Dårlig erfaring med Sharkspeed.no

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
ptcarlerik
Posts: 1
Joined: 19 Aug 2011 12:14
MC: Triumph Sprint Sport 900
1998

Dårlig erfaring med Sharkspeed.no

Post by ptcarlerik »

På nettsiden sharkspeed.no bestilte jeg og betalte på forskudd med bank aksept for diverse MC utstyr. Jeg fikk så en mail om at ene varen jeg hadde kjøpt ikke var på lager selv om den var oppført på nettsiden.
Jeg bad da om å få tilsendt de varene de hadde inne, og resten når dette kommer på lager.
Dette ville de kun gjøre om jeg betalte ekstra for frakt av varene som ettersendes.

Jeg mener feilen er på deres side og at jeg ikke skal behøve å betale ekstra for dette. Jeg ber derfor istede om at dersom de ikke ettersender uten ekstra kostnad vil jeg heller heve kjøpet og tilbakebetalt alle utgifter ved kjøpet.

Nettsiden opererer med priser og valuta i norske kroner. Ordren kom på 3027,48 NOK men jeg ble trukket i nettbanken 3044,88NOK.

Ved annulering av ordre fikk jeg tilbake 2935,29 NOK på konto. Altså 109,59 NOK mindre enn jeg ble trukket ved kjøpet.

Når jeg klager på dette får jeg beskjed om at jeg har fått tilbake riktig sum, og de viser til en bestilling med valuta på svenske kroner. (Ved bestilling fikk jeg som sagt oppgitt sum i norske kroner.)

Jeg mener valutakursen på svenske kroner er irrelevant ettersom det er en nettside med norsk domene som opererer med priser gitt i norske kroner.
Jeg vil ikke lage for mye arbeid for bare litt over 100kr, men mener dette er svært dårlig og kanskje ulovlig forretningspraksis.

Skriver til advarsel for andre og med spørsmål om det er fler som har erfaringer med nettsiden.
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Dårlig erfaring med Sharkspeed.no

Post by Speedy Gonzales »

Takk for at du delte din erfaring :)
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
herkit
Posts: 486
Joined: 23 Mar 2011 16:38
MC: HD Softail Custom '08
Location: Bergen

Re: Dårlig erfaring med Sharkspeed.no

Post by herkit »

Har du sjekka på kontoutskrifta di om du faktisk blei trukket NOK? Det står ofte en liten kommentar om trekket er i en anna valuta. Står det SEK der så har du nok ikkje så god sak. Eg ville sjekka med banken om riktigheten av måten dette er gjort på.
Post Reply