Hvilken GPS?

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Hvem GPS?

Post by Northman »

kjetilbu wrote:
Northman wrote:
kjetilbu wrote:Noen som har erfaring med Peak life gps for mc
Fra fekshttp://www.importpris.no/biltilbehor/gp ... in-edition
Ingen i det hele tatt, men prisen så fin ut, hadde jeg ikke hatt tomtom'n hadde det vært til vurdering.

Stemmer det at den passer med software/kart fra tomtom er det jo lett å få tak i kart også.
Har kjøpt en slik men sliter litt med å få kart til å gå på den.Har lånt ei tomtom brikke som jeg veit virker men neida.Derfor jeg lurte på om noen har erfaring med denne.
Ser veldig bra ut,solide mc og bilfester med alle koblinger en trenger,så blir veldig skuffa viss jeg ikke får den til å virke
De var i grunn det jeg frykta... At det skulle bli problemer med kart...
It is better to exist unknown to the law.
User avatar
bzzlink
Posts: 161
Joined: 24 Apr 2011 14:14
MC: 848 EVO, 2011mod.
Location: Oslo
Contact:

Re: Hvem GPS?

Post by bzzlink »

Northman wrote: Går ut i fra at du ikke har strømkilde koblet til når du kjører med den på armen, hvor lenge varer batteriet da?
Holder en 4 - 5 timer med fulladet batteri. Lenger dersom man slår av skjermen, og bare bruker stemme innstruksjoner.

Edit: Siden jeg bare har erfaring fra bil, så vet jeg ikke hvor mye mer strøm det vil gå med bluetooth aktivert hele tiden. Time vill sjåvv
24 hours a day, 24 beers in a case. - Coincidence!?
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Hvem GPS?

Post by Northman »

bzzlink wrote:
Northman wrote: Går ut i fra at du ikke har strømkilde koblet til når du kjører med den på armen, hvor lenge varer batteriet da?
Holder en 4 - 5 timer med fulladet batteri. Lenger dersom man slår av skjermen, og bare bruker stemme innstruksjoner.

Edit: Siden jeg bare har erfaring fra bil, så vet jeg ikke hvor mye mer strøm det vil gå med bluetooth aktivert hele tiden. Time vill sjåvv
Sånt finner man jo ut etter hvert, noe spenning må man jo beholde i hverdagen :D

Har blitt veldig glad i å kjøre med GPS, har med kart som backup på tur, men er ferdig med stoppe i hytt og pine for å finne ut hvor i svarte man er...

Har en kompis som nekter plent, GPS er helt uaktuelt, forstår ikke helt hvorfor...
It is better to exist unknown to the law.
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Hvem GPS?

Post by Northman »

http://www.pumpkinhot.co.uk/peaklife-35 ... 38965.html

Var jo veldig fin pris på den der.

Ser da vitterlig ut som dollartegn også, men så var det kartgreiene da...
It is better to exist unknown to the law.
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Hvem GPS?

Post by Northman »

Google-skillza svikter helt, finner fint lite info om den.

Iflg. http://www.advrider.com/forums/showthre ... p=15883962 er det windows os, da kan man jo vel legge inn litt av hvert.
It is better to exist unknown to the law.
User avatar
bzzlink
Posts: 161
Joined: 24 Apr 2011 14:14
MC: 848 EVO, 2011mod.
Location: Oslo
Contact:

Re: Hvem GPS?

Post by bzzlink »

Jeg ville heller kjøpt en TomTom Rider
http://www.dustinhome.no/pd_5010461989. ... sjakt_1824

Har brukt opp nok timer med frustrasjon på WinCE baserte enheter med firmware fra Shenzeng...

Men sikkert bedre enn ikkeno. Forresten, for samme pengene får du en brukt android mobil. Kjøp kart til den og putt den i en plastpose, garantert mindre frustrasjon. :D
24 hours a day, 24 beers in a case. - Coincidence!?
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Hvem GPS?

Post by Northman »

bzzlink wrote:Jeg ville heller kjøpt en TomTom Rider
http://www.dustinhome.no/pd_5010461989. ... sjakt_1824

Har brukt opp nok timer med frustrasjon på WinCE baserte enheter med firmware fra Shenzeng...

Men sikkert bedre enn ikkeno. Forresten, for samme pengene får du en brukt android mobil. Kjøp kart til den og putt den i en plastpose, garantert mindre frustrasjon. :D
Har rider'n :) men hadde gps'n vært fungerende med gode kart, til under tusenlappen?

Liker tanken på det.

Synes egentlig disse mc-gpsene er litt for dyre, men utrolig kjekt! :)
It is better to exist unknown to the law.
kjetilbu
Posts: 3
Joined: 13 May 2011 09:28
MC: Transalp

Re: Hvem GPS?

Post by kjetilbu »

Noen som har ei oppstarts exe fil til tom tom å sende meg,det er den fila som starter kart-programvaren når en slår på en gps.Trur det er den som kødder til noe for meg
User avatar
bzzlink
Posts: 161
Joined: 24 Apr 2011 14:14
MC: 848 EVO, 2011mod.
Location: Oslo
Contact:

Re: Hvem GPS?

Post by bzzlink »

Vet ikke hvordan policy'n på forumet her er ang dette. Men kan vel si så mye som at du må lete etter en PDA versjon av tom tom tipper jeg. (har ikke hacket tom tom kart på noen år) google og en svensk nettside som har vært mye omtalt i media er din venn ;)
24 hours a day, 24 beers in a case. - Coincidence!?
User avatar
ToreLo
Posts: 845
Joined: 24 May 2009 23:39
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: Hvem GPS?

Post by ToreLo »

Kommet/kommer en ny Garmin MC GPS på markedet nå.
Garmin zūmo® 350LM Motorcycle Navigator

Virker interessant denne.
http://sites.garmin.com/zumo/


Her er en ekstremt klein reklame:
[youtube]vXO9em-vVd8[/youtube]
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hvem GPS?

Post by jhn »

Er det noen som har forslag til en rimelig gps?
Det behøver ikke være noe toppmodell, den skal jo bare peke ut retningen i neste kryss.
User avatar
Gulars
Posts: 103
Joined: 09 Nov 2015 11:59
MC: BMW R1200GS

Re: Hvem GPS?

Post by Gulars »

Hei,

Rimeligste er vel den du antagelig har på telefonen. Har du kommunikasjon til hjelmen så funker det. Nye, billige vet jeg ikke hva som er å få tak i. Tips - sjekk Finn.no for brukt. Mange utstyrsfreaker som skal ha det nyeste. :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hvem GPS?

Post by tshansen »

Ikke akkurat rimelig, men kan være mulig å få et godt tilbud på en slik om man følger med

https://www.prisguide.no/produkt/garmin ... -lm-285771

Har også sett at 590LM har blitt solgt for 3000,- på kampanje
Så du må nesten bare følge litt med. :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hvem GPS?

Post by jhn »

LordShaft wrote:Ikke akkurat rimelig, men kan være mulig å få et godt tilbud på en slik om man følger med

https://www.prisguide.no/produkt/garmin ... -lm-285771

Har også sett at 590LM har blitt solgt for 3000,- på kampanje
Så du må nesten bare følge litt med. :-k
Nææh... så for meg noe billig-billig jallagreier. Det er ikke så ofte jeg har behov gps langs veien ... skal jeg bruke X antall tusen på en gps, så skal det være noe langt mere anvendelig enn en sånn vei-sak. Det der er ikke verdt pengene ... mener jeg
Jeg hadde en Garmin 276c i 12-15 år med sjøkart og topografiske kart ... den ble brukt både på vei, på fjellet og på sjøen, men nå finner jeg den ikke ... bortevekk :evil:
Om noen har en en brukt sånn til salgs, så skrik ut.
ketilf
Posts: 66
Joined: 01 Nov 2015 10:52
MC: 2019 BMW R1250 GSA
Location: Pasvik

Re: Hvilken GPS?

Post by ketilf »

Jeg har i mange år brukt en rimelig Garmin GPS for bil og har festet den med ei RAM-klemme på styret. Tror ikke jeg betalte mer enn 700 kr. Problemet er i regn, men da har jeg puttet den i kartlomma på tankveska. Strøm hentet jeg fra et vanlig 12v uttak. For meg fungerte dette helt fint, men du får jo ikke alle de dedikerte MC funksjonene som GPS laget for MC har.
Post Reply