Styr unna Landfalløya Motorcenter i Drammen!!

Diskutèr forhandlere/verksteder som har gitt god eller dårlig service. Forhandleren/verkstedet må gjerne svare på innleggene.
zizzou
Posts: 54
Joined: 27 Mar 2009 21:40

Styr unna Landfalløya Motorcenter i Drammen!!

Post by zizzou »

Jeg møtte på en meget uprofesjonell mc forhandler med dårlig sans for kundebehandling, som også regelrett prøvde å svindle meg. For å gjøre det kortfattet; Jeg fant en annonse på en lett mc på finn.no fra denne forhandleren med prisen 33.400 kroner. Jeg ringte, pratet med sjefen, Espen Boger, og avtalte kjøp og skulle få kontrakt per mail (ettersom jeg bor i Bergen). Jeg sendte han så mail som en bekreftelse på at jeg skulle kjøpe sykkelen for 33.400kr + evt reg.omk på 2.500kr. Etter mye frem og tilbake og flere ganger hvor jeg spør etter kontrakten, så får jeg den endelig tilsend etter 6-7 uker. Og da ser jeg i kontrakten at han prøver å svindle til seg 1300kr ekstra, samt slurver fælt generelt.
Det som skremmer meg mest med denne forhandleren er ikke at han regelrett til en viss grad skjeller meg ut over telefon og utviser en usedvanlig dårlig form for kundebehandling og service generelt, men at grunnen til at han gjør det er fordi han prøver å svindle til seg ekstra penger som overstiger den avtalte prisen. Fra kontrakten prøver han seg med 300kr ekstra for selve sykkelen, pluss 3500kr for reg.omkostninger (når avtalen var 2.500, men jeg hadde fortalt han flere ganger at jeg skulle registrere selv) altså 1000kr ekstra. Hvis vi ser bort ifra de 300 (som han skyldte på at engangsavgiften hadde steget, men vi avtalte pris i februar 2009, så da holder ikke den), så prøver han altså å lure til seg 1000kr ekstra. Og unnskyldningen ? For klargjøring og frakt fra LAGER til butikk!! (I tillegg så vet jeg at sykkelen stod i butikken når jeg avtalte kjøpet). Ren SVINDEL rett og slett! [-X
Slike forhandlere er forbrukeres verste mareritt, og jeg ønsker derfor å opplyse flest mulig hvilken type behandling man kan forvente seg hos Landfalløya Motorcenter i Drammen.

P.S; Jeg var til enhver tid høflig og forståelsesfull (selv når han begynner å skjelle meg ut over telefon), og da skal man i det minste kunne forvente det samme av en selger, attpåtil sjefen selv. Det var andre forhandlere som hadde samme mc til samme pris, men nå sitter jeg altså igjen med ingenting. Men jeg tar det med et smil, når jeg tenker over samtalene og unnskyldningene hans så klarer jeg ikke å unngå å le av oppførselen hans =D>

Landfalløya Motorcenter - Hvor svindel og dårlig kundebehandling står i høy kurs!

Mvh Geir.
Last edited by zizzou on 31 Mar 2009 10:33, edited 1 time in total.
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Styr unna Landfalløya Motorcenter i Drammen!!

Post by Ulvinnen »

Jeg har en helt annen erfaring med Landfalløya, og jeg har vært innom der noen ganger. For enkelthets skyld kopierer jeg inn mitt eget innlegg fra bloggen til Hansp:
Ulvinnen wrote: Jeg er veldig fornøyd med Landfalløya Motor Center i Drammen, der jeg kjøpte Moto Guzzien min. Jeg har ikke hatt vinterlagring der, men de har vært flinke og hjelpsomme angående andre ting jeg har henvendt meg om. Jeg slet jo med oljelekasje på Brevaen min i starten. De første gangene jeg klagde fikk jeg ikke så mye hjelp, men det skyldtes at en eller annen "forståsegpåer" hadde overbevist forhandleren om at det var vanlig at Moto Guzzi svetter olje. Når jeg fikk overbevist dem om at det virkelig var lekkasje, så gjorde de det de kunne for å få rettet det, og det funket. De har også vært veldig behjelpelige med å få tak i ekstrautstyr, som vindskjerm og topboks. Det skulle selvsagt bare mangle, men jeg forhørte meg om toppboks hos forhandleren i Oslo, og han hevdet bare at det ikke eksisterer orginal topboks til Breva, uten en gang å gidde å sjekke det.

De er forhandlere for flere merker, ta en titt her: http://www.landfallmc.no/forside.aspx
Innehaveren er alltid veldig hyggelig og hjelpsom. Så jeg stiller meg uforstående til ditt innlegg.
zizzou
Posts: 54
Joined: 27 Mar 2009 21:40

Re: Styr unna Landfalløya Motorcenter i Drammen!!

