lurerei

Diskutèr forhandlere/verksteder som har gitt god eller dårlig service. Forhandleren/verkstedet må gjerne svare på innleggene.
Post Reply
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

lurerei

Post by Busa Trond »

Hva skal mann gjøre når tyven har handlet hos oss i alle år.
Fikk dem/ham på fersken i dag. Skal man politi anmelde, eller gå til sak selv. Reiste opp til ham og viste seg frem.
Last edited by Busa Trond on 11 Feb 2018 16:38, edited 1 time in total.
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Busa og lurerei

Post by mekkern »

Busa Trond wrote:Hva skal mann gjøre når tyven har handlet hos oss i alle år.
Fikk dem/ham på fersken i dag. Skal man politi anmelde, eller gå til sak selv. Reiste opp til ham og viste seg frem.
Spørsmålet er vel om dette er en engangssak og verdi..er det en god kunde må en vurdere kost/nytte-videre eventuelt kundeforhold..
er dette noe som en mistenker/vet har skjedd tidligere også og muligens har et litt større økonomisk omfang er det vel klart at en anmelder og søker kompensasjon.


Anmelde er greit og ta ut søksmål er fint slik at det ligger et krav der -Men det er ikke alltid "boet/personen" besitter midler..
Spørsmålet jeg har måtte ta stilling til er om det faktisk har vært noe å hente eller om det bare blir utlegg og plunder ved å kjøre sak.
Uansett er/blir det noe dritt...
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Busa og lurerei

Post by tshansen »

Jeg hadde tatt en tur opp til de, konfrontert de på en litt sånn sarkastisk måte. Slik at de ikke var i tvil om at de var tatt på fersken, at det fantes klare video/bilde bevis. Hva en foretrekker å gjøre med kunder som ikke gjør opp for seg osv. Mulig det gir langt hurtigere resultat enn å gå til politiet. Samt kunden får en siste sjanse til å rydde opp før det eventuelt blir rettslige etterspill.

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Busa og lurerei

Post by Tommas »

Vrient uten alle detaljer, men i mine øyne så burde denne kunden være steindød for dere.
Mulig jeg ville gitt ham EN sjanse til å gjøre opp, for deretter aldri å vise seg igjen.

Men i prinsippet synes jeg en anmeldelse burde bli levert umiddelbart. Selv om det skulle ende uten særlig resultat. Da sikrer man seg at folk både eksternt og internt vet at det blir reagert på en korrekt måte.

Selvtekt hadde jeg holdt meg unna. Har selv erfaringer med det, og det er sjelden en god utvei.
Bjerknez

Re: Busa og lurerei

Post by Bjerknez »

Tror jeg må si meg enig med Tommas her. Man kan nok kanskje ha lyst til å fikse opp i slikt selv til tider, men det eneste riktige er nok også i mine øyne å politianmelde. Evt. å gi dem sjansen til å gjøre opp for seg for så og ikke vise seg igjen. Det kjipe her er hvis kunden er såpass stor at dere er avhengig av han/hun/dem.

Folk som ikke betaler, stjeler etc. er uansett ikke kunder man egentlig ønsker. Men som sagt, litt for lite detaljer til at man liksom kan komme med en konklusjon. Var kunden bare å "hentet" en henger dem MÅTTE ha for å få gjort noe vesentlig den kvelden hvor intensjonen var å betale for leie i etterkant, så hadde jeg kanskje sett gjennom fingrene med det, hvis kunden ellers har oppført set eksemplarisk. Hvis vi snakker om et helt overlagt innbrudd hvor man fysisk bryter seg inn og tar noe/ødelegger etc. så er politianmeldelse det eneste riktige i mine øyne.

Du jobber vel i Comfort kjeden så vidt jeg vet (ut fra logoen på diverse klesplagg du har hatt på deg) og en seriøs røreleggerkjede synes jeg bør reagere på slikt.
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: Busa og lurerei

Post by Busa Trond »

Har snakket med politiet, dem sier at det ikke kan ventes å få igjen noe penger. Må bli forsikrings sak.
Hvis jeg vipper han ned, så er det en person som ikke er av griserosa hudfarge. Da kan det fort stå 68 rykende ferske fly bårende fetere fra Jemen på trappa!
Må kanskje reise opp til butikken hans, når det er mye folk der å høre om dette skal gjøres opp.
Har det siste på tape ja. Men trolig har dette holdt på i flere år.

Må nok anmelde, men får han bare et klapp på skuldra av politiet tro :-k
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Busa og lurerei

Post by Okda »

Busa Trond wrote:Har snakket med politiet, dem sier at det ikke kan ventes å få igjen noe penger. Må bli forsikrings sak.
Hvis jeg vipper han ned, så er det en person som ikke er av griserosa hudfarge. Da kan det fort stå 68 rykende ferske fly bårende fetere fra Jemen på trappa!
Må kanskje reise opp til butikken hans, når det er mye folk der å høre om dette skal gjøres opp.
Har det siste på tape ja. Men trolig har dette holdt på i flere år.

Må nok anmelde, men får han bare et klapp på skuldra av politiet tro :-k

Du kan jo ikke stole mer på vesenet. Hvis denne fyren har gjort opp for 70 - 80 % av det han har tatt ut så har han vel kanskje dekka utgiftene hvis du ikke sitter med kjempepåslag på materiellet han har fått av deg men sannsynligvis sitter du igjen med tap. Slike ting utvikler seg alltid går det greit en gang så kan man gjøre det igjen, og så tar man litt mer neste gang fordi det gikk så greit. Sånne kunder er jo ikke noe å samle på.

Politianmeldelse bør vel være obligatorisk - få ham registrert som kjeltring så slipper han kanskje denne gang med klapp på skuldra men neste gang slipper han kanskje ikke unna like enkelt. Kommer gjengen fra Jemen så får du heller legge ut ett nødanrop her så får du helt sikkert hjelp, husk å legge klar ett par rørtenger så vi har noe å jobbe med....... :-k
OkDa
Fjr 1300
User avatar
Norse
Posts: 483
Joined: 03 Oct 2015 19:05
MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97

Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80
Location: Stavanger

Busa og lurerei

Post by Norse »

Dette ville jeg nok anmeldt først. Deretter tror jeg at jeg ville ha presentert liste over tyvegodset fra den tapede seansen og begynt å plukke det fra lageret med henvisning til salgspant, og at det ikke er mottatt oppgjør for varene...
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Busa og lurerei

Post by Tommas »

Tror du gjør lurt i å gjøre alt så korrekt som mulig. Mulig noen rutiner må strammes inn, han må så klart svartelistes ( 8) ) (kanskje hos alle i samme kjede?).

Han "slipper" vel sånn sett unna, men da kan du i det minste være glad for at det ikke fortsatt i 5 år til.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Busa og lurerei

Post by tshansen »

Det er en skam hvor lett det er å være kjelltring i dag [-( [-(
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply