Ny mc jakke, hjelm og hansker. Hjelp?

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
andjoh
Posts: 17
Joined: 21 Jul 2011 23:31
MC: SMC Mistral 50

Ny mc jakke, hjelm og hansker. Hjelp?

Post by andjoh »

Hei, skal kjøre ATV på veien nå, er ofte kaldt og vått her på vestlandet, så eg må ha noe som varmer. Har sett mye på ebay, og prisene er jo sjukt små i forhold til over disk i bergen, selfølgelig er jo ikke sikkert at kvaliteten er den samme, men, her er det er har sett på/tenker på å bestille: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-Spee ... 2565fcf7ca

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HJC-YOUT ... 35b3e41f40

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ICON-MEN ... 35b15563f9

Noen som har noe å si om disse produktene?
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Ny mc jakke, hjelm og hansker. Hjelp?

Post by supermons »

Ville kjøpt jakke av et merke jeg har hørt om, istedenfor å velge en med logo på. Veldig mange jakker med logo på uten noe spesielt merke ikke vet noe om kvaliteten på.

Av hjelm ville jeg prøvd før jeg kjøper, siden du ikke vet noe om hvordan den sitter. Ville også sjekket at de er godkjente i europa (E-merket), før jeg hadde handlet.
User avatar
herkit
Posts: 486
Joined: 23 Mar 2011 16:38
MC: HD Softail Custom '08
Location: Bergen

Re: Ny mc jakke, hjelm og hansker. Hjelp?

Post by herkit »

Den hjelmen der kommer på rundt 1100 når tollgebyr, moms og frakt er lagt til. Man får vel low end HJC hjelmer i Norge til en pris som ikkje ligger alt for høgt over det. Fordelen er som supermons seier, du får prøvd hjelmen. Syns egentlig man bør prøve resten av utstyret og, men det går jo an å være frekk og prøve utstyr her heime for så å handle på nettet. Men syns du skal være skeptisk til slike "no-name" produkter.
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Ny mc jakke, hjelm og hansker. Hjelp?

Post by Onsløv »

Jeg ville kjøpt godt undertøy av ull som varmer og windstopper jakke under kjøreklærene
Frank Thomas har noe anti-freeze greier, jeg har ikke testet, men Frank Thomas er vel som gode kjøreklær å regne?
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
andjoh
Posts: 17
Joined: 21 Jul 2011 23:31
MC: SMC Mistral 50

Re: Ny mc jakke, hjelm og hansker. Hjelp?

Post by andjoh »

Tenkte meg at eg fekk desse svara ja :) Da, kommer det eit nytt spørsmål, hvilke butikk i bergensområdet ville dere gått på da, for å få ta i mc klær og utstyr? Noen som er billigere enn andre?
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Ny mc jakke, hjelm og hansker. Hjelp?

Post by supermons »

Misforstå oss rett, det er fortsatt mye penger på å handle på ebay, men det er sikkerhetstøy det er snakk om, og da vil man jo gjerne ha noe som faktisk er sikkert :)

Hjelm burde prøves, men funker fortsatt å bestille fra nett.

Sjekk også evt ut Bullfighter, tror de har butikk i Bergen også.
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Ny mc jakke, hjelm og hansker. Hjelp?

Post by Onsløv »

Av butikker jeg har vært i, så har ride en del klær, om enn noe dyre.
MC-Bergen (bak sats i lars hillesgate) mener jeg å huske at de hadde en del klær? De har ihvertfall en god del hjelmer.
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
User avatar
herkit
Posts: 486
Joined: 23 Mar 2011 16:38
MC: HD Softail Custom '08
Location: Bergen

Re: Ny mc jakke, hjelm og hansker. Hjelp?

Post by herkit »

Yamaha Bergen i Åsane har og en del klær, men om dei er billige veit eg ikkje. Så har man MC-Marine på Minde, trur dei og har klær. Er bare å ta seg en runde og sjekke ut... Team MC på Nordnes har litt klær og, der handla eg mitt utstyr for ca 7000 fullt utstyrt fra topp til tå, vel og merke med gode elev-rabatter fra Team Trafikkskole...
andjoh
Posts: 17
Joined: 21 Jul 2011 23:31
MC: SMC Mistral 50

Re: Ny mc jakke, hjelm og hansker. Hjelp?