Post by zizzou »

Det som er viktig å forstå er at selv dårlige butikker alltid vil yte en "normal" service når de tjener penger på deg. Ellers hadde dem gått konkurs på flekken. Jeg blir bare å repetere det jeg skrev i innlegget mitt, men du ser da at dette er langt ifra hva man skal kunne forvente seg av en forhandler ? Som f.eks 1000kr ekstra utenom den avtalte prisen som var for frakt fra lager til butikk ? Vennligst les hele innlegget igjen og vær så snill og ikke si du er uforstående til det på bakgrunn av at du har opplevd (ikke god, men) en _normal_ form for service :) Er et par andre ting også, som du skulle sett fra mailene mellom meg og han, som viser hvor usaklig og uprofesjonell han er, men føler jeg fikk med meg det viktigste i innlegget mitt.
Det er nettopp det som er dumt med slike type forhandlere/selgere er fordi de er ulver i fåreklær, og derfor vil jeg påpeke dette for flest mulig.
User avatar
Galilee
Posts: 933
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Styr unna Landfalløya Motorcenter i Drammen!!

Post by Galilee »

Nå er det gjerne flere ansatte i sånne bedrifter, og de har kanskje forskjellig oppfatning av hva 'service' er?
Hvordan man opplever en forhandler blir ganske personavhenging, hvis bedriften ikke innarbeider en standard for hvordan kunder skal behandles.

Forøvrig er jeg enig med trådstarter. Er det avtalt et salg til en viss pris, så er det for sent å komme med sånne tillegg for å få dratt inn littegrann mer fortjeneste etter at avtalen er gjort. Svindel er kanskje et sterkt uttrykk. Men det hører ikke hjemme i sånn handel.

Det har dessverre blitt sånn at avertert pris ikke er salgspris (for både bil og MC). Hva er vitsen med å averter noe til salgs med en pris, hvis man ikke får kjøpt det til den prisen?
Her synes jeg forbrukere bør møte denne trenden med samme mynt. Kommer det tillegg på prisen, så er det bare å dra til med tilsvarende fradrag. Generelt rettsprinsipp er at alle inngåtte avtaler ikke skal brytes, og at de skal være gjensidige, så har selger rett til å endre pris etter avtaleinngåelse, så har kjøper det også.

Å møte kritikk fra kunder med sinne synes jeg også er ganske uprofesjonelt. Det er forhandleren som er den 'proffe' parten her, som jeg vil forvente opptrer på en korrekt måte. Uansett hvor uberettiget kritikken måtte være.

Det hadde vært artig å sett et svar fra forhandleren og fått begge sider av diskusjonen.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
zizzou
Posts: 54
Joined: 27 Mar 2009 21:40

Re: Styr unna Landfalløya Motorcenter i Drammen!!

Post by zizzou »

Kan ikke svare på de evt andre ansatte, men det er jo sjefen som leder an skuta, og kan ikke han behandle kunder så er ikke det en butikk jeg har lyst å bruke penger på, selv om de ansatte skulle være greie. Men i dette tilfellet virker det som en relativt liten liste av ansatte ettersom det er hans egen mail som "kontaktinfo" på hjemmesiden, og at det var han jeg ble bedt å henvende meg til første gang jeg ringte inn, så tror ikke han har så mange ansatte egentlig. (Ikke at det har så mye med saken å gjøre). Når det gjelder prisen, så hadde vi avklart at 33.400 + reg.omk var sluttprisen, så er ingenting å si på det. Så når han prøver å skrape inn 1300kr ekstra i kontrakten så blir det egentlig et forsøk på svindel.
Men kort og greit, hadde jeg bodd i Drammens område og trengte noe mc-relatert, så hadde jeg heller valgt en av de titalls andre forhandlerne på måfå enn å prøvd meg på den forhandeleren der igjen. (Og det med kunnskapen om at det er mange plasser med dårlig service). Har opplevd mye rart i mitt forholdsvis korte liv, både som selger selv og som kunde, og denne kundebehandlingen kommer inn på min topp3 verste opplevelser.

Jeg bryr meg ikke så mye om forhandleren selv kommer inn og forsvarer seg. Han ville løyet til sin fordel, men jeg har fortsatt alle mailer pluss kontrakten som jeg kan vise til, så. :D Det han kunne gjort er å henvendt seg til meg, rettet opp i det han feilet på, for så at jeg trekker tilbake mitt innlegg. Men i mine øyne så hjelper ikke det heller, fordi det blir feil å behandle kunder urettmessig, for så å beklage seg til den ene kunden som faktisk orker å gjøre noe med det, og at det så skal være helt ok igjen.
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Styr unna Landfalløya Motorcenter i Drammen!!

Post by Ulvinnen »

zizzou wrote:Det som er viktig å forstå er at selv dårlige butikker alltid vil yte en "normal" service når de tjener penger på deg. Ellers hadde dem gått konkurs på flekken. Jeg blir bare å repetere det jeg skrev i innlegget mitt, men du ser da at dette er langt ifra hva man skal kunne forvente seg av en forhandler ? Som f.eks 1000kr ekstra utenom den avtalte prisen som var for frakt fra lager til butikk ? Vennligst les hele innlegget igjen og vær så snill og ikke si du er uforstående til det på bakgrunn av at du har opplevd (ikke god, men) en _normal_ form for service :) Er et par andre ting også, som du skulle sett fra mailene mellom meg og han, som viser hvor usaklig og uprofesjonell han er, men føler jeg fikk med meg det viktigste i innlegget mitt.
Det er nettopp det som er dumt med slike type forhandlere/selgere er fordi de er ulver i fåreklær, og derfor vil jeg påpeke dette for flest mulig.
At dere er blitt uenige om hvilken pris dere avtalte for mc-en stemmer sikkert. Det jeg reagerer på, er at du påstår at at du ble forsøkt svindlet, at han har skjelt deg ut over telefonen og utviser en usedvanlig dårlig form for kundebehandling og service generelt. Det er alvorlige påstander som jeg har vanskelig for å tro på, siden min oppfatning av ham er så totalt anderledes.

Det å oppfordre kunder til å la være å bruke en forhandler er alvorlig, ikke minst nå i disse tider som mange snurper sammen lommeboka på grunn av finanskrisen. Da er det særdeles viktig at du kan stå inne for det du hevder. Og jeg tillater meg å tvile på det.
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Styr unna Landfalløya Motorcenter i Drammen!!

Post by Lølle »

Det er vel ikke verre enn at dere har forskjellige opplevelser på samme sted.
Jeg benytter enhver anledning til å holde folk unna Motorcenteret på Billingstad, med - for meg - meget god grunn.
Andre har opplevd stedet som veldig bra, særlig personalet utenom sjefen. Det er bra for dem, selv om jeg frykter at de forandrer oppfatning hvis de skal reklamere ol.
Jeg tror bare folk må forholde seg til at dere opplever samme sted og person vidt forskjellige og forteller om det, så får vi andre trekke våre egne konklusjoner.
Verksmesteren på Landfalløya er forøvrig en kjernekar som har vært god å ha både der og tidligere på Motorport Drammen.
Just my 2 cents
Last edited by Lølle on 03 Apr 2009 17:50, edited 1 time in total.
Image
Image
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Styr unna Landfalløya Motorcenter i Drammen!!

Post by KiM »

Skal ikke uttale meg spesifikt om denne saken, men om det er sant er det iallefall lite saklig hvis en forhandler skjeller ut en kunde. Det SKAL ikke skje. Ellers er forventningene av service på et ganske forskjellig nivå og jeg går alltid inn et sted med lave forventninger og blir heller overrasket dersom det skulle være en veldig hyggelig kar der! Men folk må ikke alltid tro det verste om en forhandler. Jeg jobber på Elkjøp, og enkelte av mine kunder har et veldig høyt forventningsnivå, mens andre blir glad bare de får hjelp. Og igjen, ikke tro det verste om forhandlerne. Folk tror vi på Elkjøp hater de når de skal levere inn en vare og få penger igjen, men det gjør vi IKKE. Er kunden fornøyd er jeg fornøyd!
ingen KiM, ingen kos
zizzou
Posts: 54
Joined: 27 Mar 2009 21:40

Re: Styr unna Landfalløya Motorcenter i Drammen!!

Post by zizzou »

Enig med både lølle og eneRmiK. Jeg er også av den typen som ikke forventer noe form for service, og når jeg da faktisk reiser et rødt flagg så har det hendt noe veldig spesielt. Jeg har selv vært selger i flere forskjellige bedrifter(bl.a Lefdal faktisk, eneRmiK :twisted: ), og har med det mye erfaring om service og hva kunder skal kunne forvente. Og som tidligere nevnt; som kunde så forventer jeg ikke engang service, bare at dem gjør jobben sin, yter dem noe service så blir jeg gledelig overrasket.

Så, Ulvinnen; du er gledelig velkommen til å få se alle e-mailene som ble sendt mellom meg og innehaveren av Landfalløya Motorcenter. (Prisen på sykkelen skulle det ikke være noe tvil om, ettersom jeg bekreftet prisen tydelig i min første mail). Skulle også ønske du fikk høre telefonsamtalen hvor han blir så sinna at han legger på, uten at jeg engang hevet stemmen eller provoserte på noen måte, jeg argumenterte kun om å få sykkelen til prisen vi avtalte og ble enige om både over telefon og med mail. Men neida, han skulle absolutt prøve å kreve til seg ekstra. Som f.eks de 300kr ekstra for selve sykkelen skyldte han på at engangsavgiften hadde steget. Ja, kanskje den hadde steget, men det hadde isåfall blitt vedtatt 1. januar, og har ingen innvirkning når prisen vi avtalte ble avtalt i februar ;-) Og han skulle ha 1000kr ekstra for frakt fra LAGER til butikk! (Når sykkelen var i butikken fra starten av), er det ingen som ser humoren i den ? :roll: Går man f.eks inn på Elkjøp og kjøper en TV til 10.000kr, for så å bli stoppet i kassen og må betale 1000kr ekstra for frakt fra hovedlageret til butikk ? *ler*
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Styr unna Landfalløya Motorcenter i Drammen!!

Post by KiM »

Litt off topic...Jobbet du på Lefdal Lagunen?
ingen KiM, ingen kos
zizzou
Posts: 54
Joined: 27 Mar 2009 21:40

Re: Styr unna Landfalløya Motorcenter i Drammen!!

Post by zizzou »

Nei, jeg jobbet på Forus :) Er egentlig fra Stavanger, studerer bare her i Bergen.
Guinss
Posts: 163
Joined: 12 Dec 2008 23:34
MC: 2008 Kawasaki 250R - Sort

Re: Styr unna Landfalløya Motorcenter i Drammen!!

Post by Guinss »

pleier ofte å være litt tillegg i prisen på mc'er..registrering, lager, klargjøring +++ forskjellige fra forhandler til forhandler.
1300kr var ikke så fryktelig ille i seg selv. Denne "frakten fra lager til butikk" kan være noe de legger til på alle sykler. Den ble jo engang fraktet til butikken, om ikke det var etter at du hadde bestemt deg for å kjøpe, om du skjønner hva jeg mener?

På den annen side, at han skjeller deg ut på telefonen er ikke akseptabelt, og når prisen ikke er som avtalt er det helt på tryne. De 1300,- kunne vel forhandleren lett forutsett. Høres ut som om noen prøver å tjene seg noen kjappe penger. Og som du sier, de 300 i økt engangsavgift, avtalen er gjort når avgiften var 300kr mindre, man kan ikke justere til "nye priser". 6-7uker venting på kontrakt, det er også altfor lenge.
Så er enig med deg, utifra hva du sier, ikke kjøp noe mer der. Selvom enkelte andre synes betjeningen er hyggelig, kan det ha noe med hvor mye penger de har lagt igjen der før.
Når noen tillater seg å rose denne butikken, bør de tåle litt kritikk mot denne butikken også. det er min mening.
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Styr unna Landfalløya Motorcenter i Drammen!!

Post by Ulvinnen »

Guinss wrote: Når noen tillater seg å rose denne butikken, bør de tåle litt kritikk mot denne butikken også. det er min mening.
Nå var det faktisk kritikken som kom først i denne tråden. Så da er det riktigere å formulere det slik:
Når noen tillater seg å kritisere denne butikken, bør de tåle litt ros mot denne butikken også. Det er min mening.
Guinss
Posts: 163
Joined: 12 Dec 2008 23:34
MC: 2008 Kawasaki 250R - Sort

Re: Styr unna Landfalløya Motorcenter i Drammen!!

Post by Guinss »

Ulvinnen wrote:
Guinss wrote: Når noen tillater seg å rose denne butikken, bør de tåle litt kritikk mot denne butikken også. det er min mening.
Nå var det faktisk kritikken som kom først i denne tråden. Så da er det riktigere å formulere det slik:
Når noen tillater seg å kritisere denne butikken, bør de tåle litt ros mot denne butikken også. Det er min mening.
neida. du har rost butikken i Hansp sin blogg sier du. altså, ros først. derfor skrev jeg det i den rekkefølgen.
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Styr unna Landfalløya Motorcenter i Drammen!!

Post by Ulvinnen »

Guinss wrote:
Ulvinnen wrote:
Guinss wrote: Når noen tillater seg å rose denne butikken, bør de tåle litt kritikk mot denne butikken også. det er min mening.
Nå var det faktisk kritikken som kom først i denne tråden. Så da er det riktigere å formulere det slik:
Når noen tillater seg å kritisere denne butikken, bør de tåle litt ros mot denne butikken også. Det er min mening.
neida. du har rost butikken i Hansp sin blogg sier du. altså, ros først. derfor skrev jeg det i den rekkefølgen.
Det gjorde jeg, ja. Men det var i en helt annen sammenheng, og det var ikke det som førte til at denne tråden ble startet. Som du ser så presiserte jeg også "i denne tråden". Så jeg mener fortsatt at trådstarter må tåle å lese at noen er førnøyde med butikken.
Post Reply