Apple med den perfekte MC telefonen?

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Apple med den perfekte MC telefonen?

Post by Lord Erik »

Northman wrote:
Lord Erik wrote:Pleier da alltid å komme til en enighet vi to. ;-)
Det er jeg uenig i, av prinsipp. ;)
:lol:
User avatar
bzzlink
Posts: 161
Joined: 24 Apr 2011 14:14
MC: 848 EVO, 2011mod.
Location: Oslo
Contact:

Re: Apple med den perfekte MC telefonen?

Post by bzzlink »

Man kan være så flink man bare vil på markedsføring, men produktet må leve opp til det. Det er dét Apple er flinkere enn alle andre på!

Ingen av de andre produsentene klarer å markedsføre seg like bra, eller det vil si de tør ikke gjøre det, for de er ikke sikre på at produktet lever opp til det. Motorola Xoom var den siste som prøvde, hypet noe vannvittig, og sa at dette er det beste nettbrettet du kan få tak i. Forbrukerene var ikke enig, og da taper man liksom dobbelt.

Apple setter forventningene til produktene sine høyt, og leverer. De har ligget på topp av undersøkelser på hvor fornøyde brukerne er med telefonen sin hvert år siden 2007. Og de ligger ikke såvidt over konkurrentene, de banker de skikkelig ned i støvla på hvor godt forbrukerne liker produktet de markedsfører og selger.

http://mashable.com/2011/09/09/apple-cu ... on-survey/

Apple lager fantastiske og brukervennlige produkter. Hvor mye de blir brukt er bevis på det. De har 55,6% av markedsandelen på mobilbrowsing, og de vokser raskere enn android enda Android selger flere enheter.

http://www.netmarketshare.com/

De har vanvittig mange flere brukbare apps, og inntjeningen til utviklere er 100 gangern av hva den er på marketplace. Det betyr alt, en smarttelefon er ikke verdt en dritt uten software. Akkurat som en datamaskin ikke er verdt noe uten software. Så den som har utviklerne har per def. den beste telefonen.

Da får jeg heller leve med at jeg må følge reglene til Apple, og at jeg må vente 1 år ekstra på notification center på telefonen. Hvis ikke kan jeg bare jailbreake, det er linux i bånn på iOS også...
24 hours a day, 24 beers in a case. - Coincidence!?
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Apple med den perfekte MC telefonen?

Post by Lord Erik »

Motorola Xoom var en sinnsyk skuffelse. Jeg ventet og gledet meg lenge til det nettbrettet. :-(
User avatar
herkit
Posts: 486
Joined: 23 Mar 2011 16:38
MC: HD Softail Custom '08
Location: Bergen

Re: Apple med den perfekte MC telefonen?

Post by herkit »

Det er en hovedgrunn til at eg ikkje liker Apple. Som utvikler så syns eg forholdene rundt AppStore er heilt horrible, man må jo nesten skrive kontrakt med Gamle Erik sjøl for å få gitt ut en app. Når man så har gjort det er det f... ikkje sikkert at man får gitt ut app'en allikavel fordi det er et tungrodd system som skal godkjenne alt mulig. Her på jobben fikk vi utvikla en app som skulle fungere som et grensesnitt mot et produkt vi har. Appen blei utvikla av et selskap som spesialiserer seg på slike apper, det er vel godt over et halvt år sida vi submitta det til Apple og det er fremdeles ikkje i AppStore. Ikkje nok med at det er vanskelig å få ut en app, men når den først er ute så skal Apple ha en uforholdsmessig stor del av omsetninga i tillegg. Er vel rundt 30% av kjøpesummen om eg ikkje husker heilt feil, og det er mykje for å vere en rein broker av nedlastbart materiale.

Godt mulig iPhone er et brukervennlig produkt, men eg syns Apple sine policyer lukter dritt og eg syns synd på utviklere som må forholde seg til dei på daglig basis. Her på huset har vi gitt opp, neste gang vi får laga en app så blir det nok til Android.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Apple med den perfekte MC telefonen?

