MC-1

Diskutèr forhandlere/verksteder som har gitt god eller dårlig service. Forhandleren/verkstedet må gjerne svare på innleggene.
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: MC-1

Post by Lølle »

Det bare tyder på at flere forhandlere leser her - og det er jo hyggelig!
Går og ruger på en Ros, kommer vel...
Image
Image
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Re: MC-1

Post by Banditbiker »

.
Last edited by Banditbiker on 05 Nov 2008 20:21, edited 1 time in total.
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: MC-1

Post by Lølle »

Helt enig!
Men gjerne kommentere i trådene åpent. Det inviterer jo forumet til.
Image
Image
majco
Posts: 4
Joined: 27 Sep 2007 20:30
MC: Suzuki GSX750EF

Re: MC-1

Post by majco »

Lølle wrote:
majco wrote:Hei! MC-1 = PREMIUMCLASS!!!!!!! Skal kun handle der nå.....rask levering og rimelig:):):)
Siden du registrerer deg for å skrive dette... hvilket forhold har du til butikken eller ansatte der? :-k
Fordi i går var det Julaften i garasjen da det nye orginale kåpeglasset kom.....nice price og raskt som avtalt ;-),
har neppe noe nærmere forhold til dem en det du har :), skjønner du er skeptisk...har også lest mye reklame her.
User avatar
speedfreak
Posts: 399
Joined: 27 Jan 2007 17:56
MC: 00`mod Yamaha YZF R6.
88`mod Yamaha RD 350 LC YPVS F2.
86`mod Yamaha RD 125 Lc YPVS.
55`mod Jawa CZ 150.
Location: Øyno

Re: MC-1

Post by speedfreak »

Jeg ha handlet for flere titals tusen av dem å noen deler som de "hadde på lager" kom 3mnd etterpå. greit fornøyd med dem men etter siste handel derfra så sier jeg ALDRIG MER!!
Lurte meg rett å slett for over 4000,- pga demmes eget rot i papirene på en sykkel jeg kjøpte fra dem.
jeg satt igjenn som en tulling så vet nå ikke hva jeg ska si om dem lengre. når de var i Bergen var dem å stole på men nå? nææ, jeg bruker ikke en krone mer hoss dem hvertfall.
Det er bedre å kjøre i 80 på felgen en å kræsje i 180 med elgen!!

UPonONE
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Re: MC-1

Post by Cartman »

Har selv handlet mye.. det jeg reagerer på (har vel nevnt dette før) er deres soon-to-be-webside. Dette har blitt lovet meg hver eneste gang jeg har snakket med dem, men det er nå flere år siden jeg ble lovet at den var oppe å stå (en webside kan da ikke gå?) innen "få måneder"...

Ellers er de konkuransedyktige på pris, har levert kjapt til meg (selv om det går mye tid bort i å si det samme hver gang jeg ringer.. no offense, men bergensere snakker for 4 personer).

:)
-- Honda VFR (04) --
IBJ ZZR-1100
Posts: 2
Joined: 03 Dec 2007 21:12

Re: MC-1

Post by IBJ ZZR-1100 »

Har handlet ett par ganger med MC-1 og må si jeg er imponert over hvor proffesjonell de er. Får alltid raskt svar på mail henvendelser, de har god kjennskap til delene man trenger (og eventuellt tilleggsutstyr som bør følge med, pakninger, bolter o.l) Rimelige priser, rask og nøyaktig levering.... Det finnes sikkert minst 1 MILLION MC-WEBSIDER , men jeg bare spør::::: hvilken WEBSIDER er det som kontakter deg på FREDAG via SMS for å spørre deg om
du skal ha GUMMIRYKKUTJEVNER med på forsendelsen & så på mandag er pakken levert til Posten i Norge. tirsdag er den i Bergen sentrum & onsdag henter du den ut på ditt lokal-postkontor/post-i-butikk?

Så min erfaring er så langt veldig bra!!!
SveinT
Posts: 95
Joined: 16 Oct 2007 00:26
MC: Honda V65 Sabre -84, V45 Sabre -83, Suzuki GS750B
Location: Skien
Contact:

Re: MC-1

Post by SveinT »

Jeg handlet noe småtteri av MC-1 for noen år siden, pluss at jeg har noen tilbakemeldinger
fra andre før jeg leste denne tråden. Er vel ikke den beste til å uttale meg
siden jeg ikke har handlet for titusenvis av kroner der.
Jeg har vel ikke akkurat et veldig negativt inntrykk, men husker ennå hvor vanskelig han
var å bryte av etter spørsmål rundt priser hos konkurrenter :D
Har fått inntrykk av at de "sjeler" til de NORSKE importørers delepriser,
og så legger de seg under dem.
Men det finnes jo også andre firma i Norge som selger rimeligere enn importørene.

Opplegget rundt det å få sakene fra utlandet uten å tenke på for mange ting er jo
et pluss for mange. Men for dem som kan og vil ta seg tid til å sjekke over et større
antall tilbydere + ebay etc, så er det jo ennå mer penger å spare,
spesielt om alt kjøpes på ett sted... Frakt koster jo en del penger..

Tid er penger for noen.
Mens tid er hobby for andre folk igjen. ;-)
Geirmental
Posts: 2
Joined: 21 Feb 2009 14:04
MC: Heisann.
Kjører en Kawasaki GPZ 600 R, og liker det:)

Re: MC-1

Post by Geirmental »

Hei.
Må bare si at eg har kun positive erfaringer med MC-1
Har spart mye penger på å handle der.
I tillegg skaffer de deler som andre sier ikke er tilgjengelig lengre(Restaurerer en 1980 Z 400)
Sist eg snakket med de, sa de og at nå kommer endelifg nettsiden opp snart, kun 10 år forsinket. :D
Håpet var visst å få lagt inn flere og flere sykler med delelister som man kunne bla i etterhvert.
Må også innrømme, at har han først tatt telefonen, er det vanskelig å få lagt på ;-)
Men så får man seg jo også en hyggelig prat om motorsykler mens man bestiller da \:D/
SveinT
Posts: 95
Joined: 16 Oct 2007 00:26
MC: Honda V65 Sabre -84, V45 Sabre -83, Suzuki GS750B
Location: Skien
Contact:

Re: MC-1

Post by SveinT »

21 Feb 2009 11:10
Sist eg snakket med de, sa de og at nå kommer endelifg nettsiden opp snart, kun 10 år forsinket.
En ting er jeg i alle fall sikker på.
Det jobber ingen datanerder i MC-1 .....


Går det an å si dette sååå mange ganger, og likevel bli oppfattet som seriøs ?
http://www.mc-1.com :-k
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Re:

Post by Dominator »

Dominator wrote:Nå har jeg fått sammenlignet prisene hos MC-1 versus Kawasakidealeren her hjemme.

Delene jeg bestilte var slitedeler som plugger, bremseklosser, drevsett, clutchhåndtak + diverse småtteri. Totalt varer for ca. 4000,-.

Summa summarum er MC-1 11% DYRERE enn den lokale sjappa. Må vel innrømme at jeg ble både skuffet og forundret, sett i lys av andres erfaringer her på forumet. Kursen kan selvfølgelig variere (kurs pr. nuh er 12kr/£) pluss at prisene sikkert varierer hos forskjellige forhandlere her hjemme.

Lokalt har de flere av delene på lager pluss at de skaffer resten på 1,5 uke kan jeg vel si her og nå at MC-1 ble et engangsforetak for min del. :roll:
Pundet har falt fra 12kr i 2007 til rundt 9 kr pr. dato, så varer produsert i Storbritania er blitt billigere. Samtidig er det vel en viss mulighet for at pundet har svekket seg i forhold til japanske yen (regner med at MC-1 importerer mye fra Japan?) Sjekk prisene her hjemme før du bestiller og ikke glem moms, toll og frakt er mitt råd.

Til slutt: Jeg synes det er påfallende at 3 brukere har registrert seg på MC-forumet for å skryte av MC-1 i denne tråden og etterpå bare forsvinne...
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: MC-1

Post by Lord Erik »

Leste gjennom tråden jeg også nå, og syntes selv det var påfallende mange nye medlemmer med lite annet å dele enn uforskammet ros til denne butikken. Betenkelig at det skulle skje etter at MC-1 fikk en del pepper av flere vante brukere av forumet.

Jeg hadde uansett stilt meg skeptisk til å handle hos dem etter å ha lest om kunderservicen deres i forhold til retur av penger osv. Dette er ikke hvordan en seriøs butikk drives! [-(
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: MC-1

Post by Speedy Gonzales »

Meg og gamlingen har handlet hos de i alle år og aldrig hatt noe tull.

Billig og veldig raske.

Kan jo også nevne en annen ting.

Gamlingen trengte ny tank til banditen sin, en 98 modell tror eg det er.

Flere måneder ventetid eller leverandørene ikkje hadde var svarene han fikk når han ringte rundt.

MC-1 skaffet han en slik tank på under en uke.
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
fighter
Posts: 177
Joined: 04 Jun 2006 11:22
Location: buskerud

Re: MC-1

Post by fighter »

jag har i de siste årene bare handlet av MC-1 til min sykel, og har aldrig hatt noe som helst problem, et tips til dem som ikke har handlet hos dem, send mail om du skal be om pris, det kan ta noen dager men svar får du :D
Post Reply