Ros til Kvikk MC-Service A/S, Bergen.

Diskutèr forhandlere/verksteder som har gitt god eller dårlig service. Forhandleren/verkstedet må gjerne svare på innleggene.
Post Reply
Trond_V
Posts: 784
Joined: 07 Apr 2008 23:24
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Ros til Kvikk MC-Service A/S, Bergen.

Post by Trond_V »

Er en liten stund siden nå, men jeg vil gi litt ros til verkstedet jeg brukte da jeg fikk byttet drev/kjede, samt dekk på Bandit'n :)

Blei plutselig veldig i beit for bakdekk, samtidig som drevene på sykkelen hadde sett bedre dager.
Ringte litt rundt i Bergensområdet, før jeg fant ut at Kvikk MC-Service var de som hadde kortest ventetid.
Første positive tegnet kom dagen før jeg skulle inn med sykkelen. Verksmester ringer meg på ettermiddagen for å forsikre seg om at jeg visste om deres endrede åpningstider den aktuelle uken.
Det er ikke alle plasser de gidder å ta den ekstra telefonen til kunden.

Sykkel blei levert som avtalt den aktuelle dagen, og jeg gikk videre til mitt.
Litt ut på dagen ringer telefonen. Verksmester denne gangen også. Posten hadde ikke klart å levere pakken med drev/kjede.
Om jeg ville hente sykkelen og komme igjen med den i morgen, eller la den stå over natten? Jeg lot den stå.
I samme åndedrag spør han om jeg hadde sjekket mønster i forhjulet i det siste? Det var begynt å bli noe slitt.
Joda. Jeg hadde jo det, men tenkte igrunn at det kunne få holde ut sessongen.
Ja. Siden jeg likevel skulle bytte bak, og de ikke klarte å få ferdig sykkelen som avtalt, så skulle jeg få en skikkelig pakkepris på dekk forran og bak.
(Som ett slags plaster på såret for "avtalebrudd"? Ikke vet jeg.)
Pakkepris blei det ihverfall ;-)

Neste dag ringer jeg verkstedet litt utpå dagen, for å høre når jeg kunne hente sykkelen.
Igjen verksmester jeg snakket med.
De hadde ikke fått pakken i dag heller, men hadde drevet litt detektivarbeid, og funnet ut at pakken var blitt sendt til post-i-butikk istedefor til verkstedet.
Så nå skulle han ut å hente pakken. Sykkelen skulle være ferdig før kl 16, slik at jeg fikk den med hjem til helgen. Da var klokken ca halv3...

Jeg tusla bort til verkstedet litt før kl 16. Og der står sykkelen min med nye dekk, og nye drev/kjede.

Jeg vet av erfaring at det er langt i fra alle verksteder (enten det er bil eller MC) som hadde giddet å gjøre denne ekstrainnsatsen for kunden en Fredags ettermiddag, slik som jeg var vitne til.
De kunne bare sagt; "Du får komme igjen på Mandag ettrmiddag"
Det gjorde de heldigvis ikke i mitt tilfelle :)

Det første jeg blir informert om når jeg kommer inn, er glatte dekk. Forklarer litt i hvilke situajoner jeg bør være litt obs, osv..
Veldig greit at de sier i fra om sikt til litt mer uerfarne folk som meg :)


Så totalinntrykket jeg har fått av dette verkstedet, gjør at jeg nok kommer til å benytte meg av det flere ganger i fremtiden :D
De som jobber der, fortjener absolutt litt ros. Ikke sikkert noen av de leser innpå her, men det er lov håpe.

Uansett så er det også ett anbefaling av verksted for de som kjører Suzuki i Bergensområdet ;-)
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Ros til Kvikk MC-Service A/S, Bergen.

Post by Onsløv »

Har ikke brukt de sjøl, men har hørt mye positivt om dem.

-mvh-
Kristian
Post Reply