Post by andjoh »

Ok, på kårbø sport skulle man vist gå gode priser om man brukte bjoarvik trafikkskole :) Noen som har vert på Kårbø sport då?
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Ny mc jakke, hjelm og hansker. Hjelp?

Post by Onsløv »

Bilsalg Kokstad har noen MC-klær. De hadde lite da jeg var innom for mange år siden, men det har kanskje kommet seg opp nå. Ryktes å være billig.
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Ny mc jakke, hjelm og hansker. Hjelp?

Post by tshansen »

Jeg har selv hatt en Frank Thomas Tekstil dress, å jeg var langt ifra fornøyd med denne....

Bullfigher klær hadde jeg heller ikke kjøpt, skremt over kvaltiteten på disse klærne.

Det er ingen av mc-butikkene i bergen som har så godt utvalg som yamaha bergen, de er nok ikke så mye billigere enn resten, men mulig å gjøre seg noen gode kjøp av fjorårmodeller. De fører også Lindstrans produkter, som er veldig gode til en rimelig penge.... ofte halve prisen i forhold til en del av konkurrentene.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Ny mc jakke, hjelm og hansker. Hjelp?

Post by Lord Erik »

andjoh wrote:Ok, på kårbø sport skulle man vist gå gode priser om man brukte bjoarvik trafikkskole :) Noen som har vert på Kårbø sport då?
Jeg fikk rabatt hos Kårbø gjennom trafikkskolen min, og angret i ettertid på at jeg blåste en god del tusen kroner på fullt utstyr der. Jeg gikk inn der med null erfaring, ingen kunnskap om ulike merker og ingen idé om hva jeg ville ha. Endte opp med å bli anbefalt noe greier fra Frank Thomas som jeg et par måneder senere angret veldig på, men som der og da virker helt OK. Først når jeg fikk mer erfaring med annet MC-utstyr forstod jeg hvor dårlig passform, beskyttelse og design klærne jeg var blitt anbefalt hadde.

Nå råder jeg derfor alle kommende MC-førere jeg møter på om å tenke seg litt om før de kjøper utstyr. Kjøp heller noe skikkelig med en gang, i stedet for å kjøpe noe du angrer på etter en stund. Du tjener ikke noe på å kjøpe masse utstyr som du er halveis fornøyd med. Finn noe du liker utseende på, noe som gjerne kommer godt ut i tester og som, framfor alt, sitter bra på kroppen din. Se gjerne på hva andre førere har på seg, og spør dem om tips. Å fokusere på utseende virker kanskje fjasete av meg, men ingenting beskytter så dårlig som det utstyret du ikke bruker fordi det ser så j*vlig stygt ut. Selgerne i butikkene vil alltid anbefale deg noe, men fullt ustyr er en ganske viktig og stor investering, så ikke forhast deg.
andjoh
Posts: 17
Joined: 21 Jul 2011 23:31
MC: SMC Mistral 50

Re: Ny mc jakke, hjelm og hansker. Hjelp?

Post by andjoh »

Takker for svar alle sammen :) Har ihvertfal funnet noe utstyr på kårbø, som eg liker:

http://shop.motorhuset.no/jofama-odeon- ... -9160.html

http://shop.motorhuset.no/mpasu-22-jakke-p-10184.html

http://shop.motorhuset.no/takachi-tk402 ... 10388.html

Er dette brukbart då? :)
User avatar
bzzlink
Posts: 161
Joined: 24 Apr 2011 14:14
MC: 848 EVO, 2011mod.
Location: Oslo
Contact:

Re: Ny mc jakke, hjelm og hansker. Hjelp?

Post by bzzlink »

Var veldig gult :)

For noen er det viktigst å bli sett, for andre (meg) så teller det litt å se kul ut også...

Det er jo ikke den dummeste tiden av året å se etter utstyr på. Ser at det begynner å bli litt nedsatte priser rundt omkring.
24 hours a day, 24 beers in a case. - Coincidence!?
andjoh
Posts: 17
Joined: 21 Jul 2011 23:31
MC: SMC Mistral 50

Re: Ny mc jakke, hjelm og hansker. Hjelp?

Post by andjoh »

Ja :) Litt kjekt å bli sett når man ferdes i trafikken, men også å se kul ut, eller noe som ser greit ut. Synest selv dette er greit utstyr til ein grei pris :)
Post Reply