Ris til Motorcenteret, Billingstad

Diskutèr forhandlere/verksteder som har gitt god eller dårlig service. Forhandleren/verkstedet må gjerne svare på innleggene.
xn85turbo
Posts: 7
Joined: 28 Jun 2007 23:16
MC: Suzuki xn85 turbo 83 modell produsert i 300 eks. og Suzuki wankel

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by xn85turbo »

Lølle wrote:Samma eier, så de får heller ikke penga mine.
Heldigvis er alternativet rett oppi gata.
nei ,ikke samme eier
Butiken i drammen er solgt :D
xn85turbo
Posts: 7
Joined: 28 Jun 2007 23:16
MC: Suzuki xn85 turbo 83 modell produsert i 300 eks. og Suzuki wankel

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by xn85turbo »

Simen H wrote:Pappa og jeg dro bort til motorsenteret på billignstad for å høre hvordan det gikk med rs'en min som skjærte seg for noen uker siden. Vi mener at det helt klart er en garanti sak siden den bare var en uke gammel.

Jeg kjørte sykkelen tom for olje, men oljelampen lyste ikke når sykkelen stod oppreist.

Som sagt dro pappa og jeg bort til motorcenteret i går for å høre om vi får dekket skadene på garantien.

Det endte med at det ble en ganske heftig diskusjon, og mannen på motorcenteret ¨mistet hodet¨ helt :shock:
Han kaldte oss gjenntatte ganger for kjeltringer og at han skulle gjøre reperasjonen dyrest mulig :? Jeg fikk helt sjokk siden vi nettopp hadde kjøpt en splitter ny sykkel av han, og jeg regnet med litt sørvice og forståelse :shock:

Jeg har ikke sjangs til å betale 12500 kr + arbeids timer :(
du har kjøpt en 2 takter,den må etterfylles med 2 taktsolje ,du har kjørt 65 mil uten å fylle 2 takts oljen -ditt ansvar å sjekke-les innstruksjons boken alt står der ,eller kjøp deg en honda 4 takter som ikke har dette med 2 takts oljen ,fordi det er en 4 takter
jeg var der selv i butikken og dere prøvde å lure dere unna de faktiske forhold -lampa lyste rødt du kjøre videre uten å fylle olje ,men prøvde å nekte på dette der,men innrømmet dette før levering av sykkel-venligst fortell sannheter det varer lengst-Forretningen og eier er kansje ikke like hølige alltid ,men de har varer i hylla og lurer ingen tjener bra med penger oppe 6 dager i uka og 10 ansatte ...hilsen en som har vært med en stund på 2 hjul...
User avatar
Endre
Posts: 479
Joined: 29 Oct 2006 10:50
MC: Aprilia RSV Tuono 1000
2003 mod
Location: Drammen

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by Endre »

xn85turbo wrote:
Lølle wrote:Samma eier, så de får heller ikke penga mine.
Heldigvis er alternativet rett oppi gata.
nei ,ikke samme eier
Butiken i drammen er solgt :D
Ja, men den gang butikken ikke var solg var det DÅRLIG service..
xn85turbo wrote:
Simen H wrote:Pappa og jeg dro bort til motorsenteret på billignstad for å høre hvordan det gikk med rs'en min som skjærte seg for noen uker siden. Vi mener at det helt klart er en garanti sak siden den bare var en uke gammel.

Jeg kjørte sykkelen tom for olje, men oljelampen lyste ikke når sykkelen stod oppreist.

Som sagt dro pappa og jeg bort til motorcenteret i går for å høre om vi får dekket skadene på garantien.

Det endte med at det ble en ganske heftig diskusjon, og mannen på motorcenteret ¨mistet hodet¨ helt :shock:
Han kaldte oss gjenntatte ganger for kjeltringer og at han skulle gjøre reperasjonen dyrest mulig :? Jeg fikk helt sjokk siden vi nettopp hadde kjøpt en splitter ny sykkel av han, og jeg regnet med litt sørvice og forståelse :shock:

Jeg har ikke sjangs til å betale 12500 kr + arbeids timer :(
du har kjøpt en 2 takter,den må etterfylles med 2 taktsolje ,du har kjørt 65 mil uten å fylle 2 takts oljen -ditt ansvar å sjekke-les innstruksjons boken alt står der ,eller kjøp deg en honda 4 takter som ikke har dette med 2 takts oljen ,fordi det er en 4 takter
jeg var der selv i butikken og dere prøvde å lure dere unna de faktiske forhold -lampa lyste rødt du kjøre videre uten å fylle olje ,men prøvde å nekte på dette der,men innrømmet dette før levering av sykkel-venligst fortell sannheter det varer lengst-Forretningen og eier er kansje ikke like hølige alltid ,men de har varer i hylla og lurer ingen tjener bra med penger oppe 6 dager i uka og 10 ansatte ...hilsen en som har vært med en stund på 2 hjul...
Hjelper VELDIG lite med varer i hylla og oppe 6 dager i uka hvis servicen er RÆVVA og kundene ikke kommer tilbake. :roll: Ja vel, mulig dere tjener bra penger for øyeblikket, men tiden vil vise hvor lenge det varer da ;-)
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod

