Speed motorsenter i Sandefjord

Diskutèr forhandlere/verksteder som har gitt god eller dårlig service. Forhandleren/verkstedet må gjerne svare på innleggene.
Post Reply
User avatar
Erik89
Posts: 175
Joined: 17 Jun 2009 17:13
MC: Honda CB600F 2007
Location: Midt-Telemark

Speed motorsenter i Sandefjord

Post by Erik89 »

Hei!

Bare å slenge inn hva dere har å si om "Speed motorsenter" i Sandefjord ;)
Både Ris og Ros.


Før hadde jeg ingenting "vondt" å si om Speed i Sandefjord, men de begynner å bli litt små slappe nå.
Ringte igår ang. service, dekkskift, og oppheving fra mellomtung til fulleffekt på en F800R vi har i eie.
Han som tok telefonen, startet av med å bare si speed motorsenter, og ikke noe navn. Så vet ikke hvem han var, men han var usikker på hvordan vi måtte gjøre det med tanke på å få fulleffekt. Han fikk nummeret mitt og skulle ringe før de stengte, hørte ingenting.
Ringte opp igjen idag siden han ikke tok kontakt, og fikk samme regla. Var visst blitt så seint igår så han rakk det ikke, men da skal man vel ringe med det først neste dag? Nei, tydeligvis ikke. Når jeg ringte opp idag, så fikk jeg fortsatt ikke noe svar og han sa igjen at han skulle ringe meg opp igjen. Han måtte høre med han som solgte oss sykkelen, siden han hadde sagt til oss at det ikke var noe stress og at de skulle ordne dette for oss når den tiden kom.
Må visst ringe dem igjen imorra, men lurer på å kjøre innom dem og høre med dem personlig istedet, for det skal ikke være nødvendig å ringe opp igjen sånn her.


Mvh. Erik
User avatar
mr.president
Posts: 92
Joined: 06 Jul 2006 20:23
MC: Yamaha YZF 600R 02 modell Yamaha FZ6N S2 08 modell Kawasaki ER6N 08 Modell
Location: Sandefjord

Re: Speed motorsenter i Sandefjord

Post by mr.president »

er nok ikke bare du som har dårlige erfaringer med speed, mange jeg kjenner meg inkudert har helt sluttet å bruke de til noe som har med service motorsykkelen å gjøre. kjøper litt mc utstyr der, dette fordi det er ingen andre i mils omkrets som selger mc utstyr så dette blir enklest sånn. men skal vi kjøpe noe mere enn litt småtteri reiser vi annet sted pga speed er nok dyrest i landet på klær hjelmer osv. ett lite eksempel. schubert c3 koster 6500 på speed mens hof mc tar 4500 for samme hjelmen osv osv listen er lang på dette området.
når det kommer til service på mc så vil jeg først si servicen er helt fraværende på dette området, når du kommer frem til disken kan de som jobber godt stå å snakke om hva de gjorde i helga i 5 min mens du står der som ett naut å venter på at de skal "få" tid til å hjelpe deg. prisene dems på service er også helt ute av denne verden sammenlignet med andre mc verksteder i området. jeg leverte min sykkel der på service tre ganger uten at de fant viktige feil som lekk i simringer, meget utslitte bremseklosser både fremme å bak, skulle også bytte en del i motoren jeg fikk brev fra yamaha om at det var garentifeil på som de mente jeg måtte betale selv, selv etter å ha tatt med brevet mente de det samme dette til tross for at speed er yamaha og bmw verksted. denne fikk jeg byttet på ett annet ikke merkeverksted free of charge.
så min konklusjon av speed er:
service på verksted er drit dårlig så ett lite kurs i kundebehandling burde vært innført der.
mistenker å tru hele verkstedet er fullt av lærlinger som klør seg mest i hodet.
service i klesavd, er avhengig av hvem som er der, en dame som er der er kjempehyggelig, hjelpsom, å meget opplyst om utstyret de har å fører.
selgerene er meget hyggelige å å du føler deg viktig som kunde, er nok denne biten de tjener mest på skulle jeg tru så kanskje ikke så rart, men de kan jo lære de andre på verksted ett å annet.
så kjøp gjerne sykkel der, finn andre steder til service å klær hvis du ikke ønsker å bli flådd.
User avatar
Swellpretty
Posts: 337
Joined: 02 Jul 2010 17:14
MC: Multistrada V4S
Location: Oslo

Re: Speed motorsenter i Sandefjord

Post by Swellpretty »

Dette er "god" lesing!
Jeg kjøpte min F800R nettopp i Sandefjord hos Speed...
Selgeren var MEGET hyggelig, og hjelpsom med det meste! Jeg har ingenting å utsette på Speed Motorsenter i Sandefjord!
Og ja, hu dama som solgte klær og anna utstyr hadde peiling, og var også meget hyggelig!

Men nå veit jeg at jeg ikke skal kaste bort tida mi på å reise ned dit for service eller noe som helst anna seinere i hvert fall =)
Jeg fikk riktignok 10% på alt utstyr ut 2010, så jeg tror at jeg sparte inn litt der, selv om jeg kjøpte hjelmen min av Hoff...
Godt det finnes andre som kan fortelle om elendigheta, så slipper vi andre å få samma erfaring \:D/
User avatar
Erik89
Posts: 175
Joined: 17 Jun 2009 17:13
MC: Honda CB600F 2007
Location: Midt-Telemark

Re: Speed motorsenter i Sandefjord

Post by Erik89 »

Jeg synes jeg må nevne at de har skjerpet seg i det siste, og har tatt kontakt opptil flere ganger om hvordan de/vi ligger an med heving av hk på sykkelen.
Om dette har noe med at vi tok kontakt med styret og sa ifra, eller om dette bare er en tilfeldighet, så er det uansett sånn her de skal oppføre seg til en hver tid etter min mening.

De har også sagt seg villig til å midlertidig betale beløpet til vegvesenet for øking av hk, sånn at når vi leverer sykkelen til dem så får vi en fast pris. Istedetfor at vi må kjøre innom vegvesenet, betale beløpet, og kjøre til Speed for å vise dem kvittering på at vi har betalt dette.
Takk til dem for at de gjør det lettvint for oss! :)

Kan hende dette er vanlig, men i utgangspunktet var det snakk om at vi måtte gjøre arbeidet rundt vegvesenet, toll, godkjenning osv.
Post Reply