Ros til Mc-deler!

Diskutèr forhandlere/verksteder som har gitt god eller dårlig service. Forhandleren/verkstedet må gjerne svare på innleggene.
Post Reply
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Ros til Mc-deler!

Post by _Adler_ »

Vil bare si at Mc-deler er en skikkelig bra nettbutikk for moped og mc-relaterte ting. Har handlet der flere ganger. De har mye på lager, stort og bredt utvalg. Sender varene kjapt! Har som oftest varene i løpet av 2 dager. Så å si aldri fått noe feil tilsendt. Kun 1 gang. Feil simmering til Honda Wallaroo PK50. Fine priser, egentlig. Fine rabatter ved store og dyre bestillinger! Kjempefin kundeservice. Hyggelige folk. F.eks. bestillte en god del deler til mopeden min nå netopp (fikk pakka i går). Hadde da skrevet noe i kommentarfeltet, fordi jeg var usikker på hvilke deler deler jeg var ute etter. F.eks. noen girkasselager til AM6 motoren som var på siden deres, men visste ikke helt hva Mc-deler kalte de på siden. Fikk så en mail fra kundebehandleren, Linda, der hun ba meg kontakte de. Var på skolen, så i timen ringte hun meg, og jeg ringte henne tilbake når jeg hadde tid og spurte meg om littavhvert, for å være sikker på at delene jeg bestillte var de jeg faktisk var ute etter :) Veldig bra service! Mye mye bedre enn Crash'n Burn! F.eks. hadde en ordre hos Crash ogde skulle sende meg delene når de fikk de på lager. Skrev mail og sa jeg ville bestille en ting til av de. De svarte meg aldri på mailen, så jeg regnet at alt var greit, men neida! Delen var ikke lagt ved bestillingen jeg fikk tilsendt... :roll:

Mc-deler :smt055:

Flere som har bra, evt. dårlige erfaringer, med Mc-deler.no? :)
Yamaha Aerox 2004

Image
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Er faktisk ikke enig jer :(

Første ganger jeg bestillte var jeg fornøyd, bestillte et stempel som gle rett inn i sylinderen.
Men andre gangen bestillte jeg to blinklys i carbon og to hendler i carbon, jeg spurte om hendlene passet "jaja, de passer perfekt" etter 7dager kom de endelig i posten og monteringen skulle begynne.
Clutch hendelen var ALT for brei til å passe inn i sporet! Bremsehendelen var så liten at jeg ikke fikk bremset med lange fingeren en gang!

Blinklysene var fulstendig feil kabelsko osv, men pappa er elektrikker så han fikset biffen :P Vi makket lenge med å få bliklyset til å blinke, det viste seg at det var selveste blinklyset som var feil. Vi måtte jo nesten bytte ut halve innmaten i blinklyset :?

Synnes mc-deler vikrer utrolig amatørisk!
Grunnet til at det er så billig er vel merkene de tar inn.

Hørte om en kar som kjøpte veivlager til motoren sin der inne.
Han kløyvet motor blokka og byttet alle lagerene.
Tror han kjørrte 5mil eller noe sånnt så ble de ødelagt, siste gang han valgte mc deler sa han.
Utrlolig kjipt når du har kløyvet hele motorblokken og alt :roll:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Post by _Adler_ »

mathiazz wrote:Hørte om en kar som kjøpte veivlager til motoren sin der inne.
Han kløyvet motor blokka og byttet alle lagerene.
Tror han kjørrte 5mil eller noe sånnt så ble de ødelagt, siste gang han valgte mc deler sa han.
Utrlolig kjipt når du har kløyvet hele motorblokken og alt :roll:
Har hørt det samme selv. At lagerene de selger ikke er noe bra. Dette fortalte meg eieren av Farstads Motorservice i Molde. Han tar ikke inn de lagerene, fordi de er for dårlig. Dette gjaldt RTK lager. Kjøpte selv RTK hjullager nå netopp. Får håpe de holder! :? I motoren bruker jeg Nachi og/eller SKF lager :) Er først og fremst veivlager man bør kjøpe noe skikkelig! Det er det det er mest slitasje på.
Yamaha Aerox 2004

Image
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

_Adler_ wrote:
mathiazz wrote:Hørte om en kar som kjøpte veivlager til motoren sin der inne.
Han kløyvet motor blokka og byttet alle lagerene.
Tror han kjørrte 5mil eller noe sånnt så ble de ødelagt, siste gang han valgte mc deler sa han.
Utrlolig kjipt når du har kløyvet hele motorblokken og alt :roll:
Har hørt det samme selv. At lagerene de selger ikke er noe bra. Dette fortalte meg eieren av Farstads Motorservice i Molde. Han tar ikke inn de lagerene, fordi de er for dårlig. Dette gjaldt RTK lager. Kjøpte selv RTK hjullager nå netopp. Får håpe de holder! :? I motoren bruker jeg Nachi og/eller SKF lager :) Er først og fremst veivlager man bør kjøpe noe skikkelig! Det er det det er mest slitasje på.
Rotek lager?
Stefaren som eiger og driver Rotek transmisjoner som har egen fabrikk i kina å produserer kulelager til store deler av verden 8)
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Post by _Adler_ »

Åja. Mulig RTK står for Rotek?!

Kina hørtes ikke bra ut :? Lager fra Frankrike (SKF) og til dels andre europeiske land, samt Nachi (Japan) er visst nok best i følge Farstads Motorservice i Molde.

Hvilke/hcilket lager var det som tok kvelden i motoren til kompisen din? Du sier han kjøpte veivlager der, men så sier du at han byttet alle lagerene. Begge veivlagerene eller alle i hele motoren?
Yamaha Aerox 2004

Image
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

_Adler_ wrote:Åja. Mulig RTK står for Rotek?!

Kina hørtes ikke bra ut :? Lager fra Frankrike (SKF) og til dels andre europeiske land, samt Nachi (Japan) er visst nok best i følge Farstads Motorservice i Molde.

Hvilke/hcilket lager var det som tok kvelden i motoren til kompisen din? Du sier han kjøpte veivlager der, men så sier du at han byttet alle lagerene. Begge veivlagerene eller alle i hele motoren?
Er ikke sikker, hørte bare han karen i disken på Solberg Motorsport sa det da jeg var nedom for å avhente en girpedal ;)

China? Er vel der alt blir laget den dag i dag, mye juks på markedet.
Svinbillig arbeidskraft vetthu! :D
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Muffinman
Posts: 249
Joined: 31 Jul 2006 08:08
MC: `00 929 Fireblade
Location: Averøy v/Kristiansund
Contact:

Post by Muffinman »

Lager fra Frankrike (SKF)
Hmm...ligger Svenska KullagerFabriken i Frankrike?
:roll:
Post Reply