delen.
Artig, jeg "ventet" noen måneder på en RS250 Cluthc hendel i fjor og da var forklaringen omtrent den samme, heldigvis kjøpte jeg en kompatibel Yamaha R6 hendel samme dag som jeg bestillte hos Aprilia. At den kostet 1/3 skadet jo heller ikke. Gærningene skulle ha over 600 for hendelen, og gud forby, opp mot 1000 for en justerbar bremsehendel!

Med litt planlegging har man dog internett. Eneste bekymring er da service. Det ene verkstedet jeg vet tar Aprilia, ville jeg ikke levert tråsykkelen engang.

Forøvrig er det ingen som har noe særlig lager nå til dags, det de har er sentrallagre i Europa som leverer på 3-5 dager...når dette fungerer, doh.
Pollti

Re: Logistikken til Haro Scandinavia er kritikkverdig.

Post by Pollti »

Troll MC i tønsberg skaffer Aprilia deler over natta de. Etter Pegasoen har jeg fremdeles deler i bestilling via forhandler. Nå har de vært i bestilling i 2 år og fremdeles har det ikke vært lyd fra dem. Betryggende.
Gixxerman

Re: Logistikken til Haro Scandinavia er kritikkverdig.

Post by Gixxerman »

Flyttes til Ris og Ros.
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Logistikken til Haro Scandinavia er kritikkverdig.

Post by inunf »

Det jeg fikk høre av en kar som skaffer meg aprilia-deler (jobber hos en mc-forhandler som IKKE forhandler aprilia) var at Haro er helt greie, det er aprilia selv som er flaskehalsen.
Post Reply