Long time lurker,på egne hjul.Motorcenteret :( MC-Partner :)

Diskutèr forhandlere/verksteder som har gitt god eller dårlig service. Forhandleren/verkstedet må gjerne svare på innleggene.
Post Reply
mrbrun
Posts: 6
Joined: 17 May 2009 21:44
MC: 2009 Z750
Location: Oslo

Long time lurker,på egne hjul.Motorcenteret :( MC-Partner :)

Post by mrbrun »

Etter altfor mange år med lappen, men uten hest har jeg etter en noe utstrakt prosess endelig fått parkert en skinnende blank og sort Kawa Z750 2009 i bakgården (grøss, noen med garasjeplass på Bjølsen? :)

Jeg har vært ganske bestemt på at Z750 var sykkelen jeg ville ha, og siden bruktmarkedet så ut til å være såpass friskt for denne modellen fant jeg ut at jeg like gjerne kunne gå for en skvett ny. Turen gikk da først ut til Motorcenteret på Billingstad en gang tidlig i april (etter flere turer sikleturer rundt om i diverse mer eller mindre lugbre sjapper rundt om på østlandet), her møtte jeg denne gangen en hyggelig og imøtekommende yngre kar som skjønte at jeg selvfølgelig måtte ha en prøvetur før jeg åpnet lommeboka, men siden han dessverre ikke hadde en sykkel inne da måtte jeg vente litt så de kunne ordne dette. Jeg forklarte at jeg ikke hadde gått til anskaffelse av kjøreutstyr enda, så han skulle finne frem noe jeg kunne låne. Det viste seg å være litt trøblete å få tak i denne sykkelen, så det lot vente på seg et tre uker til slutten av april før ting var klart og jeg kunne ta fatt på køen ut av byen en solfull torsdag med forventning på topp. Da jeg endelig kom frem var ikke den samme selgeren som jeg snakket med tidligere i butikken og på telefonen på jobb, så jeg endte opp med det jeg tror var innehaveren av butikken. Han var tydeligvis ikke informert om saken, og når det kom frem at jeg ikke hadde kjøreutstyr utartet det hele seg til en ganske opphisset stemning. Jeg fikk høre at hvis ikke jeg hadde kommet så langt at jeg hadde kjøpt kjøreutstyr "er du ikke en motorsyklist" og at med mindre jeg kjøpte hjelm og hansker på stedet kunne jeg glemme å kjøre noen av syklene de hadde. Jeg mener selv at jeg i hvert fall i begynnelsen prøvde å forklare hva jeg hadde avtalt med den andre selgeren, men jeg oppfattet innehaveren som såpass konfliktlysten at jeg nok lot meg rive med ganske raskt til å starte en scene. Det var uansett uaktuellt å legge igjen penger i den butikken. Det er godt mulig at jeg kunne ha reddet inn situasjonen ved å vært en smule mer diplomatisk etterhvert, men jeg følte ikke at det var min oppgave som en kunde som har ventet i tre uker og tatt en kort dag på jobben å godtgjøre at jeg skulle få lov til å legge igjen pengene mine der. Hvis dette var holdningen _før_ de fikk pengene mine, hvordan ville de forholde seg om problemer dukket opp i etterkant?

Neste tur gikk til MC-Partner ved Skedsmokorset. Her ble jeg møtt av en veldig imøtekommende selger som skjønte at jeg gjerne ville ha en tur før jeg la pengene på bordet, men han hadde dessverre heller ikke en sykkel inne. Imidlertid hadde en annen av de ansatte i butikken en Z750 privat som jeg kunne få prøve i neste uke! Da ble jeg nesten litt skjelven, men samtidig _veldig_ imponert over servicenivået. Enden på visa (etter enda et par uker venting, men mc-parteren holdt meg løpende oppdatert) ble vidunderet som nå står på utenfor døra, og hei hvor moro det er, men det kunne vært 4 uker før om ikke gutta på Billingstad hadde kastet bort tiden min.

0 KM, vi sees!
Image
Vroom
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Long time lurker,på egne hjul.Motorcenteret :( MC-Partner :)

Post by Lølle »

Det var nok sjefen på Motorcenteret du traff, ja. Han passer helt inn i beskrivelsen.
Jeg har bodd på Billingstad og vært på Motorcenteret én gang og aldri mer. Jeg kjørte heller flere mil for en skrue enn å gi den fyren penger. Du skulle søkt her på forumet først, det ligger en egen tråd om det her på ris og ros. ;-)
Image
Image
Post Reply