Ny hjelm, tips?

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Ny hjelm, tips?

Post by Joachim »

Personlig hadde jeg gått for Grey Furios. Veldig kul hjelm!
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Ny hjelm, tips?

Post by KiM »

Kjøpt deg hjelm, Jarle? Står mellom S1 Pro og R1 her. Har du fått prøvd begge modellene?
ingen KiM, ingen kos
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Ny hjelm, tips?

Post by Jarle »

Jeg går for S1 pro. Ikke kjøpt enda, men jeg er en tlf i fra å bestille :)
Var og bestemte meg i går, men ikke for designet...
R1 er grom den og, men ikke så stille ettersom jeg skjønte. Og der selges lageret tomt og så går den ut.
SR1 er jo den som har overtatt for R1. Men det er en veldig racing inspirert hjelm, og støyet som medfølger.
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
Kleggen
Posts: 9
Joined: 11 Jul 2008 12:33
MC: Suzuki GSX650F 2008 Svart og sølv.
Location: Moss

Re: Ny hjelm, tips?

Post by Kleggen »

Ett lite tips har selv en s1.På litt lengere turer er den vanvittig tung...... 85db er ganske mye arbeidsmiljøloven sier att ett snitt på over 80 db skal du bruke hørselvern/øreplugger. Synes også den tar vekk feil støy det du vil ha blir borte å lyden du vil ha vekk kommer, en blir vind sus pga tomrummet solvisiret ligger i. Når det negative er nevnt vil jeg si at hjelmen er god den kjekt med solvisiret bra passform lufting osv, Velger selv en annen når jeg skal kjøpe ny i år sett på den kragen under hjelmen på en shohei å den blir stille denne sitter på schubert. Pass på hørselen din bruk plugger å lykke til med det vansklige valget.Husk vekten er vanvittig viktig noen gram blir ganske tungt når det får gå i vind å noen timer på hodet. Håper dette kan være til hjelp for deg men, husk det er du som skal bruke hjelmen så passform å hva du liker er jo viktig :D m.v.h Kleggen
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Ny hjelm, tips?

Post by Jarle »

Noen som har testet AGV sin T2 hjelm?
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Ny hjelm, tips?

Post by tshansen »

Jeg har selv prøvd utallige hjelmer... Jeg blir som regel veldig frelst når jeg først har funnet en hjelm som sitter godt på poteten min. Men jeg anbefaler alle å prøve arai før de bestemmer seg for noe annet! De fleste som selger arai har slike gule hjelmer som du får prøve på hodet å faktisk ta med deg å prøve en hel dag. Jeg kan garantere at de fleste kommer til å få seg en aha opplevelse :-)

Selvfølgelig tatt forbehold om at denne typen skall passer til nettopp hodet ditt.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Kenneth Waal
Posts: 88
Joined: 20 Aug 2011 18:45
MC: 09 Suzuki GSXR-600 Fulleffekt
Location: Trondheim
Contact:

Re: Ny hjelm, tips?

Post by Kenneth Waal »

Jarle wrote:Noen som har testet AGV sin T2 hjelm?
Jeg endte opp på denne etter å ha prøvd 10-15 hjelmer. Er kjempefornøyd med hjelmen, god passform og ventilasjon, samt at den dugger ikke. Har kjørt i regnvær og kjørt inni tunneler uten problemer. Jeg synes også sikten på sidene er god i hjelmer i forhold til flere av de jeg prøvde.

Det skal nå sies at jeg kun har kjørt to-hjuling i 2-3 mnd, og er ikke akkurat noe ekspert på feltet. - Eneste jeg kan si er at det er ingentig med hjelmen som irriterer meg når jeg er ute å kjører , tenker da først og fremst på vindsus.

Anbefales: Ja.
Dress for the crash , not the ride! :)

GSXR-600
Post Reply