Verkstedet "ramponerte" min mc-what to do?

Diskutèr forhandlere/verksteder som har gitt god eller dårlig service. Forhandleren/verkstedet må gjerne svare på innleggene.
Post Reply
Erlend
Posts: 77
Joined: 21 Mar 2009 20:57

Verkstedet "ramponerte" min mc-what to do?

Post by Erlend »

Hei!

Infor om meg: Har hatt mc i to år som jeg kjøpte for 92000, kan ingenting om mc, får alt utført på verksted og stoler på de 100%. Helt til nå. Sykkelen min er 100% strøken og jeg tok bilde av min sykkel fra alle vinkler i forkant av at jeg leverte den inn til vedlikehold.

Leverte inn min mc til verksted for en stund siden og vi avtalte en pris 8000 inkl mva på jobben og at jeg kunne hente sykkelen 20 mars. Da jeg kom for å hente den var sykkelen ikke ferdig, men mekanikeren mente at den snart sulle være ferdig. Det var greit for meg, da det ikke haster. Til min store forskrekkelse så jeg at det var 3 dyptgående riper på høyre side av tanken samt at det var skrammer på speilet. Jeg spurde om å få snakke med sjefen og konfronterte han med dette. han sa at vi driver vedlikehold og er proffesjonelle og benektet at dette hadde skjedd i deres hender. Jeg sa at jeg ikke betalte en krone før de hadde reparert tanken sånn at den var like strøken som før jeg leverte den. Det kom ikke på tale sa sjefen, jeg fikk kun utført det jeg hadde avtalt. Hvis de skulle lakkere tanken fin igjen skulle det koste meg mye mer.

I dag ringte den frekke sjefen og sa at jeg ikke fikk den tilbake før august siden jeg hadde vært så utakknemlig, etter det ville de aldri ha noe med meg å gjøre mer og når jeg sa at jeg ville hente den omgående så la han bare på røret.

Dette hendte i en av Norges største byer hos et lite lavpris verksted.

I
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Verkstedet "ramponerte" min mc-what to do?

Post by Juliet »

Hvis du har bilder av sykkelen og gode bilder av stedene den nå er ødelagt er det jo lurt å vise disse bildene til sjefen og spørre hva han mener om det. Bildefiler følges alltid av dato for når de ble tatt så det kan ikke bortforklares. Han bør jo forstå at dette er alvorlig. Og han har heller ingen rett til å nekte å levere ut sykkelen, det høres i det hele tatt helt meningsløst ut.... :roll: La han få kjøle seg ned og ta saken forfra i en så høflig tone som mulig for å se om du får han på gli.
Eller så har man jo en del instanser å bruke, som forbrukerrådet, TV2 Hjelper Deg, advokat og ikke minst legge ut navnet på verkstedet her, på Bike.no osv... men det beste er jo å løse dette i minnelighet med verkstedet om det går....Kan vel også anmelde verkstedet for herverk eller noe..? Merkelig oppførsel synes jeg....
Image
Vennlig hilsen Juliet
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Verkstedet "ramponerte" min mc-what to do?

Post by RH racing »

for å vise litt mer seriøsitet i dette burde du jo nå komme med navn på sted.. leste noe som var veeeeeldig likt dette på bike.no tidligere...
ser dette er første meldignen din på mc-forumet... fin måte å starte sin tid her ;)

men har du bilder av skadene da? ser dette ut som velt eller noe dem har laget ved uhell med verktøy..
at han nekter å levere sykkelen føre august er noe dem rett å slett ikke kan gjøre.. ingen verksteder har rettigheter til å "beslaglegge" kjøretøyet ditt.. da kan du melde dette stjålet. ring tv2 hjelper deg...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Re: Verkstedet "ramponerte" min mc-what to do?

Post by Dominator »

Jeg hadde den gamle MC'n min på vinterlagring hos en forhandler. Da jeg skulle hente den på våren var det ene sidespeilet knust. Jeg gav beskjed om at dette hadde skjedd etter at jeg leverte den inn og det ble akseptert uten videre.

At denne verksmesteren avfeier denne skaden kategorisk uten å ha pratet med de som har jobbet på sykkelen virker mildt sagt useriøst. Riktig svar hadde vært "Jeg skal sjekke det opp med mine ansatte og gi deg tilbakemelding". Det han sa i klartekst var at verkstedet ikke ville reparere skaden selv om de hadde forårsaket den. Dersom du er 100% sikker på at verkstedet har skylden ville jeg ikke nølt med å oppgi firmanavnet her slik at vi andre kan styre unna.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Verkstedet "ramponerte" min mc-what to do?

Post by Lord Erik »

Dette syntes jeg høres så gjennomgående frekt ut at jeg vet ikke om jeg ville vært interessert i å løse det på noen "vennlig" måte med verkstedet. Å nekte å utlevere sykkelen din til avtalt tid fordi du har vært "frekk" når du klager over en skade som har skjedd på sykkelen mens de har hatt den er hårreisende. Uavhengig om det er de som har laget skaden eller ikke, så syntes jeg dette er svært uprofesjonelt av dem.

Jeg ville tatt kontakt med forbrukerrådet for å forhøre meg om hvilke rettigheter du har i denne sammenhengen, og om nødvendig snakket med media eller ihvertfall truet verkstedet med det. Slik oppførsel kan man bare ikke ha hos et verksted og jeg syntes ikke du skal la dem komme vekk med det... :evil:
User avatar
brap
Posts: 254
Joined: 17 Jul 2005 01:02

Re: Verkstedet "ramponerte" min mc-what to do?

Post by brap »

Ta en tur innom for å prate med sjefen på ny, og hvis han holder fast på å være idiot tar du det til politiet.

Dette høres ut som en butikk som ikke kommer til å overleve.
il4
User avatar
Kasle
Posts: 145
Joined: 20 Mar 2009 18:58
MC: Honda NSR 125r 2000 m/2003 motor.
Location: Salhus, Tha place to be

Re: Verkstedet "ramponerte" min mc-what to do?

Post by Kasle »

Har du fått noe svar endå? Det der e noe av det sprøeste eg har hørt om! Hadde det vert meg så hadde eg reist oppigjen uten sjans til å holde meg i en høflig tone! Støtter tidligere forslag om Tv2 Hjelper deg og politianmeldelse...
"It's not the fart that kills you, but the smell" - Petter Solberg
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Verkstedet "ramponerte" min mc-what to do?

Post by Lord Erik »

Når tråden først er oppe igjen hadde det vært fint om du kunne gitt navnet på verkstedet. Jeg har ingen ønsker om å levere sykkelen min der og risikere å oppleve det samme som deg.
Post Reply