Nye støvler

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
User avatar
The_Sheriff
Posts: 11
Joined: 23 Feb 2016 18:51
MC: Suzuki GSX-R600 K8
Location: Sør-Trønderlag

Re: Nye støvler

Post by The_Sheriff »

Bjerknez wrote:Litt usikker på om jeg gjør rett i å kapre denne tråden, men jeg lurer litt på og kjøpe meg nye støvler selv da mine TCX X-miles begynner og miste "formen". Litt slapp i skinnet (i mangel på bedre ord)

Jeg er ikke ute etter en slik superstiv "slalomstøvel" som stopper blodomløpet, men en litt mer behagelig støvel som man også kan vandre litt rundt i. Den skal så klart være 100% vanntett og det er første prioritet. Andre prioritet er at den skal være behagelig å ha på seg samt gå med. Så jeg er nok på utkikk etter en mellomting.

Jeg har dårlig erfaring med Alpinestars når det gjelder hansker. Hele to par hansker jeg hatt fra Alpinestars har gått i oppløsning innen kort tid og selv om jeg har fått byttet begge gangene på garanti så er jeg skeptisk til det merket. Dette var også svindyre hansker som skulle være 100% vanntette. Mine nye hansker fra Richa liker jeg langt bedre.

Dog har jeg god erfaring med de TCX X-Miles støvlene jeg har har nå. De er fortsatt vanntette, men de begynner å bli litt "utgåtte". Dessuten har jeg nok lyst til å prøve støvler med full høyde som samtidig er gode å ha på seg og ikke føles som å gå med slalomstøvler.

Noen tips?
Anbefaler deg å prøve Sidi Cobra sine coretex støvler, kjører med de selv og er veldig fornøyd.
De sitter godt på foten og er gode å gå i, har kjørt endel i regnvær og har ikke opplevd å bli blaut enda :)
Er en fordel å prøve de hos forhandler, da Sidi lager støvlene sine småe iforhold til størrelsen.
Bjerknez

Re: Nye støvler

Post by Bjerknez »

Står ikke noe om at disse er vanntette? Jeg vil gjerne ha støvler som garanterer dette da dette er første prioritet. Ellers så så dem jo fine ut :thumleft
Dem er tøffe dem "racing" støvlene fra TCX etc. men for meg så blir det "too much" med slike "slalomstøvler" Noe midt i mellom er nok det jeg er ute etter.
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Nye støvler

Post by RuneMC »

Var vel en liten trykkleif der Sidi Cobra Goretex antar jeg...

Til sommerbruk så har jeg TCX Airtech GTX (GTX=GoreTeX), veldig luftig og fin. Ikke av de aller mest beskyttende... Forsåvidt ikke noe man går langt med (som alle dedikerte MC-støvler er det ganske stiv såle). Er visst kommet ny EVO modell i år, så mulig gode tilbud på utgående ?

https://www.youtube.com/watch?v=J8cwIIr_Xwg
User avatar
The_Sheriff
Posts: 11
Joined: 23 Feb 2016 18:51
MC: Suzuki GSX-R600 K8
Location: Sør-Trønderlag

Re: Nye støvler

Post by The_Sheriff »

Yup, Sidi Cobra Goretex :redface . Image
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Nye støvler

Post by Toven »

Skjønner ikke hvordan man får Dainese støvlene til å ryke på glidlåsen!
Jeg har hatt mine en god stund nå, ikke noe problemer med det.

Hadde det vært et stort problem hadde de ikke lansert neste modell med samme type innsteg :-k :-k
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Nye støvler

Post by ashland »

Bjerknez wrote:Står ikke noe om at disse er vanntette? Jeg vil gjerne ha støvler som garanterer dette da dette er første prioritet. Ellers så så dem jo fine ut :thumleft
Dem er tøffe dem "racing" støvlene fra TCX etc. men for meg så blir det "too much" med slike "slalomstøvler" Noe midt i mellom er nok det jeg er ute etter.
Blir ikke det litt "Over Kill" Hr. B?
Hører rykter om du bare er fin-vær-sjåfør :lol: :lol:
fun is not a straight line
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Nye støvler

Post by Borg »

Toven wrote:Skjønner ikke hvordan man får Dainese støvlene til å ryke på glidlåsen!
Jeg har hatt mine en god stund nå, ikke noe problemer med det.

Hadde det vært et stort problem hadde de ikke lansert neste modell med samme type innsteg :-k :-k
Det er nok mange forskjellige utgaver. Det er TRQ-Tour Gore-Tex jeg har.

Image

Kommer nok ikke til å satse på en støvel igjen, uansett merke, med glidelås bak på beinet. Blir nok en med glidelås / feste på siden av beinet.

Som refernsepunkt, har vel kjørt 15-20 000 km med disse. Til sammenligning har jeg mine gamle Puma i dag som har "rullet" 50-55 000 km. De er ikke 100 % tette etter 11 år, men 95 % i tungt langvarig (1 time +) regnevær.
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Nye støvler

Post by Trondgv »

Har har disse: http://www.mc-utstyr.no/products/alpinestars-web-2
Utrolig fornøyd med de. I fjor kjørte jeg fra Stavanger-Fyresdal i konstant regnvær. Såpass mye regn at de rant "elver" på veiene. Vel fremme ved Fyresdal fikk va satt opp telt og jeg tok av meg skoene og var like tørr og varm som jeg var da jeg gikk ut døren hjemmefra. :thumleft Smører disse ofte inn med noe skinn/lær greier..
Post Reply