Elvsaas motorsenter - Molde

Diskutèr forhandlere/verksteder som har gitt god eller dårlig service. Forhandleren/verkstedet må gjerne svare på innleggene.
Post Reply
User avatar
jaantoore
Posts: 117
Joined: 25 Feb 2010 21:59
MC: Aprilia RS 125, 03 SBK
Location: Eide på Nordmøre

Elvsaas motorsenter - Molde

Post by jaantoore »

Tenkte bare å skrive min erfaring om Elvsaas motorsenter som ligger i Molde.
Jeg er jo bare 17år og har jo bare kjøpt en sykkel enda her i livet.

Jeg kjøpte min aprilia RS125 en Januar dag i 2008, hos elvsaas motorservice. Jeg Sjekka annonsen, prisen låg på 35.000 kroner og sykkelen såg støken ut kosmetisk, men med min manglede erfaring ble det jo ikke til at jeg sjekket alt som kanskje burde sjekkes.
Men jeg har følt meg lurt og behandlet uten respekt av disse siden jeg satte foten min inne hos dem.

Det første var at jeg fant ut at det manglet både verktøysett og Brukermanual på sykkelen, jeg sa det til dem ganske kjapt, men fikk til svar at apriliabøker var umulige å få tak i, men det morsomme var at de faktisk solgte meg en Haynes-manual på sykkelen som jeg måtte betale 300 kroner fra egen lomme til.

Like etter dette når jeg hadde begynt med øvelseskjøring låste den seg helt uten videre i 1.gir, da kjente jeg at girakslingen var løs(slakke på 1cm inn og ut). Jeg skrudde jo opp selv og såg at der manglet det skiver på girakslingen! :shock: I tillegg til dette såg jeg at kula på pressplata på clutchen var fulle av sår, det samme gjalt skruen som presset på denne kula. Jeg slengte på dekslet og sa ifra om dette til elvsaas, joda de sa at det var bare å komme innover med sykkelen så skulle de se på det. 2.måneder var det vel som gikk før de i det hele tatt gadd å se på sykkelen, de slengte inn et par skiver og hadde på dekselet igjen men skiftet ikke pressplata, de sa at dette ikke gjorde noe.
Så ringte jeg sjefen og snakket om dette, og så frekk som han var sa han at jeg skulle få slippe å betale for denne gang! :shock: Det var jo klare mangler på sykkelen som de solgte til meg. skal jeg betale da?

Joda, fikk sykkelen og den fungerte bra helt til jeg var på en liten tur med passasjer bakpå, clutchen sluttet helt uten videre å fungere og måtte kjøre 3-4mil uten clutch. Da var det nemlig pressplata på clutchen som hadde havarert. den som de sa ikke var noe galt med. Da begynner man å lure på om at en 17åring uten erfaring klarer ting bedre enn enkelte mekanikere gjør.

Når de ikke gidder å ta noe ansvar, så gjør jeg det bare så enkelt at jeg ALDRI kommer til å kjøpe en eneste vare fra Elvsaas igjen i mitt liv.
Tok også av stempel og sylinder herfør sessongen var over, og det viste seg at sylinderen var varmeskjært og denne reparasjonen ble kostende over 5000 for meg, utrolig sure penger man kunne brukt på noe annet.
Snakket også med en fyr på apriliaforum som hadde prøvs sykkelen, før meg og sa at dekket låste seg flere ganger på en tur på 2 mil. noe som tyder på at sykkelen har vært varmeskjært siden jeg kjøpte den, siden det hadede låst seg et par ganger mens jeg har kjørt også.

Ble kanskje litt rotete og langt, men ville bare få fram at for meg så er Elvsaas en gjeng med J ævler, og har kostet meg ekstremt mye tid og penger.

Jan Tore
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Elvsaas motorsenter - Molde

Post by RH racing »

kjøper man italiensk så vet man hva man får.. at da ikke verktøysettet følger er en skam... er jo det viktigeste på hele sykkelen..brukes vel oftere enn tanklokket åpnes.. ;)

det at et firma tar enkle løsninger fremfor å betal dyre deler er vel ofte fakta, men på en sånn sykkel som er kjørt hardt av 16-17åringer er det meste ofte ihjel kjørt. og di i butikken har nok heller aldri prøvekjørt denne. kun startet den sikkert og latt den gå på tomgang...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
jaantoore
Posts: 117
Joined: 25 Feb 2010 21:59
MC: Aprilia RS 125, 03 SBK
Location: Eide på Nordmøre

Re: Elvsaas motorsenter - Molde

Post by jaantoore »

Snakket også med en fyr på apriliaforum som hadde prøvs sykkelen, før meg og sa at dekket låste seg flere ganger på en tur på 2 mil. noe som tyder på at sykkelen har vært varmeskjært siden jeg kjøpte den, siden det hadede låst seg et par ganger mens jeg har kjørt også.
Vet jo at den er italiensk/østerisk men de sa jo ikke noe til meg om dette at sykkelen var blitt skjært mens sykkelen var i deres eie. all historie på sykkelen var borte. Jeg personlig føler meg værtfall ganske lurt og at de har holdt tilbake informasjon for meg.. Og når jeg skiftet gir-olje første gangen, hadde de fyllt på 150ml for mye selv om det står klart og tydelig rett ved der du fyller på 600cc =D>

Edit: sykkelen var forresten gått ca.10 000 da jeg kjøpte den og var original når jeg kjøpte den værtfall..
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Elvsaas motorsenter - Molde

Post by Jarle »

Så vel på deg som uerfaren, lett bytte...
Jeg hadde ikke gitt meg, men muligens begrenset med rettigheter...

Skulle gått for Yamaha :lol:
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Elvsaas motorsenter - Molde

Post by Lord Erik »

Litt usikker på hvilke rettigheter du har her. Spesielt siden du nå har fikset en del på sykkelen. Men høres ikke ut som om Elvsaas har mye yrkesstolthet når de kan selge vrak til folk.
User avatar
jaantoore
Posts: 117
Joined: 25 Feb 2010 21:59
MC: Aprilia RS 125, 03 SBK
Location: Eide på Nordmøre

Re: Elvsaas motorsenter - Molde

Post by jaantoore »

Det er nok ikke mange rettigheter jeg har, men er vel noe med at man skal opplyse kjøper om feil og mangler.
Selvfølgelig er en som skal kjøpe lett motorsykkel et lett bytte i de fleste tilfeller.
Var forresten en kompis av meg som kjøpte en splitter ny Derbi moped der til 36.000 og når de skulle ha på dekka hadde de omtrent dratt av all lakken på hele felgkanten på begge hjula.. =D>

Men på den positive siden her da har jeg jo lært meg omtrent hele sykkelen min inn og ut, så sett fra den siden må jeg vel bare få takket de :lol:
Post Reply