Post by Lord Erik »

Hm, jeg hadde inntrykket av at de fleste utviklere var positiv til Apple-regimet, ettersom betalingsviljen er større på Appstore enn Market. Personlig er jeg veldig glad for at alle apps blir sjekket før de blir lagt ut, slik at man på den måten slipper all den dårlige kodingen og malwaren som er å finne på Market. Nå uttaler jeg meg som konsument, som står helt annerledes enn en utvikler. ;-)

Et halvt år høres forresten helt ekstremt ut. Jeg tror det er vanlig å måtte vente noen uker, spesielt hvis det er en omfattende app, men et halvt år var mye. Har dere purret? :-P
User avatar
ToreLo
Posts: 845
Joined: 24 May 2009 23:39
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: Apple med den perfekte MC telefonen?

Post by ToreLo »

Det er ikke sikkert at å utvikle apper for android er mer rosenrødt. Les denne http://theunderstatement.com/post/11982 ... of-support

Dette er vel et dilemma i ordets rette forstand. Valget mellom to onder.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Apple med den perfekte MC telefonen?

Post by Lord Erik »

Personlig hadde jeg et håp om at MeeGo skulle bli en fin kombinasjon av Android og iOS, men det ser ut til å ha blitt lagt på skraphaugen av Nokia. Kanskje Windows Phone blir bra.

Skulle gjerne ha sett et operativsystem like innovativt som Android, men hvor det samtidig ble satt krav til produsentene som ønsket å bruke operativsystemet. F.eks syntes jeg ikke HTC burde få lov til å legge Sense på toppen av Android da dette bare medfører lengre ventetid på oppdateringer, om de i det hele tatt kommer. Hadde heller ikke hatt noe imot flere standardiserte hardwarespecs på telefonene som ønsket å bruke operativsystemet (f.eks oppløsning) slik at appsene i større grad kunne skreddersys og derfor kjøre bedre.
AdrianK
Posts: 298
Joined: 09 Oct 2010 05:56
MC: Nå: Kawasaki ZX 6r - 1997 mod (ombygget til streetfighter)
X: Kawasaki Z 750 - 2005 mod
X: Kawasaki GPZ 500S - 2001 mod
Location: Bergen

Re: Apple med den perfekte MC telefonen?

Post by AdrianK »

heh.. Er Apple blod fan så eg skal ikkje si nokke... det kommer det aldri noe godt ut av... men tenkte å dele en liten sidenote, Apple begynnte å utvikle iPad før iPhone... selv om iPhone var først ute på markedet, så vet dere det :) (siden dere nevnte at Apple ikkje var først ute med tablet)
Nå: Kawasaki ZX 6R - 1997 mod (Ombygget til streetfighter)
X: Kawasaki Z 750 - 2005 mod
X: Kawasaki GPZ 500 S - 2001 mod
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Apple med den perfekte MC telefonen?

Post by Lord Erik »

LGs toppmobil får ikke Android 4.0

Jeg er så glad for at jeg ikke har en mobil fra LG. Jeg hadde mildt sagt vært sur hvis det der hadde påvirket meg. :-P
User avatar
herkit
Posts: 486
Joined: 23 Mar 2011 16:38
MC: HD Softail Custom '08
Location: Bergen

Re: Apple med den perfekte MC telefonen?

Post by herkit »

Siri-Schmiri, e ingenting mot iRis!

[youtube]vfcfckILNHo[/youtube]
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Apple med den perfekte MC telefonen?

Post by Lord Erik »

Hehe, har hørt om den der. Som vanlig lanseres det en rekke forhastede og uferdige kopier i kjølvannet til Apples produktlanseringer. :-P
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Apple med den perfekte MC telefonen?

Post by supermons »

Har ikke testet Siri (siden jeg ikke har eple), men har testet Iris, er jo morro da. Funket på en god del, men da prøvde jeg bare å spørre om faktating. Ser ut som Siri er litt mer integrert, og ringer og sender meldinger og alt sånt.

Testet nå, ser ut som du kan ringe folk fra Iris også.
Post Reply