Leatherup.com og Vulcanjakke

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
andez
Posts: 5
Joined: 24 May 2011 16:31

Leatherup.com og Vulcanjakke

Post by andez »

Skal til å kjøpe ein del utstyr (for første gong), og har etter besøk på butikk i Trondheim funne ut at dette ikkje blir billig :shock: ;)

Tingen er at eg kjem til å kjøpe skikkeleg hanskar, jakke og hjelm no i første omgong, så får heller bukse (ev sko) bli kjøpt litt billigare før eg reinvesterar i dette om eitt par år når økonomien ikkje er på studentnivå.. Har noken gode tips når eg no skal ut å kjøpe desse tinga? Feks tips til gode og billige butikkar på nett eller i Trondheimsområde (ev over grensa)? Kva prisnivå må eg rekne med for å få ei god skinnjakke eller ein god og stille hjelm?

Har søkt ein del på nettet etter feks skinnjakke, og lurte på om leatherup.com var noke å satse på? Har sett på denne:
http://www.leatherup.com/p/Mens-Motorcy ... 15183.html
noen som vet noe om kvalitet på Vulcan-jakker?

Takk for alle svar :)
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Leatherup.com og Vulcanjakke

Post by Onsløv »

Om du kjøper alt samlet i en butikk, så kan du få ting billigere.
Ser av og til noen som annonserer med pakkepris, men da kan du kanskje forhandle deg til dyrere jakke, hansker og hjelm mot å gi litt mer peng?

Sist jeg kjøpte kjøreutstyr, fikk jeg støvlene "free of charge".
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Leatherup.com og Vulcanjakke

Post by Northman »

andez wrote:Skal til å kjøpe ein del utstyr (for første gong), og har etter besøk på butikk i Trondheim funne ut at dette ikkje blir billig :shock: ;)

Tingen er at eg kjem til å kjøpe skikkeleg hanskar, jakke og hjelm no i første omgong, så får heller bukse (ev sko) bli kjøpt litt billigare før eg reinvesterar i dette om eitt par år når økonomien ikkje er på studentnivå.. Har noken gode tips når eg no skal ut å kjøpe desse tinga? Feks tips til gode og billige butikkar på nett eller i Trondheimsområde (ev over grensa)? Kva prisnivå må eg rekne med for å få ei god skinnjakke eller ein god og stille hjelm?

Har søkt ein del på nettet etter feks skinnjakke, og lurte på om leatherup.com var noke å satse på? Har sett på denne:
http://www.leatherup.com/p/Mens-Motorcy ... 15183.html
noen som vet noe om kvalitet på Vulcan-jakker?

Takk for alle svar :)
Kjenner ikke til det merket, men jakka så tøff ut.

Nå bor vel du rimelig langt unna, men har du vurdert å svinge over grensa?

På Svinesund/Nordby er det en skinnbutikk som selger en del til MC, og prisene der er greie, fått god service av han som driver det også.

Kanskje det er noe tilsvarende nord for sinsen? ;)
It is better to exist unknown to the law.
andez
Posts: 5
Joined: 24 May 2011 16:31

Re: Leatherup.com og Vulcanjakke

Post by andez »

takker for svara :) søkte etter skinnbutikk over grensa her, men fant ikkje noke..

har bestemt mej for å kjøpe alt der ej skal kjøre opp då dei lovte meg rabattar, og prisane ikkje var altfor avskrekkande.. også bestemt meg for å kjøpe tekstil i staden for skinn då fleire eg snakka med i dag heller anbefalte det som første jakke..

tenker på denne jakka, har bare hørt gode ting om Lindstrands før, men kanskje får eg høre noke anna no?
Image
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Leatherup.com og Vulcanjakke

Post by Northman »

Har hatt litt forskjellig av de 3 merkene.

Lindstrand, Halvarson og Jofama, og egentlig vært fornøyd med det meste.

Vil spesielt anbefale Halvarson-halsen, vindtett og vanntett. Fantastisk sak som har gitt meg mye varme :)
It is better to exist unknown to the law.
andez
Posts: 5
Joined: 24 May 2011 16:31

Re: Leatherup.com og Vulcanjakke

Post by andez »

takker igjen, det verte nok Lindstrand eller Halvarson som trekke det lengste strået til slutt trur ej..
No gler ej mej berre til å bynde med øvelseskjøring og bruke utstyret sann ej kan få lappen !!!
User avatar
Lord_Epic
Posts: 499
Joined: 17 Oct 2010 12:49
MC: -01 Honda Fireblade
-02 Yamaha R6 [R.I.P]
-95 Kawasaki ZX6R [Solgt]
Location: Der sjøsprøyten treffer landet

Re: Leatherup.com og Vulcanjakke

Post by Lord_Epic »

Hvorfor tekstil som første jakke egentlig? sier ikke at det er noe gale med tekstil, men hvorfor er det bedre enn skinn?
He who makes a beast out of himself,gets rid of the pain of being a man
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Leatherup.com og Vulcanjakke

Post by Northman »

Lord_Epic wrote:Hvorfor tekstil som første jakke egentlig? sier ikke at det er noe gale med tekstil, men hvorfor er det bedre enn skinn?
Godt spørsmål, jeg gjorde det samme valget. Husker ikke helt hvorfor.

