Øreplugger for musikk

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Øreplugger for musikk

Post by tshansen »

Twinmannen wrote:Jeg er godt fornøyd med mine JAYS a-Jays Three, og i tillegg invisterte jeg i et sett med Comply Isolation 200 skumpropper. :)

https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bild ... oCLKLw_wcB

http://www.complyfoam.com/products/t-200/
Disse så ikke dum ut, å til en veldig hyggelig pris :-k Bytter du ut de gummi proppene med slik i skumgummi da altså? Dette gir bedre støy demping utenfra i forhold til å kjøre med dette i sykkelhjelmen? :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Twinmannen
Posts: 94
Joined: 08 Nov 2015 16:48
MC: Honda CB 500 1995 mod.

Re: Øreplugger for musikk

Post by Twinmannen »

Ja, man bytter ut de silikon/gummi dingsene på tuppen med "skumtupper"
Har aldri klart å få til de silikon/gummigreiene, uansett hvilke størrelser jeg har prøvd, så jeg bestilte et sett fra Comply, og syns de var vesentlig mer behagelige og følte også at de dempa mer.
Som du ser leverer Comply flere typer og størrelser, og der må man jo til en hvis grad gjette ang. størrelse. Selv valgte jeg stor av typen Isolation, som skal dempe mest, og de passa meg bra.
Men de har også pakker med en av hver størrelse, så får men vel i hvert fall en som er i nærheten av å passe... :lol:
Når man så har funnet sin type, er det fult mulig å finne bedre priser på f.eks eBay.

Har du allerede noen propper som gir god lyd og ikke stikker for langt ut, kan du jo se om Comply leverer skumtupper til de,
hvis ikke kan jeg som sagt anbefale JAYS a-Jays Three, uten at jeg er noen lydfreek... :-P
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Øreplugger for musikk

Post by tshansen »

Er det jeg ikke har, jeg har et par ørepropper som ikke stikke så voldsomt ut, men her er det så utrolig kort ledning :-s
Det er ikke nok lengde til å ha i proppene, samtidig som telefonen ligger i innerlomma på skinndressen.
Hvor lang ledning er det på disse øreproppene du linket til fra netonnet?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Øreplugger for musikk

Post by Elolz »

Xiaomi Piston 3 får mye skryt, både på Head-fi, Banggood og Gearbest. Bestilte meg et par fra Gearbest nå til 110kr inkl frakt for å teste om de faktisk er så gode som folk skal ha det til:
http://www.gearbest.com/earphones/pp_169225.html
Image
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Øreplugger for musikk

Post by Tobben84 »

@Elolz

Bestilte meg et sett med de jeg også. For 112,- er det kjekt å ha et ekstra sett i kjørejakken :thumleft
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Øreplugger for musikk

Post by Toven »

Kjørte på med å bestille et jeg og :lol:
User avatar
Twinmannen
Posts: 94
Joined: 08 Nov 2015 16:48
MC: Honda CB 500 1995 mod.

Re: Øreplugger for musikk

Post by Twinmannen »

LordShaft wrote:Er det jeg ikke har, jeg har et par ørepropper som ikke stikke så voldsomt ut, men her er det så utrolig kort ledning :-s
Det er ikke nok lengde til å ha i proppene, samtidig som telefonen ligger i innerlomma på skinndressen.
Hvor lang ledning er det på disse øreproppene du linket til fra netonnet?
1.15 meter står det, og det stemmer sikkert! Vet bare at kabelen er rikelig lang nok for meg. =P~
Last edited by Twinmannen on 01 Feb 2016 23:11, edited 1 time in total.
Image
User avatar
Twinmannen
Posts: 94
Joined: 08 Nov 2015 16:48
MC: Honda CB 500 1995 mod.

Re: Øreplugger for musikk

Post by Twinmannen »

Elolz wrote:Xiaomi Piston 3 får mye skryt, både på Head-fi, Banggood og Gearbest. Bestilte meg et par fra Gearbest nå til 110kr inkl frakt for å teste om de faktisk er så gode som folk skal ha det til:
http://www.gearbest.com/earphones/pp_169225.html
Image
Du verden! Til den prisen må jo det være et godt kjøp! :D
P.s. Og ikke nok med det, de Comply skumpluggene jeg har skal passe! \:D/

P.p.s. Men er litt snurt, da jeg måtte ut med "hele" 113,45 for mine! :smt110
Image
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Øreplugger for musikk

Post by Tommas »

113,45 NOK her også ;-)

:thumleft
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Øreplugger for musikk

Post by Elolz »

Vet ikke helt på kronen hva det endte opp med. Men en ting som kan være greit å sjekke konverteringsalternativene hos PayPal. Hvis PayPal skal ta seg av konverteringen f.eks fra NOK til USD (dette er standard), så pleier de å ha en veldig dårlig kurs i forhold til banker og kredittkortselskap. Så mye som jeg bruker PayPal, så baller det fort på seg. Jeg har satt opp at det istedenfor skal trekkes i original valuta fra kredittkortet, og at kredittkortselskapet da tar seg av konverteringen. :thumleft
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Øreplugger for musikk

Post by inunf »

Kan man gjøre det? Det var jeg virkelig ikke klar over. Paypal har brukt å ta seg ganske godt betalt for å veksle, skal endre dette med en gang. Takk for tipset! Skulle ønske jeg visste det når jeg begynte å bruke Paypal for snart 10 år siden, menmen. Bedre sent enn aldri :lol:
User avatar
Twinmannen
Posts: 94
Joined: 08 Nov 2015 16:48
MC: Honda CB 500 1995 mod.

Re: Øreplugger for musikk

Post by Twinmannen »

Elolz wrote:Vet ikke helt på kronen hva det endte opp med. Men en ting som kan være greit å sjekke konverteringsalternativene hos PayPal. Hvis PayPal skal ta seg av konverteringen f.eks fra NOK til USD (dette er standard), så pleier de å ha en veldig dårlig kurs i forhold til banker og kredittkortselskap. Så mye som jeg bruker PayPal, så baller det fort på seg. Jeg har satt opp at det istedenfor skal trekkes i original valuta fra kredittkortet, og at kredittkortselskapet da tar seg av konverteringen. :thumleft
Takk for tipset! :thumleft
Men jeg var inne på PayPal nå, og klarte ikke å finne ut hvordan jeg får forandret dette... :-k
Image
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Øreplugger for musikk

Post by Elolz »

Ja det er "tilfeldigvis" ganske vanskelig å finne, jeg finner det faktisk ikke i det hele tatt inne på paypal.com :shock:

Jeg endret det når jeg kjøpte via Ebay, det er en link der med "Other conversion options", innpå der kan en velge og gjøre dette til standard valg. :thumleft
Image
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: Øreplugger for musikk

Post by voodoodoo »

Gå inn på my preaproved payments og velg deretter set available funding sources. Deretter velger du conversion options og merker av bill me in the currency listed on the sellers i voice.
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Øreplugger for musikk

Post by tshansen »

voodoodoo wrote:Gå inn på my preaproved payments og velg deretter set available funding sources. Deretter velger du conversion options og merker av bill me in the currency listed on the sellers i voice.
Som blir på norsk... Gå inn på konto --> Betalingsinstillinger --> Forhåndsgodkjente betalinger --> Angi tilgjenglige betalingskilder.. Slet litt med å finne set siden jeg har norsk språk på min konto :-#

Takk for tipset Voodoodoo
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply