Øreplugger for musikk

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Øreplugger for musikk

Post by Flanker »

Har hatt Xiaomi Piston 3 i noen måneder nå. Plukket dem opp på "supertilbud" hos GearBest til ca. 80,- før jul.

Godt førnøyd! God kvalitet og bra lyd, uten at jeg er noen hi-fi feinsmecker...
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Øreplugger for musikk

Post by RuneMC »

Ser ikke spesielt støyisolerende ut for meg men...

Ca $5 inkl shipping på eBay / AliExpress er billigste jeg finner (som ser ekte ut), men ikke fristet.
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Øreplugger for musikk

Post by Elolz »

Godt å høre Flanker! :D

Det florerer av falske rimeligere kopier av disse, men Gearbest og Banggood sine som står original på skal være the real deal. :thumleft
User avatar
Twinmannen
Posts: 94
Joined: 08 Nov 2015 16:48
MC: Honda CB 500 1995 mod.

Re: Øreplugger for musikk

Post by Twinmannen »

voodoodoo wrote:Gå inn på my preaproved payments og velg deretter set available funding sources. Deretter velger du conversion options og merker av bill me in the currency listed on the sellers i voice.
Takker! :thumleft
Image
User avatar
Twinmannen
Posts: 94
Joined: 08 Nov 2015 16:48
MC: Honda CB 500 1995 mod.

Re: Øreplugger for musikk

Post by Twinmannen »

RuneMC wrote:Ser ikke spesielt støyisolerende ut for meg men...

Ca $5 inkl shipping på eBay / AliExpress er billigste jeg finner (som ser ekte ut), men ikke fristet.
Nei, de ser ikke særlig isolerende ut, men for min del skal jeg sette på Comly "tupper".
For min del blir det et billig reservesett, da jeg allerede har noe som funke for meg. :)
Image
User avatar
Kikken
Posts: 76
Joined: 11 Nov 2015 13:57
MC: BMW R1200GS og DRZ400S
Location: Trondheim

Re: Øreplugger for musikk

Post by Kikken »

Twinmannen wrote:
voodoodoo wrote:Gå inn på my preaproved payments og velg deretter set available funding sources. Deretter velger du conversion options og merker av bill me in the currency listed on the sellers i voice.
Takker! :thumleft
Takk skal du ha - denne var godt gjemt - fant den til slutt under "my profile / manage funding sources / conversion options" :roll:
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Øreplugger for musikk

Post by Elolz »

Fikk Xiaomi proppene i dag, kvalitetsfølelse! Helt i fra innpakningen som var genialt enkel og samtidig stilig. Ytre skallet på proppene, kontroll og plugg er i metall og det er tøysleeve på ledningen så den ikke vikler seg så lett. Lydmessig var jeg også godt fornøyd, gleder meg til de blir innspilt. :D
Tobben84
Posts: 333
Joined: 29 Oct 2015 21:26
MC: 2011 Triumph Scrambler
Location: Trondheim

Re: Øreplugger for musikk

Post by Tobben84 »

Elolz wrote:Fikk Xiaomi proppene i dag, kvalitetsfølelse! Helt i fra innpakningen som var genialt enkel og samtidig stilig. Ytre skallet på proppene, kontroll og plugg er i metall og det er tøysleeve på ledningen så den ikke vikler seg så lett. Lydmessig var jeg også godt fornøyd, gleder meg til de blir innspilt. :D
Helt enig, de svarte til forventningene og vel så det! Utrolig valuta for pengene :thumleft
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Øreplugger for musikk

Post by Tommas »

Kom frem hit også. Overraskende bra kvalitet med tanke på prisen :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Øreplugger for musikk

Post by tshansen »

Elolz wrote:Fikk Xiaomi proppene i dag, kvalitetsfølelse! Helt i fra innpakningen som var genialt enkel og samtidig stilig. Ytre skallet på proppene, kontroll og plugg er i metall og det er tøysleeve på ledningen så den ikke vikler seg så lett. Lydmessig var jeg også godt fornøyd, gleder meg til de blir innspilt. :D
Hvor lenge krever de innspilling? Trodde det var slutt på slikt? :-s

Hvordan er disse å ha i ørene mens du tar på hjelmen til biken? :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Øreplugger for musikk

Post by Elolz »

Jeg synes nå fremdeles at både ørepropper, headset og høyttalere blir merkbart bedre etter en stund. :thumleft Akkurat hvor lang tid det tar varierer veldig. Audio Technica M50X headsettet jeg kjøpte er merkbart bedre etter noen ukers bruk, kompisen min som anbefalte de til meg sa at han hadde akkurat samme erfaringen. Kjøpte noe ørepropper rundt jul, med de tok det et par mnd. ;-)

Har aldri brukt musikkpropper inni hjelm før, så det må noen andre svare på.
Ugelvik
Posts: 29
Joined: 07 Jan 2016 08:33
MC: Tracer 900
Location: Bergen

Re: Øreplugger for musikk

Post by Ugelvik »

Tipper det handler mer om at du blir vant til lyden og vil validere kjøpet ditt. Men det er nå bare meg. Har ikke merket en døyt forskjell etter å ha vært gjennom flere par Beyerdynamic, f.eks.
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Øreplugger for musikk

Post by Toven »

Proppene havnet i postkassa mi også for noen dager siden. Har forsøkt å la de spille seg inn noen timer liggende med musikk på.

Krevet kanskje litt mer innspilling, men testing mot Sennheiser cx300II så er de veldig bra! Mer åpen/klar lyd, definitivt mer mids og kanskje ikke så mye "bass tunet" som cx300II. De virker litt krasse mtp diskant, men dette kan man fikse med litt EQ på ihvertfall spotify - eller om de trengs å spilles inn mer.

Når det gjelder komfort for det komme senere, når man kan kjøre :) Nyttig med en liten kontroll på ledningen også!
User avatar
moonlit
Posts: 331
Joined: 02 Jul 2006 21:50
Location: Rett bak deg

Re: Øreplugger for musikk

Post by moonlit »

Har i årevis brukt Koss The Plug, det er kompresjons-skum som demper støy, med en plast-"tunnel" inni som gir lyd.
Måtte kjøpe nye fordi jeg reiv av kabelen, nå koster de under 200 spenn på Teknikmagasinet!

Anbefaler dem varmt(!) om du vil ha noe billig og enkelt. En blir svett i øret etter noen timers bruk, men det er det verd synes jeg.

http://pr0.no/mobil/20160603_134909.jpg
http://www.teknikmagasinet.no/produkter ... s-the-plug
v Yamaha MT09 Sport Tracker -16
x Kawasaki Z750 -04
x Suzuki Bandit 600 -96
x Yamaha XT600E -00
Post Reply