MC-OSLO

Diskutèr forhandlere/verksteder som har gitt god eller dårlig service. Forhandleren/verkstedet må gjerne svare på innleggene.
Post Reply
User avatar
Memo
Posts: 357
Joined: 26 Mar 2007 12:49
MC: RS50 2003mod
"Shabby Edition"
Location: Sofiemyr/kolbotn/oslo

MC-OSLO

Post by Memo »

Dette må være den verste mc-butikken i hele Norge...
Når man bestiller deler tar det minst 2 uker! Hvis du får den riktige delen første gangen er du heldig!

De driter også langt i mopeder og lettsykler. Hadde motorproblemer med sykkern min som jeg trodde de kunne hjelpe meg med, men neeidaa. Bare folk med store sykler som betaler masse penger som kan få verksted time her ja!
Image
Image
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Re: MC-OSLO

Post by Mantis »

Lot de deg ikke bestille verksted time en gang? Useriøst spør du meg, ikke bruk de til noe i en senere anledning om så tilfelle :-s
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
Memo
Posts: 357
Joined: 26 Mar 2007 12:49
MC: RS50 2003mod
"Shabby Edition"
Location: Sofiemyr/kolbotn/oslo

Re: MC-OSLO

Post by Memo »

veit....skal aldri sette min fot der igjen....!
Image
Image
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Re: MC-OSLO

Post by Olav'en »

Det kan ikkje tenke seg at det faktisk er ein del ventetid der då?
At dei ikkje nekta å ta i mot mopeden din, men at dei var såpass fullbokka at dei prøvde å henvise deg til eit annet verksted?

Ventetid på deler er ikkje uvanlig.
Små verksteder og mc butikker i Norge kan umulig ha eit stort delelager til alle dei forskjellige syklene som finnes der ute, uten at dei går i minus.
Og då må dei bestille deler frå forhandler i utlandet.
At du får feil deler kan skje dei beste, men det kan og hende at du ikkje gav dei tilstrekkelig informasjon om ka du skulle ha?
User avatar
Memo
Posts: 357
Joined: 26 Mar 2007 12:49
MC: RS50 2003mod
"Shabby Edition"
Location: Sofiemyr/kolbotn/oslo

Re: MC-OSLO

Post by Memo »

nei var ikke noe sånt..
Han nermest dytta meg vekk, så en fyr med tungsykkel skulle få komme fram :smt012
Image
Image
kanarigutten
Posts: 103
Joined: 14 Sep 2006 22:38
Location: akershus

Re: MC-OSLO

Post by kanarigutten »

jobba hos mc-oslo 3 mnd i starten av sesongen og vet at det er rimelig hektisk der, det er lang ventetid og man kan ikke bare komme og forvente at de skal ta seg tid når de kanskje har en sykkel som skal være ferdig om en halvtime, alle betaler jo oxo like mye for hver time det er tross alt en butikk som skal tjene penger. Det blir feil å si at det tar minst 2 uker å få deler, det kommer helt ann på om impotøren av delene har de delene man skal ha på lager heller ikke. Spørte du i verkstedsmotaket om du kunne få time? når jeg jobba der var det alltid mange mopeder og scootere inne til reperasjoner så syntes det blir feil av deg å si at de driter i mopeder og lett sykler
Honda nsr 03 mod
User avatar
Memo
Posts: 357
Joined: 26 Mar 2007 12:49
MC: RS50 2003mod
"Shabby Edition"
Location: Sofiemyr/kolbotn/oslo

Re: MC-OSLO

Post by Memo »

men hvorfor kunne han da ha plass til en med tungsykkel?
han fikk verksted-time lett!

....men ikke JEG
Image
Image
User avatar
boxer wolf
Posts: 1686
Joined: 22 Jun 2007 22:36
Location: Akershus

Re: MC-OSLO

Post by boxer wolf »

Ringte MC Oslo i dag for å spørre om noen detaljer rundt montering av ekstrautstyr. Han som var best på dette var ikke tilgjengelig, men skulle ringe tilbake. Han ringte tilbake etter 10 - 15 minutter, og vi diskuterte saken litt frem og tilbake. Han ønsket å sjekke nærmere med leverandøren av utstyret, og komme tilbake til meg. Han ringte igjen etter en times tid, med innspill fra leverandøren.
Her skulle jeg ikke kjøpe noe, kun ha råd og veiledning. Dette var glimrende service. \:D/ :smt038 \:D/
Image
Si det du mener, og men det du sier.
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: MC-OSLO

Post by Speedy Gonzales »

memo wrote:men hvorfor kunne han da ha plass til en med tungsykkel?
han fikk verksted-time lett!

....men ikke JEG

Må eg si høres bra ut ;-)
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
xn85turbo
Posts: 7
Joined: 28 Jun 2007 23:16
MC: Suzuki xn85 turbo 83 modell produsert i 300 eks. og Suzuki wankel

Re: MC-OSLO

Post by xn85turbo »

alle som har to hjuling vet vel at dette er sesong produkt ,og vet vel at det er ferie snart? Mc oslo har mange ansatte
og hjelper vel de fleste -når det i tilegg er stengt på verkstedet til Honda -motoport butikken da de ikke har folk der pga av alt rotet der fra han som gikk konkurs der i fjor er det ikke rart de har mye å gjøre ...skjerp dere litt.
MC Bransjen tar vel snart 1000 kr timen for å få tak i nok folk for å skru slik som bilbransjen gjør.
er det det vi ønsker ?
User avatar
Memo
Posts: 357
Joined: 26 Mar 2007 12:49
MC: RS50 2003mod
"Shabby Edition"
Location: Sofiemyr/kolbotn/oslo

Re: MC-OSLO

Post by Memo »

ønsket bare å få verksted-time jeg...
Image
Image
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: MC-OSLO

Post by Lølle »

boxer wolf wrote:Ringte MC Oslo i dag for å spørre om noen detaljer rundt montering av ekstrautstyr. Han som var best på dette var ikke tilgjengelig, men skulle ringe tilbake. Han ringte tilbake etter 10 - 15 minutter, og vi diskuterte saken litt frem og tilbake. Han ønsket å sjekke nærmere med leverandøren av utstyret, og komme tilbake til meg. Han ringte igjen etter en times tid, med innspill fra leverandøren.
Her skulle jeg ikke kjøpe noe, kun ha råd og veiledning. Dette var glimrende service. \:D/ :smt038 \:D/
Har gode erfaringer med McOslo. Jeg opplevde det samme mht Autocom-spørsmål; rett person ringte tilbake og pratet tålmodig om det.
Dessverre uteble tilbakering om tilgjengelighet av deler, så salget gikk tapt ;.)
Vanskelig balanse mellom nok folk og fortjeneste. En mann til hadde tatt toppene, men det koster 5-600' av nettoen.
Men de får behandle folk OK, moped eller ikke.
Post Reply