Et slag i lufta

Diskutèr forhandlere/verksteder som har gitt god eller dårlig service. Forhandleren/verkstedet må gjerne svare på innleggene.
Post Reply
moppen
Posts: 84
Joined: 13 Aug 2006 10:15
Location: Vesterålen

Et slag i lufta

Post by moppen »

Jeg kan ikke handle noe sted nå. Trengte sårt simmeringer til forgaffelen da jeg kjøpte sykkelen i juli, men mekkeren på MC-verkstedet her tok akkurat ferie, så jeg bestilte time i nærmeste by. De kunne straks, men hadde ikke delene. Importøren var konk og de anbefalte å bestille delene sjøl fra Tromsø. Der ba de meg om å bestille fra Bergen. Der måtte jeg forhåndsbetale for å få de skarve ringene (uorginale), noe jeg gjorde. Ringene kom raskt nok, men da måtte jeg vente nok ei uke på å få reparasjonen gjort hos MC-forhandleren. (De gikk dermed glipp av å selge dress, hjelm mv, til 15.000 kr som jeg i ventetida kjøpte i Sverige.) Omsider ble reparasjonen godt gjort. På grunn av jobb måtte jeg ekstra tur for å hente sykkelen. Da jeg seinere trengte noen småsaker, forsøkte jeg å få tak i reparasjonshåndbøker og annet fra nettbutikker, men noen hadde litt krøll med betalingssystemene. To bestillinger var dermed ikke «godkjent». Sendte dermed bestilling til en anbefalt norsk forhandler i England, MC-1. Fikk straks ei foreløpig tilbakemld, men hørte ikke mer på ei uke. Da avbestilte jeg, og bestilte sist fredag deler fra MC-partner. Jo, normalt postoppkrav, men ved forhåndsbetaling kunne jeg få delene sendt som brev, siden jeg ønsket dem over natta. Tirsdag kommer beskjed om at delene er avsendt. Det håper jeg da, men det var ikke akkurat som avtalt. Etter at varene var avbestilt er det kommet ymse forklaringer fra MC-1 om medlemskap mv, men hallo... Jeg forstår godt at forhandlere og importører går konk hvis det er så mange cowboyer bak diskene. Her var i sannhet mye useriøst for en utålmodig skapning. Jeg ville jo kjøre litt før vinteren. :shock:
Kawasaki er en livsstil, alle de andre er bare motorsykler
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Mc-1 er en ganske snodig butikk. Det er flere av medlemmene her på forumet som mener at de har lave priser og bra service. Da jeg skulle handle deler hos dem i vår ble jeg dårlig behandlet og betalte alt for mye. Virker som om det er helt tilfeldig om det er god eller dårlig service der. :?
Post Reply