Depotstøtte gaffelkrone

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Depotstøtte gaffelkrone

Post by Trondgv »

Hei. Er på jakt etter etter depotstøtte til å bruke fremme på sykkelen. Syntes den som de har på biltema ser veldig hendig ut. Er her et adapter som plasseres i hullet til gaffelkronen nedenfra. Noen som har noe erfaring med denne? Noen andre som er bedre? Fordeler/ulemper. :)
inunf
Posts: 4915
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Depotstøtte gaffelkrone

Post by inunf »

Jeg har to av dem, bruker de på banesykkelen hele tiden. Passer ikke til alle sykler, går f. eks. ikke an å bruke på RSV'en min. På R-sykkel er det lett at man skraper nedi framskjermen eller oppi undersiden av kåpen når man skal bruke støtta, det er greit å være obs på.

Det er helt sikkert andre typer som er bedre, men de er også ganske mye dyrere. Biltema sin modell gjør det den skal for en billig penge.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Depotstøtte gaffelkrone

Post by Trondgv »

Har ført den opp på ønskeliste til jul, så da får jeg se :thumleft
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Depotstøtte gaffelkrone

Post by Trondgv »

Fikk den til jul i går :thumleft Eneste jeg ikke likte helt er at den får ikke forhjulet opp av bakken, men nok til at det er lett å vri det rundt for hånd. Trenger bare noen cm til, så kommer til å legge en planke under på hver side av den når det blir nødvendig :)
inunf
Posts: 4915
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Depotstøtte gaffelkrone

Post by inunf »

Høyden er justerbar, eller den er ihvertfall det på de som jeg har. De løfter forhjulet greit over bakken, ca. 3-4 cm.

Bilde?
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Depotstøtte gaffelkrone

Post by Trondgv »

Image
Image

Ser ikke helt hvordan jeg skal justere høyden :-k
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Depotstøtte gaffelkrone

Post by Toven »

Samme som jeg har fra biltema. Har sykkern din rett og slett for lange gafler for den støtta? :-k Kanskje du må finne en annen med justeringsmuligheter..
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Depotstøtte gaffelkrone

Post by Trondgv »

Toven wrote:Samme som jeg har fra biltema. Har sykkern din rett og slett for lange gafler for den støtta? :-k Kanskje du må finne en annen med justeringsmuligheter..
Ser ut som det er problemet ja, tar eller å legger noen planker eller liknende under så jeg får dekket opp. Billigere og letteste løsningen :thumleft Er ikke så ofte jeg skal opp med fronten allikevel, blir vel kun om vinteren og når jeg skal bytte dekk fremme.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Depotstøtte gaffelkrone

Post by tshansen »

Ja få den litt opp når den skal skiftes dekk på er en fordel. Men har det noe å si under vinterlagring? Syklene mine har alltid stått på gummien under vinterlagring. Helt problemfritt. :-k

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Depotstøtte gaffelkrone

Post by Trondgv »

LordShaft wrote:Ja få den litt opp når den skal skiftes dekk på er en fordel. Men har det noe å si under vinterlagring? Syklene mine har alltid stått på gummien under vinterlagring. Helt problemfritt. :-k

Note4
Nekter å tro at et relativt nytt dekk får noen problemer med å stå slik over vinteren selv, men er praktisk å ha dekkene over bakken når jeg vasker også. Over flere år seg jeg kanskje problemet, men da ville jeg byttet dekk uansett. Er for vedlikehold, mekking og vask jeg vil ha dekket over bakken. Dekket toucher så vitt bakken nå, null problem å vri det rundt for hånd. Ser også litt mer badass ut når den står på støtter i kjellerstua. Det er vel egentlig det viktigste :-k
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Depotstøtte gaffelkrone

Post by Toven »

Jau, fikse noen planker så ordner det seg vel :thumleft

Min står bare på sidestøtta om vinteren. Ingen flatspots i fjor så tror ikke jeg får det i år heller...
Utrolig kjekt å få løftet opp forran ved dekkbytte ja :)
inunf
Posts: 4915
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Depotstøtte gaffelkrone

Post by inunf »

Trondgv wrote:Image
Image

Ser ikke helt hvordan jeg skal justere høyden :-k
Får ikke opp bildene. Mine støtter kan i hvert fall justeres på høyden.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Depotstøtte gaffelkrone

Post by Trondgv »

Image

Image
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Depotstøtte gaffelkrone

Post by Tekumseh »

Disse fra Biltema er jeg nysgjerrig på også. Men de har vel ikke adapter som passer til Triumph 955i? Tror det er 22 mm hull i krona.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Depotstøtte gaffelkrone

Post by Trondgv »

Tekumseh wrote:Disse fra Biltema er jeg nysgjerrig på også. Men de har vel ikke adapter som passer til Triumph 955i? Tror det er 22 mm hull i krona.
13, 15, 16,5, 17 og 18 mm følger med på biltema sin. Ta et mål så er du sikker i alle fall.
Post Reply