Ris til Motorcenteret, Billingstad

Diskutèr forhandlere/verksteder som har gitt god eller dårlig service. Forhandleren/verkstedet må gjerne svare på innleggene.
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by Lølle »

Dette er et underforum jeg ikke har lagt merke til før. Kan ikke dy meg:
Et sted som ALDRI vil få pengene mine igjen er :smt067 Motorcenteret på Billingstad. Jeg har i et par år kjørt forbi og et par-tre mil ekstra for å få service.
Hverken før eller siden har jeg blitt æresskjelt og kalt idiot i en butikk for å ha "kranglet for noen hundrelapper" da jeg ba om en spesifisert kvittering (etter å ha betalt). Det var uhørt og ikke mulig å gi. At regningen var høyere enn avtalt og at en avtalt service med oljeskift ikke var inkludert oljen var helt naturlig. I ettertid har jeg forstått at jeg ikke er alene om slike opplevelser.

Det beste vi forbrukere kan gjøre er å sørge for at det ikke lønner seg å behandle kunder slik. Det er godt å vite at han forhandler merket jeg har kjøpt helt ny sykkel av - og at jeg ikke har kjøpt hos han.
God service skal lønne seg - dårlig service skal straffe seg. :smt043 :smt019 :smt043
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by Ulvinnen »

Dette var ikke akkurat noen varm anbefalig, nei. ;)
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by Lølle »

Ingen uforbeholden anbefaling, nei.
De har en avdeling i Drammen også.
Synd at slike forretninger overlever - men det skal bli på tross av meg! :twisted:
User avatar
P.Stordal
Posts: 317
Joined: 01 May 2007 15:40
MC: Blå Honda CBR 125 R 2007
Location: Skreia - Toten - Norway!

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by P.Stordal »

Hmm... :-k Må nesten si deg tvert i mot... Kjøpte min CBR 125 der nå for 3 uker siden, kjempegod service! Ringte ned der fredagen før for å høre om de hadde noen igjen, og det hadde de. Sa at jeg skulle ha den, og hentet den på onsdagen. De gjorde den klar, så den var klargjort da vi kom for å hente den! Han selgeren stod og forklarte og sa ifra og alt som var, var kjempe-hyggelig!
Hva som har skjedd deg aner jeg ikke, men jeg fikk strålende service! Noen som hadde en dårlig dag, kanskje..? :?
Har lett-lappen og en blå '07 Honda CBR 125 :D
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by Lølle »

Ler her :D ... det er vel ikke så mange butikker som er ufine i salgsfasen..?
Tilby penger en gang til, så smiler han sikkert igjen.
Dette var nok ingen engangsforeteelse. Det har jeg fått bekreftet.
User avatar
Endre
Posts: 479
Joined: 29 Oct 2006 10:50
MC: Aprilia RSV Tuono 1000
2003 mod
Location: Drammen

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by Endre »

Avdelingen i Drammen er også ikke noe å skryte av :evil: Makan til rævva service.. :roll:
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod

X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by Lølle »

Samma eier, så de får heller ikke penga mine.
Heldigvis er alternativet rett oppi gata.
Simen H
Posts: 626
Joined: 31 Oct 2006 21:55

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by Simen H »

Pappa og jeg dro bort til motorsenteret på billignstad for å høre hvordan det gikk med rs'en min som skjærte seg for noen uker siden. Vi mener at det helt klart er en garanti sak siden den bare var en uke gammel.

Jeg kjørte sykkelen tom for olje, men oljelampen lyste ikke når sykkelen stod oppreist.

Som sagt dro pappa og jeg bort til motorcenteret i går for å høre om vi får dekket skadene på garantien.

Det endte med at det ble en ganske heftig diskusjon, og mannen på motorcenteret ¨mistet hodet¨ helt :shock:
Han kaldte oss gjenntatte ganger for kjeltringer og at han skulle gjøre reperasjonen dyrest mulig :? Jeg fikk helt sjokk siden vi nettopp hadde kjøpt en splitter ny sykkel av han, og jeg regnet med litt sørvice og forståelse :shock:

Jeg har ikke sjangs til å betale 12500 kr + arbeids timer :(
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by Lølle »

Det er nok han, ja...
Utrolig trist med sykkelen din, da.
Nå er jo garantien ikke avhengig av forhandleren, den er gitt av fabrikken.
Jeg synes det lukter av verkstedstabbe... en sykkel skal ikke bruke olje på den måten som ny.
Ta en prat med et skikkelig merkeverksted/forhandler, så vil de sikkert hjelpe deg så langt som mulig.

Lykke til.
inunf
Posts: 4906
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by inunf »

Totakter... Men uansett så skal oljelampa lyse når sykkelen står oppreist!
User avatar
P.Stordal
Posts: 317
Joined: 01 May 2007 15:40
MC: Blå Honda CBR 125 R 2007
Location: Skreia - Toten - Norway!

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by P.Stordal »

Hmm... Ser ut til at jeg er glad for at jeg skal bruke et verksted laaaaaaaaangt unna Billingstad... :roll: Eneste grunnen til at jeg handlet der, var at det var det nærmeste (og eneste) stedet som hadde en CBR til meg.. :P
Har lett-lappen og en blå '07 Honda CBR 125 :D
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by Lølle »

inunf wrote:Totakter... Men uansett så skal oljelampa lyse når sykkelen står oppreist!
.. men på en uke?
P.Stordal wrote:Hmm... Ser ut til at jeg er glad for at jeg skal bruke et verksted laaaaaaaaangt unna Billingstad... :roll: Eneste grunnen til at jeg handlet der, var at det var det nærmeste (og eneste) stedet som hadde en CBR til meg.. :P
Så lenge det tjener deg.. ;-)
Simen H
Posts: 626
Joined: 31 Oct 2006 21:55

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by Simen H »

Jeg hadde kjørt 60 mil da dette skjedde. Forhandler hadde sikkert ikke fyllt fullt opp med olje.

Jeg har selv ansvar for å sjekke oljenivået :roll: men uansett.. hehe
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by Lølle »

Simen H wrote:Jeg hadde kjørt 60 mil da dette skjedde. Forhandler hadde sikkert ikke fyllt fullt opp med olje.

Jeg har selv ansvar for å sjekke oljenivået :roll: men uansett.. hehe
Ja, alvorlig talt... jeg er enig - det kan da ikke blitt fylt opp.
xn85turbo
Posts: 7
Joined: 28 Jun 2007 23:16
MC: Suzuki xn85 turbo 83 modell produsert i 300 eks. og Suzuki wankel

Re: Ris til Motorcenteret, Billingstad

Post by xn85turbo »

Endre wrote:Avdelingen i Drammen er også ikke noe å skryte av :evil: Makan til rævva service.. :roll:
motorcenteret drammen er overdratt til nye eiere i år-De hadde problemer med en ansatt som gjorde underslag og solgte denne for det ekke lett å drive 2 steder .
Så ikke bland inn butikken i Asker med dette-de har drevet butikk i 25 år uten konkurs ! :D
Post Reply