X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
xn85turbo
Posts: 7
Joined: 28 Jun 2007 23:16
MC: Suzuki xn85 turbo 83 modell produsert i 300 eks. og Suzuki wankel

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by xn85turbo »

Lølle wrote:Det er nok han, ja...
Utrolig trist med sykkelen din, da.
Nå er jo garantien ikke avhengig av forhandleren, den er gitt av fabrikken.
Jeg synes det lukter av verkstedstabbe... en sykkel skal ikke bruke olje på den måten som ny.
Ta en prat med et skikkelig merkeverksted/forhandler, så vil de sikkert hjelpe deg så langt som mulig.

Lykke til.
det er en 2 takter kjørt 65 mil etter den ble hentet ,han har sett lampa for olje lyse,men ikke etterfylt 2 takts oljen
er dette etter innstruksjonboka ?
Håper du får bra service på Din honda i Drammen eller oslo ,men de gikk jo konk i 06 og i 07 ,pga av at kundene ikke betaler det det koster å ha mc på verksted,
Oslo konket på over 6 mil i september 06 og drammen mars 07 på 4,5 mill -der er det nå ette spetakkel uten sidestykke pga de har sedt ut regniger til kunder som har betalt for biken sin cash,,..
Lølle wrote:
Simen H wrote:Jeg hadde kjørt 60 mil da dette skjedde. Forhandler hadde sikkert ikke fyllt fullt opp med olje.

Jeg har selv ansvar for å sjekke oljenivået :roll: men uansett.. hehe
Ja, alvorlig talt... jeg er enig - det kan da ikke blitt fylt opp.
Lølle wrote:
Simen H wrote:Jeg hadde kjørt 60 mil da dette skjedde. Forhandler hadde sikkert ikke fyllt fullt opp med olje.
du hadde kjørt 65 mil -det vil si at tanken var full

Jeg har selv ansvar for å sjekke oljenivået :roll: men uansett.. hehe
Ja, alvorlig talt... jeg er enig - det kan da ikke blitt fylt opp.
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by Lølle »

xn85turbo wrote:
Endre wrote:Avdelingen i Drammen er også ikke noe å skryte av :evil: Makan til rævva service.. :roll:
motorcenteret drammen er overdratt til nye eiere i år-De hadde problemer med en ansatt som gjorde underslag og solgte denne for det ekke lett å drive 2 steder .
Så ikke bland inn butikken i Asker med dette-de har drevet butikk i 25 år uten konkurs ! :D
Det er nettopp butikken i Asker - på Billingstad - som jeg snakker om og advarer mot.
Jeg vet at Motorport i Drammen (og den i Trondheim og Oslo) gikk konk i fjor, kanskje du blander dem?
Det spiller forsåvidt ingen rolle. Jeg vurderte å kjøpe en krage på Motorcenteret i Drammen og sjekket Internettsidene. Der omtales både Billingstad og Drammen i ett. Jeg ringte og spurte om det var samme eier som på Billingstad og de sa ja.
Har de dårlig service, fortjener de ikke kunder, uansett eier.
Utover det vet ikke jeg og bryr meg ikke all verden. Jeg bare handler hos Motorport i Drammen, så vet jeg at han ikke får mine penger.
User avatar
P.Stordal
Posts: 317
Joined: 01 May 2007 15:40
MC: Blå Honda CBR 125 R 2007
Location: Skreia - Toten - Norway!

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by P.Stordal »

Hmm.. Trekker tilbake det jeg sa, er itte så bra opplegg som jeg trodde.. Var på 1. gangs-service i dag, og fikk beskjed om å finne fram service-heftet. Trudde at je sku få det på servicen, men det skulle jeg ha fått av forhandler da jeg kjøpte CBRen.. Eneste jeg fikk, var midlertidig vognkort og kvittering.. :S
Skal ringe ned dit etterpå og be de sende det i posten, gidder faen itte å kjøre helt ned dit, tar jo nesten 2 timer jo! :evil:
Har lett-lappen og en blå '07 Honda CBR 125 :D
User avatar
Endre
Posts: 479
Joined: 29 Oct 2006 10:50
MC: Aprilia RSV Tuono 1000
2003 mod
Location: Drammen

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by Endre »

Ta det som en tur ;-)
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod

X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
xn85turbo
Posts: 7
Joined: 28 Jun 2007 23:16
MC: Suzuki xn85 turbo 83 modell produsert i 300 eks. og Suzuki wankel

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by xn85turbo »

Endre wrote:Avdelingen i Drammen er også ikke noe å skryte av :evil: Makan til rævva service.. :roll:
er ikke oen avdeling i Drammen,den er solgt for lege sia :shock:
User avatar
Endre
Posts: 479
Joined: 29 Oct 2006 10:50
MC: Aprilia RSV Tuono 1000
2003 mod
Location: Drammen

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by Endre »

Ja, OK... Men som jeg har sagty tidligere; den gangen det var en avdeling i Drammen SUGDE servicen
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod

X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by Lølle »

xn85turbo wrote:er ikke oen avdeling i Drammen,den er solgt for lege sia :shock:
De har nå fortsatt felles internettside med Billingstad, da..

Ellers synes jeg du skal være litt tilbakeholden med å spre delvise opplysninger og dritt om konkurrenter - så godt som alle butikker vil holde seg langt unna negativ omtale av konkurrenter.. [-X

Mitt poeng er at behandler man kunder slik de gjør på Billingstad, er det en skam at man tjener penger.
De fleste som driver butikk er hyggelige når man kjøper, det er når man kommer tilbake med spørsmål, garantisaker, reklamasjon osv at man får prøvd en forretning - når pengestrømmen snur et øyeblikk.
User avatar
ivarfm
Posts: 124
Joined: 07 Jan 2007 16:33
Location: Asker

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by ivarfm »

Har personlig ingen god erfaring med motorcenteret på Billingstad. Har bestilt en gass-wire som ikke var til feil sykkel og som i tillegg måtte "bestilles" to ganger.. De har utrolig dårlig orden og tar vanvittig lite ansvar. En kamerat av meg bestilte en bremskloss i februar som han fikk sent i juni. En annen venn av meg bestilte en dyse, som også ikke ble registrert, så de måtte bore opp en 135 dyse.. Dette er bare toppen av isberget, har MANGE flere historier, men det får vi ta på Grava ;-) Kan overhode ikke anbefale dette på noen måte!
- Derbi GPR 125R (06)
User avatar
boxer wolf
Posts: 1686
Joined: 22 Jun 2007 22:36
Location: Akershus

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by boxer wolf »

Har vært i kontakt med Landfalløya Motorcenter AS. De er nyetablerte i april i år, og holder til i samme lokaler som Motorcenteret Drammen hadde før. Det er ikke samme eier som tidligere.

Motorcenteret Drammen har offisielt skiftet forretningsadresse til Billingstad (sammen med Motorcenteret Billingstad).

Er det noen som har noen erfaringer med Landfalløya Motorcenter ??
Image
Si det du mener, og men det du sier.
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by Lølle »

boxer wolf wrote:Har vært i kontakt med Landfalløya Motorcenter AS. De er nyetablerte i april i år, og holder til i samme lokaler som Motorcenteret Drammen hadde før. Det er ikke samme eier som tidligere.
Motorcenteret Drammen har offisielt skiftet forretningsadresse til Billingstad (sammen med Motorcenteret Billingstad).
Er det noen som har noen erfaringer med Landfalløya Motorcenter ??
Jeg vet ikke, men da jeg spurte i sommer, sa de at det var samme eiere, og det nye selskapet har motorcenterets webside registrert som sin. Pussig. Det er vel et par erfaringer med Landfalløya over her?
User avatar
boxer wolf
Posts: 1686
Joined: 22 Jun 2007 22:36
Location: Akershus

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by boxer wolf »

Det ser ut som om alle erfaringer med forretningen i Drammen, referert over, er av litt eldre dato.

Selskapet i Drammen heter nå Landfalløya Motorcenter AS. Ved å sjekke på http://www.brreg.no og/eller http://www.purehelp.no kan man finne ut en del om eierstrukturer etc. Det er helt tydelig at det nå er en ny forretning.

Det at de har felles hjemmeside er nok mer et resultat av avtaler gjort ved overtagelsen av lokaler etc. vil jeg tro.

Når det nå er noen som våger å satse i dette markedet, er det jo synd dersom de skal møte uberettiget motgang grunnet et annet selskap som drev forretning i samme lokaler tidligere.

Derfor: Hvis noen har FERSKE erfaringer fra forretningen i Drammen (etter mai i år), ville det være interessant å høre disse.
Image
Si det du mener, og men det du sier.
User avatar
Endre
Posts: 479
Joined: 29 Oct 2006 10:50
MC: Aprilia RSV Tuono 1000
2003 mod
Location: Drammen

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by Endre »

Jeg kan dra dit i morgen og kjøpe meg noe, så deler jeg erfaringen etterpå :D :lol:
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod

X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
Post Reply