Styr unna dette lakkeringsverkstedet... eller ikke :)

Diskutèr forhandlere/verksteder som har gitt god eller dårlig service. Forhandleren/verkstedet må gjerne svare på innleggene.
User avatar
shinobi
Posts: 86
Joined: 11 Aug 2006 08:29
MC: 2007 Yamaha FZ6-S
Location: Jessheim

Styr unna dette lakkeringsverkstedet... eller ikke :)

Post by shinobi »

Affern har nå tatt kontakt og beklaget misforståelsene. Dette er betryggende for meg som kunde og vite at det ikke skal være slik.
De skal nå rette opp det jeg er misfornøyd med og jeg skal få kvittering på det hele.

Godt det hele går i orden til slutt. :)


Jeg skrev tidligere:

(Jeg lakkerte kåpedelene mine hos Affern. Følte meg lurt!
Ble enig om pris på ca 10500,- først. Så etter 3 uker ringer han og sier at det kan at litt lenger tid pga noe små rep han må gjøre på noen skruefester som har sprukket. Helt greit tenkte jeg og spurte om det kostet mer: nei det gjorde det ikke for vi var jo enig om prisen, sa han. Da jeg skal hente delene skal han plutseilig ha 12800,- et beløp jeg aldri har hørt om tidligere!
Ble litt overrasket da men tenkte at det sikkert var pga noe ekstra arbeid. Når jeg skal reise spør jeg om å få kvittering, men da må jeg betale moms dvs 25 % mer fordi han må føre det inn i regnskapet og momse av dette eller no...og DET gidder jeg ikke når jeg allerede har betalt styggmye!
Så da står jeg der da..med kåpedelene mine, uten kvittering, og føler meg snytt. Hva skal man si til sånt?
Hvis dette er vanlig i denne bransjen så skjønner jeg at det er en luguber bransje. Faen hell!
Dem må jo opplyse om sånt før de gjør jobben, kan ikke komme med dritten etterpå! Skjønner ikke at han har så godt rykte jeg ass...

PS. Lakkeringsjobben ble bra bortsett fra litt dårlig utskjerte logoer på tanken, ser nesten ut som en 5 åring har skjert ut malen)
Last edited by shinobi on 19 Sep 2006 10:14, edited 1 time in total.
- shinobi \:D/

- 1999 Kawasaki ZX6-R (sølv)
- 1998 Kawasaki ZX6-R (Full Akra med dysekit)(grønn)
- 2004 Suzuki GSXR-1000 (blå/hvit)
- 2003 Suzuki SV1000-S (sølv)
- 2006 Suzuki GSXR-600 (blå/hvit/svart)
- 2012 Suzuki SFV650 Gladius (svart)
- 2007 Yamaha FZ6-S (sølv/svart)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Flyttet...
User avatar
748R
Posts: 411
Joined: 21 May 2005 18:29
MC: 78 Harley Davidson Sportster
05 Honda TRX450R
07 Aprilia sr 50 R Factory
Location: Finnskogen

Post by 748R »

Kjipt, har også hørt mye bra om han, men enda ikke sett noe som har imponert... Er lakkerer selv og veit hvor pirkete vi mc folk er med sykklene våres, så at han kan levere noe som ikke er bedre enn at en 5 åring kunne gjort det er jo kjipt.
Og dette med og sette opp prisen etter at man har avtalt noe er jo helt natta, ikke noe rykte man vil ha på seg det :evil: Har han gitt en pris så får han faen i meg stå for det :smt096
xxx
torstebo
Posts: 80
Joined: 06 May 2006 23:23
Location: Oslo

Post by torstebo »

Ja, jeg må vel kommentere dette siden jeg fikk lakkert mitt undertray på den forrige sykkelen min på Affern. Vi avtalte en pris, og jeg måtte ut med kr 800 lavere enn vi avtalte :D Var meget fornøyd med resultatet. Kan ikke noe om lakkering, så det sier kanskje ikke så mye, men det matchet godt resten av sykkelen.

Torstein
User avatar
sorrow
Posts: 295
Joined: 12 Jul 2006 21:08
Contact:

Post by sorrow »

Hvor mye kosta en undertail lakkering da?
CBR 900 RR 2001 Silver
User avatar
Fantomet
Posts: 141
Joined: 01 Mar 2006 19:36
MC: ZX12R Med BMCfilter, Powercommander og Full MUZZY exaust!!
Move aside folks - comin` through!
Location: Trondheim

Post by Fantomet »

Er ikke bransjen litt sånn da? Opplevde det samme da jeg satte inn min. Prisen ble MYE høyere en jeg ble forestillt. Verkstedarbeid var det for min del.
Kawasaki ZX12R 2000mod
Før:
Honda CBR 900RR
Kawa GPZ 1000RX,
Kawa Z650
mclakkering
Posts: 1
Joined: 18 Sep 2006 23:08

Boikott Affern

Post by mclakkering »

Ble kontaktet av en venn av meg som fortalte at det var en boikott av Affern på internett.Etter å ha lest innlegget bestemte jeg meg for å sette inn et selv, for vi skal IKKE ha på oss at vi driver med svart arbeid selv om man gjerne skulle ha gjort det.
Shonobi leverte oss en sykkel i deler som var spray lakkert med grunning. Det måtte vi vaske av igjen, så sparkle alle skadene, lime og reparere fester, grunne opp på nytt igjen, lakkere sort, lage emblem og legge ni strøk med klarlakk m/mellomsliping.Det fikk han en pris på 10500+MVA og hvis alle kan regne så er det 13125,00 men jeg sa til slutt 12800 inkl MVA. Synes ikke det er så stiv pris.
Så til sakens kjerne, KVITERINGEN.
Den ligger på mitt kontor og for å være helt ærlig, gått i glemmeboken frem til nå.
Grunnen til at jeg ikke hadde fått skrevet den ut var fordi vi egentlig var ferie lukket i en uke, men jeg sa at han kunne komme å hente delene sånn at han kunne få kjørt litt til før sesongslutt.
Beklager det på det sterkeste. Camilla :lol: [/u]
User avatar
sorrow
Posts: 295
Joined: 12 Jul 2006 21:08
Contact:

Post by sorrow »

Bra at dere følger opp kunden selv vom det ikke alltid er like lett å vurdere hva som er blitt gjort feil. Kunden har alltid rett er det noe som heter. Kjekk regel å følge dersom man vil ha en godt rykte på seg.
CBR 900 RR 2001 Silver
harleymannen
Posts: 2
Joined: 22 Sep 2006 20:42

Re: Styr unna dette lakkeringsverkstedet... eller ikke :)

Post by harleymannen »

HEi dere. Dette må jeg bare komentere. For noe tull og sverte Afferen og Camilla på denne måten,dette kan ikke annet enn være en misforstäele. Du snakker her om kanskje norges beste mc lakkerer. Jeg har brukt Affern og Camilla som faste lakkerer i mange år på Harley sykler. Og dette er sykler som har vunnet 1 plasse både i Norge og Sverige,skrevet om i blader osv. Og som har en pris mot en halv mil. Håper dere andre ikke hører pä denne mannen som må ha misforståt noe under veis her.
Knut
User avatar
Lasseleeten
Posts: 445
Joined: 31 Aug 2006 10:01
MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3
Location: Tønsberg

Re: Styr unna dette lakkeringsverkstedet... eller ikke :)

Post by Lasseleeten »

harleymannen wrote:HEi dere. Dette må jeg bare komentere. For noe tull og sverte Afferen og Camilla på denne måten,dette kan ikke annet enn være en misforstäele. Du snakker her om kanskje norges beste mc lakkerer. Jeg har brukt Affern og Camilla som faste lakkerer i mange år på Harley sykler. Og dette er sykler som har vunnet 1 plasse både i Norge og Sverige,skrevet om i blader osv. Og som har en pris mot en halv mil. Håper dere andre ikke hører pä denne mannen som må ha misforståt noe under veis her.
Knut
Kanskje en ide å lese hva han har skrivd først?
User avatar
Bernt`ern
Posts: 165
Joined: 01 May 2005 23:18
Location: Lørenskog

Re: Styr unna dette lakkeringsverkstedet... eller ikke :)

Post by Bernt`ern »

Og dette er sykler som har vunnet 1 plasse både i Norge og Sverige,skrevet om i blader osv. Og som har en pris mot en halv mil. Knut
Hmmmm....... den servicen du får med slike prosjekter - er nok sikkert en ganske annen en hva den "vanlige mann i gata" med en sliten 20 000 kroners sykkel vill ha fått....??
Etter min mening er dette ikke sammenlingbart!
Living is Riding....
User avatar
shinobi
Posts: 86
Joined: 11 Aug 2006 08:29
MC: 2007 Yamaha FZ6-S
Location: Jessheim

