Klim Badland (ny 2015)

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Klim Badland (ny 2015)

Post by tshansen »

Hallaien godtfolk :D

Jeg vurderer å gå til innkjøp av en skikkelig tekstildress til neste sesong. Jeg har kikket på og prøvd Rukka sin Armas dress (tror det var det den het) Passformen var overraskende bra, men dette er ikke noe 4 sesong dress. Den er alt for tykk til å ha det komfortabelt på sommeren når det bikker over 25 varmegrader. Å spesielt når jeg sitter bak enda mere kåpe og vindskjerm enn jeg har vært vant til tidligere.

Ojda og Busatrond vet jeg er godt fornøyd med sine KLIM produkt. Når jeg ser hvor mye bedre luftingen er på nye badland jakken. Funksjonene på jakken osv så frister det voldsomt. Selv om prisen er noe stiv.
Er usikker på hva jeg må forvente å betale for hele dressen i norge, men den kommer på ca 14000,- i tyskland (bare for sammenligning)

[youtube][/youtube]

Jeg har også kikket på Rev'it sine Dominator GTX jakke/bukse
Denne skal vel ligge i omtrent samme prissjiktet. Den far veldig mye skryt på nettet. Litt lettere å få tak i her i Bergen,

[youtube][/youtube]

Noen som har noen gode innspill? Noe jeg bør ha i tankene?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Klim Badland (ny 2015)

Post by Elolz »

Himmel og hav for en pris! :shock: Jeg hadde tatt meg et godt google søk på "Klim alternatives" eller lignende. Hadde aldri falt meg inn å bruke så mye på kun jakke/bukse. Ga vel 7k for første skinndressen og 5k for den andre, mer enn nok.

Du som er såpass høy og brei over skuldrene burde vel prøve det på skrotten først og? Litt kjipt å måtte sende tilbake hvis du bestiller fra utlandet vel? :-k Spesielt med refusjon av moms/toll? Eller har du vært borti noe returer der selv?

Beste hadde jo vært om du greide å holde deg til neste europatur, så du får både prøvd og kjøpt uten mva/toll. \:D/
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Klim Badland (ny 2015)

Post by tshansen »

Prisen er noe stiv ja, men kvalitet koster. Å det viktigste med en slik dress er at den er vantett og har gode beskyttere som ikke sklir eller sitter løst.

Når jeg kan lese på nettet at folk har disse dressene i 10 år med heftig bruk, så er det ikke så avskrekkende å legge igjen noen kroner ekstra på bekledning. Det er ingen hastverk med å handle. Jeg tror ikke det er så mye å spare seg på å kjøpe i utlandet faktisk. Å kjøper en i norge er det så veldig mye lettere når det kommer til reklamasjon :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Klim Badland (ny 2015)

Post by Elolz »

10år med mye bruk? Såpass ja. :-k Var det ikke sånn han engelskmannen vi møtte hadde? :-k

Greit å slippe regndress ja, og litt greiere enn skinn for hetebølger kanskje. Første dressen min var tekstil, Bering greier jeg kjøpte på salg til ca 2k til sammen, beskyttere som sklei og lakk som en sil, så enig der. :lol:
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Klim Badland (ny 2015)

Post by Snikkeren »

Jeg skal også ha meg ny kjøredress neste sesong, og tenker å legge litt penger i det denne gangen. Jeg vil ha noe som faktisk holder vannet ute, uten behov for regndress. Så Klim står høyt på listen over hva jeg vurderer.
User avatar
Norse
Posts: 483
Joined: 03 Oct 2015 19:05
MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97

Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80
Location: Stavanger

Re: Klim Badland (ny 2015)

Post by Norse »

Jeg bruker Rukka, men bruker likevel regndress over når det høljer ned. Ikke fordi jeg blir blaut uten, men klærne blir sinnsykt våte og tunge, -og kjølige når man tar dem på etter arbeidsdagens slutt/lengre pause. Kanskje det er pga. Gore-tex-membranens virkemåte?? (Lik temp på begge sider=gjennom-vått??).
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Klim Badland (ny 2015)

Post by tshansen »

Jeg har INGEN erfaring med slikt kjøreutstyr selv. Jeg hadde en Frank Thomas dress da jeg tok lappen, men den varte ikke en halv sesong. Den ble byttet ut med "kult" skinn meget kjapt. Å skinn har jeg kjørt i siden.
Men det er nok noe logikk i det du skriver. GoreTex fungerer jo slik. Se bare på goretex hansker. Kjører du på med varmeholker, så blir du våt på hendene. Da snur du membranen :-k

Alle erfaringer er god å ta med seg når jeg skal velge. Legger ikke så mye penger i slik dress om det ikke er "vanntett" og fungerer godt.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Norse
Posts: 483
Joined: 03 Oct 2015 19:05
MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97

Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80
Location: Stavanger

Klim Badland (ny 2015)

Post by Norse »

Gore-tex er supert det, men når en skal på lengre tur og planlegger en lengre pause/avbrekk kan det være greit å ha det i bakhodet, tenker jeg. JEG vil i hvertfall ikke gå tilbake til noe "halvveis-vanntett"-opplegg igjen. Høljregner det mens man er på tur, så er det tett til man kommer hjem. "Av-og-på"-case'et blir litt annerledes har jeg erfart.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Klim Badland (ny 2015)

Post by hakhap »

Revzilla hadde nylig en skinn + goretex fra Dainese tror jeg. Husker ikke I farta. Var på dems sin Youtube kanal.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Klim Badland (ny 2015)

Post by tshansen »

Norse wrote:Gore-tex er supert det, men når en skal på lengre tur og planlegger en lengre pause/avbrekk kan det være greit å ha det i bakhodet, tenker jeg. JEG vil i hvertfall ikke gå tilbake til noe "halvveis-vanntett"-opplegg igjen. Høljregner det mens man er på tur, så er det tett til man kommer hjem. "Av-og-på"-case'et blir litt annerledes har jeg erfart.
Dette er faktisk en problematikk jeg ikke har hørt før :-k Men som jeg helt klart ser på som et godt poeng. Litt av grunnen til at jeg har lyst på gortex dress, er for jeg planlegger langt flere langturer. Både i inn og utland \:D/ Da er det greit å kunne kjøre uten å måtte tenke så mye på været. Men det vil jo også resultere i at jeg får problemer hvis jeg skal overnatte i telt, å ikke har mulighet til å få tørke jakke/bukse :-k
hakhap wrote:Revzilla hadde nylig en skinn + goretex fra Dainese tror jeg. Husker ikke I farta. Var på dems sin Youtube kanal.
Dainese har jeg måtte legge helt fra meg pga størrelse. De produserer klær til pittesmå mennesker. Jeg faller utenfor den kategorien etter x antall prøvde dainese produkt :twisted: :twisted:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: Klim Badland (ny 2015)

Post by quattrokim »

Snuser sjølv på Klim Badlands, skrik ut om du finner nokon gode tilbud.
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
Tob
Posts: 349
Joined: 06 Oct 2015 11:10
MC: Busa, SMCR & GSXS
Location: Haugalandet
Contact:

Re: Klim Badland (ny 2015)

Post by Tob »

Og det er mange av oss ... som snuser på Badlands (2015) ;-)
God pris (les: drøy), med den dollaren som er nå er det vel kanskje ikke så mye å spare på å bestille fra det store utland heller. Greit å ha det på stell om de trenger service (joda, det går til utlandet også, men det er mer styr). Høsten begynner å komme for alvor nå og jeg vurderer å rett og slett legge inn en bestilling til Ruco i Lillehammer snart. Det er jo nå jeg trenger dette :-k
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Klim Badland (ny 2015)

Post by freddy123 »

jeg har kjørt med lånt mc dress fra min onkel siden jeg var 16 år gammel :D og nå er jeg 22 til våren 23 og tenker at det er påtide og la onkel få tilbake dressen sin igjen , han skal begynne og øvelsekjøre med jr sin nå til våren også så da trenger han den jo selv :D også er det en god unnskyldning til meg selv for å kunne gå til innkjøp av noe nytt og fancy :lol:

jeg har rullet rundt med tekstil og skinn, jeg kjørte skinn-jakke og olabukse når jeg var 16-17 år men da kjørte jeg aldri spessielt langt og det var viktigere å se kul ut en det at det skulle være praktisk...

i min mellomtung-mc karriere har jeg kjørt i tekstil hele tiden og dette har jeg trivdes godt med for jeg har flere lommer til dritt og lort og goood mulighet til å ha en del klær under dersom det skulle bli kjølig ute syntes også det er mer behagelig og rusle i en stram skinndress.... men det er min mening og vet mange liker skinnet bedre...

men uansett jeg har tittet litt på en eldre utgave av rev-it og dressen heter sand2 den er vel ikke helt vanntett men den koster ikke like mye som 3 ferdigbygde nasa romskip ... men den har gode luftemulighteter og avtagbart innerfor ettersom det er varmt/kaldt... og den koster rundt 5 lapper for bukse og jakke fra louis.de, men jeg må ta meg en tur rundt og prøve, men aner ikke hvor det selges foreksempel klim,rukka,rev-it i nærområdet der jeg bor men så har jeg ikke kikket så mye heller enda da.... klim tror jeg nok utgår for min del da jeg syntes prisen er alt for høy og de har gått overstreken og at folk nå kjøper dressen ikke kun fordi den har bra kvalitet men litt fordi det er blitt et velkjent merke :roll:

og da var første innlegget på mc-forumet skrevet så får jeg så hvordan dette utarter seg til å bli 8)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Klim Badland (ny 2015)

Post by tshansen »

Velkommen til deg også Freddy :thumleft

Jeg forstår at folk ikke vil legge i over en halv gjennomsnittlig månedslønn på nye kjøreklær. Rev'it vet jeg at Ethel selger på http://www.mcklærbergen.no

Servicen der er upåklagelig. Hun er utrolig hjelpsom å er genuint interessert i å hjelpe folk med å finne riktig klær til sitt bruk. Kanskje hun har en dress liggende som hun ikke blit kvitt. Anbefaler deg å kontakte henne å høre. Ikke umulig du finner det til omtrent samme pris som i tyskland. :thumleft

Håper selvfølgelig å se langt mer til deg også her inne :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Klim Badland (ny 2015)

Post by Snikkeren »

Velkommen skal du være du og. :thumleft

Ja, Klim er blitt et anerkjent merke. Men ofte får man det man betaler for (men ikke alltid). Jeg har kjørt rundt i Halvarssons dress de seinere årene. Den holdt vannet ute en stund, men nå er det nok at jeg setter meg på en våt sykkel, så trekker det gjennom. Og det selv om jeg har impregnert dressen.

Tenker at hvis jeg investerer litt i en dyrere dress, så blir ikke de langsiktige kostnadene så stor likevel hvis den varer 10 år eller mer.
Post Reply