Mer praktisk, større muligheter for å holde seg varm, og lufting var vel noen av grunnene mine.
It is better to exist unknown to the law.
andez
Posts: 5
Joined: 24 May 2011 16:31

Re: Leatherup.com og Vulcanjakke

Post by andez »

Ja det er ca samme tipsa som eg fekk. Vi bur tross alt i Norge so det å kunne holde seg varm (eller kjølig) uansett vær var det eg tenkte i første rekke. Det e tross alt ganske skiftande vær til tider.
Men som selgaren sa i går; det er ei smakssak i bunn og grunn. Noken vil velge skinn og noken vil velge tekstil..
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Leatherup.com og Vulcanjakke

Post by Northman »

andez wrote:Ja det er ca samme tipsa som eg fekk. Vi bur tross alt i Norge so det å kunne holde seg varm (eller kjølig) uansett vær var det eg tenkte i første rekke. Det e tross alt ganske skiftande vær til tider.
Men som selgaren sa i går; det er ei smakssak i bunn og grunn. Noken vil velge skinn og noken vil velge tekstil..
Når det kommer til å skli bortover er nok skinn det beste. Men sikkerhet er i min mening komfort også.

Uansett hva du ender opp med, husk også på et par gode handsker :)
It is better to exist unknown to the law.
andez
Posts: 5
Joined: 24 May 2011 16:31

Re: Leatherup.com og Vulcanjakke

Post by andez »

Eg me tenkte først at skinn var det definitivt beste for å skli, men etter å ha produkttesta på diverse tekstiljakke ser ikkje forskjellen ut til å vere like stor lenger.. Kjøpe ei tekstiljakke, men skal ha ei skinnjakke seinare en gong..

Hanska er ein prioritet ja. Men ka med sko? Eg skal kjøpe, men lurte på å kjøpe berre eitt par billege frå Biltema i første omgong, sidan eg ikkje har tenkt meg på lengre tura i utgangspunktet..

Og kor mykje må eg ca ut med for ein god hjelm? Eg får høre både det eine og det andre, 2000 er nok eller 3000 må du vertfall ha osv.. Hardplast? eller er det aller sikrast med kompositt?
User avatar
bzzlink
Posts: 161
Joined: 24 Apr 2011 14:14
MC: 848 EVO, 2011mod.
Location: Oslo
Contact:

Re: Leatherup.com og Vulcanjakke

Post by bzzlink »

Jeg kjøpte meg tekstiljakke og bukse først. Uttakbart boblefor gjør at det er greit å regulere varmen. Grunnen er at den er litt større slik at man kan trekke det utenpå buksa og skjorta, hvis man skal kjøre til jobben osv. Tekstiljakken min er idiotisk varm når det er sol ute. har noen muligheter til å lufte, men da blåser jakka seg opp som en ballong, så det er ikke noe behagelig.

Tekstildress er på en måte skikkelig all-round, du klarer deg helt fint med bare den. Å ha skinndress som eneste kjøreklær går sikkert, men det blir litt hardcore for min del, å alltid skulle kjøre i det. Tar lang tid å få på seg, og det er ikke plass til "normale" klær under.

Skinndressen min bruker jeg når jeg skal kjøre mer "fokusert" Den er ettersittende, så det er begrenset hva jeg får plass til under den. Får akkurat plass til ullundertøy og en tynn vindjakke. Ble overrasket over hvor kaldt det er med skinndress når det er vind ute slik det er i Osloområdet nå. Så måtte kjøpe en tynn vindjakke å ha under, da ble alt så meget bedre.

Fordel at skinndressen er luftig når det er varmt ute, men det er jo ikke akkurat mange dagene i det landet her det er over 20 grader og sol.
24 hours a day, 24 beers in a case. - Coincidence!?
User avatar
Lord_Epic
Posts: 499
Joined: 17 Oct 2010 12:49
MC: -01 Honda Fireblade
-02 Yamaha R6 [R.I.P]
-95 Kawasaki ZX6R [Solgt]
Location: Der sjøsprøyten treffer landet

Re: Leatherup.com og Vulcanjakke

Post by Lord_Epic »

Sikkert jeg som er rar :) har kjørt med skinn siden mars (riktignok med to stilongser da) er det kaldt tar jeg en ull trøye under jakken, thats it. Skal jeg noe spess så hiver jeg bare et par sko og en bukse i sekken og hei hvor det går:)

Men før jeg skal begi meg ut på langtur så skal jeg ha overtrekks regndress tilfelle det tar helt av. Skinn kan bli ganske tungt, den første jakken jeg hadde veide sikkert 15 - 20 kg etter ene turen jeg hadde :lol:
He who makes a beast out of himself,gets rid of the pain of being a man
User avatar
bzzlink
Posts: 161
Joined: 24 Apr 2011 14:14
MC: 848 EVO, 2011mod.
Location: Oslo
Contact:

Re: Leatherup.com og Vulcanjakke

Post by bzzlink »

Er vel en grunn til at du er Episk Lord.

Vi andre dødlige må ha tekstil :)
24 hours a day, 24 beers in a case. - Coincidence!?
Post Reply