Re: Styr unna dette lakkeringsverkstedet... eller ikke :)

Post by shinobi »

Sitat harleymannen:
"HEi dere. Dette må jeg bare komentere. For noe tull og sverte Afferen og Camilla på denne måten,dette kan ikke annet enn være en misforstäele. Du snakker her om kanskje norges beste mc lakkerer. Jeg har brukt Affern og Camilla som faste lakkerer i mange år på Harley sykler. Og dette er sykler som har vunnet 1 plasse både i Norge og Sverige,skrevet om i blader osv. Og som har en pris mot en halv mil. Håper dere andre ikke hører pä denne mannen som må ha misforståt noe under veis her.
Knut"
Ja som sagt så var det jo i utgangspunktet noen misforståelser men de har blitt rettet opp i. Alt OK :D
- shinobi \:D/

- 1999 Kawasaki ZX6-R (sølv)
- 1998 Kawasaki ZX6-R (Full Akra med dysekit)(grønn)
- 2004 Suzuki GSXR-1000 (blå/hvit)
- 2003 Suzuki SV1000-S (sølv)
- 2006 Suzuki GSXR-600 (blå/hvit/svart)
- 2012 Suzuki SFV650 Gladius (svart)
- 2007 Yamaha FZ6-S (sølv/svart)
User avatar
Synnis
Posts: 59
Joined: 07 Aug 2006 10:46
Location: Askøy

Re: Styr unna dette lakkeringsverkstedet... eller ikke :)

Post by Synnis »

harleymannen wrote:HEi dere. Dette må jeg bare komentere. For noe tull og sverte Afferen og Camilla på denne måten,dette kan ikke annet enn være en misforstäele. Du snakker her om kanskje norges beste mc lakkerer. Jeg har brukt Affern og Camilla som faste lakkerer i mange år på Harley sykler. Og dette er sykler som har vunnet 1 plasse både i Norge og Sverige,skrevet om i blader osv. Og som har en pris mot en halv mil. Håper dere andre ikke hører pä denne mannen som må ha misforståt noe under veis her.
Knut
Ser denne saken er så godt som ferdig, men jeg må kommentere dette.
Når Shinobi var missfornøyd med utført jobb, prisendring OG kvitteringsmangel, må det være lov å kommentere dette til ett MC-forum som skal være til det beste for oss mc folk.
Her kommer man med tips, ideer osv osv til hverandre, og vi deler erfaringer. Sånn er det, og sånn skal det være. Hvis Shinobi hadde en dårlig erfaring med Affern, så hadde han det.
Men flott at alt er ok, og saken er ute av verden. Sånn skal det være. det ble fikset opp i.

Det harleymannen sier blir som å si at Toyota er en driftsikker bil. Det var ett motorohavari på en toyota her om dagen. men det MÅ være feil. For Toyota er så bra biler. Sikkert en missforståelse fra han som kjørte toyotaen. Alle kan gjøre feil. Til og med Affern...

Men for alle del. Det er jo flott at du støtter opp lakkeringsverkstedet ditt. Prisverdig det da...
----------------------------

2002 Suzuki DL1000 V-Strom
88 - Yamaha Virago 1100 US modell
moppen
Posts: 84
Joined: 13 Aug 2006 10:15
Location: Vesterålen

Styr unna dette lakkeringsverkstedet

Post by moppen »

Siste innlegg er på sin plass. At man reiser seg, betyr ikke at man ikke har snublet. Min egen sykkel fikk forrige eier lakkert hos en "spesialist" i Svolvær. I ettertid går det ikke an å få lakk-kode eller farge. Det har liksom ikke skjedd.. Heldigvis kan jeg få kåpa lakkert på et seriøst verksted her i regionen, håper de klarer å analysere farga godt nok.
Kawasaki er en livsstil, alle de andre er bare motorsykler
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Post by RH racing »

er da ikke lett å kunne gi bort lakk kode om denne er hjemmeblandet da.. på cosworten jeg hadde tidligere hadde vi tatt utgangspunkt fra en audi farge.. men denne blei mixet og trixet med så mye at denne var ugjenkjennelig.. ikke lett å lage kode på disse..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Post Reply