Gammelt eller nytt

Har du noen artige filmklipp eller bilder, link til det her. Photoshoptråder er også velkommen her.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Gammelt eller nytt

Post by Bikeridr »

Desmo wrote:Vær-så-artig! Jeg er bare en nybegynner etter noen års knipsing. nå gjør jeg tafatte forsøk på å fotografere. Spent på hva du finner.
Tok meg den frihet å legge ut bildet.
Du får si ifra om det er upassende, så sletter jeg umiddelbart.

Jeg har som sagt ikke Lightroom på denne reisekassen min, men har brukt Gimp og UFRaw til fremkallingen. Er litt støy i bildet samt at du har litt rusk på sensoren. Men det kan fikses. Sendte deg jo mail med fullstørrelsen av bildet og litt "oppskrift", men her legger jeg som sagt ut et bilde som er "fremkalt" utelukkende med fri opensource gratis programmer:
Image
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: Gammelt eller nytt

Post by Desmo »

Har mistenkt at sensoren har rusk, ja. Er jo noen år gammelt dette kameraet. Skal sjekke mail, og takk så langt, ser bra ut bikeridr.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Gammelt eller nytt

Post by tshansen »

kom over denne i dag... da jeg fortsatt er på jakt etter ny mobil, å jeg grøsser ved tanken på å bruke så JÆ***** mye penger på mobil.

[youtube][/youtube]

Uansett, så er det rimelig imponerende å se retningen mobilkamera har tatt siste årene.
En annen ting som er verdt å merke seg, er at alle historiske bilder gjennom tidene er tatt med et kamera som har dårligere specs enn det kamera du har i dag :lol: Setter ting litt i perspektiv :roll:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply