Hansker vind/vann

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
Sup3r
Posts: 4
Joined: 30 Oct 2018 17:30
MC: MT-09 18

Hansker vind/vann

Post by Sup3r »

Hei da jeg besto oppkjøring i dag \:D/ fikk jeg kjørt en stund i drittvær, fant ut at jeg ble ganske raskt nedkjølt på fingertuppene å lurer på om noen har noen hansker å anbefale til høst, vinter og vår kjøring som holder vind å vann ute!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hansker vind/vann

Post by tshansen »

Dette med hansker er veldig individuelt, mange liker tynne hansker for best mulig grep rundt rullen, men dette vil igjen gå utover hvor varm de er, selv om de er vanntett... Gore-Tex hansker er veien å gå. Disse finnes i mange modeller og utgaver. Selv hadde jeg veldig gode erfaringer med Held sine racing hansker med goretex, men etterhvert som jeg begynte å strekke sesongene, ble de for kald og tynn.

Jeg kjøpte meg Rukka Virium til bruk tidlig og sent i sesongen... Disse er helt magisk på neven, men kan oppleves noe tykk. Anbefaler deg å ta en tur innom motorsykkel forhandler, prøv hanskene på hånden og finn en hanske du liker å ha på. Velg Gore-Tex.... waterproof og andre tex varianter holder ikke tett :-) Varmeholker og Goretex fungerer dårlig ilag. Da snur egenskapene i membranen og du blir våt på hendene.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Sup3r
Posts: 4
Joined: 30 Oct 2018 17:30
MC: MT-09 18

Re: Hansker vind/vann

Post by Sup3r »

Takker :thumleft
Post Reply