Halvarssons bukse Zon eller Prince?

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
kgjersda
Posts: 5
Joined: 27 Jun 2016 12:30
MC: 2000 Yamaha FZS 600 Fazer

Halvarssons bukse Zon eller Prince?

Post by kgjersda »

Hei,
Jeg sitter på gjerdet angående hvilken bukse jeg skal gå for.

Noen som har erfaring mellom Halvarssons Zon eller Prince? (eller andre?)

Også, noen som vet om det er andre merker som kan kobles sammen med Halvarssons/Jofama-jakker?
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Halvarssons bukse Zon eller Prince?

Post by inunf »

Lindstrand kan også kobles sammen (samme merke egentlig). Ellers kommer alle Halvarson/Jofama/Lindstrand jakker og bukser med hele glidelåsen, dvs. at kjøper du en jakke får du med motparten av glidelåsen som du igjen kan få en skredder/skomaker til å sy på hvilken som helst bukse (eller omvent).

På Zon er membranen laminert, som betyr at buksen ikke skal bli våt. På Prince er membranen ikke laminert, slik at det ytterste laget blir vått. Jeg ville ha gått for Zon av de to. Virker som at Zon har erstattet buksen jeg har (tror den heter Mercury, eller kanskje det var jakka?). Ser i alle fall veldig likt ut. Er stort sett fornøyd, vanntett og bra passform. Eneste jeg har å utsette på min bukse er at den er litt i tynneste laget, så blir fort kald når vær/temp. tilsier bruk av tekstilklær i stedet for skinn.
kgjersda
Posts: 5
Joined: 27 Jun 2016 12:30
MC: 2000 Yamaha FZS 600 Fazer

Re: Halvarssons bukse Zon eller Prince?

Post by kgjersda »

Takk for kommentar.

Ser også at Prince har lufteventiler mens Zon ikke har det.

Hvor aktuelt er lufting på bukser? Har lufting på jakken som jeg bruker aktivt om sommeren, men har ikke prøvd lufting på bukser før og hvor nyttig dette faktisk er.
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Halvarssons bukse Zon eller Prince?

Post by inunf »

Vet ikke, er ikke noe jeg har tenkt på. Har ikke hatt det, har ikke savnet det. Så lenge man kjører får man jo kjølt seg ned, når man stopper blir det verre. Vet ikke om buksen kanskje blir svakere av å ha lufting? Den skal jo helst tåle litt også.
kgjersda
Posts: 5
Joined: 27 Jun 2016 12:30
MC: 2000 Yamaha FZS 600 Fazer

Re: Halvarssons bukse Zon eller Prince?

Post by kgjersda »

Bestilte like gjerne Zon-buksen. Så den va 30% salg på mcoslo. \:D/
Post Reply