MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 17 nov 2018 02:22

Alle klokkeslett er UTC+01:00




Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 25 apr 2017 10:39 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 04 okt 2016 10:43
Innlegg: 1419
MC: Dyslektiker
KTM 1090 ADV-R
Arendal/Hedmark/Romerike
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Sitter her å vurdere hjelm nr 2 har prøvd den aktuelle hjelmen på skallen og der satt den som den skulle.
Det jeg tenker på er støy ved kjøring i hastigheter over 70 km helst rundt 100-120 km å
-Ja jeg veit at ofte så er det individuelt hvordan en hjelm oppfører seg i slike hastigheter -
Den jeg har nå Nexx 1D har litt for mye støy slik at det blir håpløst å prate i intercom systemet i hastigheter over 80 km.
Så derpå vurderer jeg hjelm bytte har for øvrig hatt Schuberth E1 å syns den ikke var av samme riktige passform til min skalle kunne også tenkt på Schuberth S2 Sport Drag men ikke sikker
må få prøvekjørt de i hastigheter selv vis man får testa de på en tur da
Så til tråd start hjelmen som også virka meget lovende men tror den er ny på markedet
Bilde

_________________
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com/user/kvase


Toppen
   
Legg innLagt inn: 25 apr 2017 10:53 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 11 feb 2016 13:32
Innlegg: 667
MC: 2016 BMW S1000R
Jeg hadde GT AIR i 3-4 sesonger og var veldig fornøyd med den. God passform og god støydemping. Den skal være blant de mest støysvake hjelmene på markedet.
Min erfaring er at man får bra med øresus etter lengre turer uansett, og jeg ville da anbefalt å bruke ørepropper.
Jeg gikk jo i bakken på slutten av sesongen i fjor etter å ha blitt påkjørt fra siden av bil, og slo hodet så hardt i asfalten at ytterskallet i hjelmen slo sprekker, og hukommelsen fra hele hendelsen er borte. Men hjelmen gjorde en utrolig god jobb i ulykka, og minimerte nok hodeskadene til et minimum.
Hadde aldri intercom i den, dessverre, så kan ikke kommentere på akkurat den biten, men det skal være lett å montere. Det er noen pads ved hvert øre som man lett kan ta ut og sette inn høyttalere.
Nå har jeg kjøpt Shoei NXR, som skal ha mindre støydemping og dermed veier litt mindre. Jeg greier ikke merke at det er noe mer støy i den enn GT AIR. Så det derre med målt og følt støynivå er vel like forskjellig som det er individuelt i mellom oss, hvordan det oppfattes.

_________________
Bilde Bilde


Toppen
   
Legg innLagt inn: 25 apr 2017 15:04 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 26 jun 2009 15:11
Innlegg: 1392
MC: 2016 CRF1000D
Sted: Røyken
Mitt forrige hjelmkjøp var GT Air som jeg fikk byttet med Shoei Neotec.
Lufting og støydemping var begge bedre i Neotec - men da bak en vindskjerm. I fri luftstrøm (dvs mini-vindskjerm el ingen vindkjerm) så vil GT air fungere godt på begge punkter og helhjelm har jo fordel av å være hakket sikrere ved kræsj enn åpningshjelm.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 25 apr 2017 16:30 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 04 okt 2016 10:43
Innlegg: 1419
MC: Dyslektiker
KTM 1090 ADV-R
Arendal/Hedmark/Romerike
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Det jeg mener at jeg registrerte var at standard GT-Air ikke hadde de samme luftinntakene som Dauntlees tc6 har 3 store hull der det er Orange fordypa felt 1 ved overkant visir feste på begge sider 2 i bakhodet + 1 i toppen
Bilde
Bilde
toppen
Bilde
Syns denne kunne passe til KTM sitt farge spekter også utenom om det så er jo denne utrolig mye lettere en Nexx 1D denne har begynt å bli sliten og oppskrapa i visiret i overkant.

Synd at den ikke har bremmen over :lol: :lol: :roll:

_________________
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com/user/kvase


Toppen
   
Legg innLagt inn: 25 apr 2017 17:26 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 24 mar 2006 19:33
Innlegg: 4485
MC: Ymse
Sted: Kristiansund
Har Schubert S2 med intercom. Er stort sett fornøyd. Bruker ørepropper uansett, og luftingen er litt dårlig. Den passer fint til gatebruk, men til mer aktiv kjøring blir det for lite ventilasjon. Den støyer ikke plagsomt mye under 200.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 25 apr 2017 19:12 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 11 feb 2016 13:32
Innlegg: 667
MC: 2016 BMW S1000R
Jeg tror ikke den har noen flere luftinntak. Det er nok bare grafikken som spiller et puss. Det er en vanlig GT AIR.

_________________
Bilde Bilde


Toppen
   
Legg innLagt inn: 25 apr 2017 20:00 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 04 okt 2016 10:43
Innlegg: 1419
MC: Dyslektiker
KTM 1090 ADV-R
Arendal/Hedmark/Romerike
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
xyvind skrev:
Jeg tror ikke den har noen flere luftinntak. Det er nok bare grafikken som spiller et puss. Det er en vanlig GT AIR.

Det er ikke grafikken som spiller et puss her jeg har holdt den i mine hender og plassert den på mitt stygge hode så joda - noe inntak er det der

_________________
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com/user/kvase


Toppen
   
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 7 innlegg ] 

Alle klokkeslett er UTC+01:00


Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke redigere egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til:  
Kjører på phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Norwegian (bokmål) Language Pack © Lars Christian Schreiner