Panikk? Førerfeil? Hva kan vi lære?

Har du noen artige filmklipp eller bilder, link til det her. Photoshoptråder er også velkommen her.
Brukeravatar
Tommas
MC: Nada...

Re: Panikk? Førerfeil? Hva kan vi lære?

Legg innav Tommas » 21 sep 2016 22:59

Skal ikke kommentere kjøringen til noen av de, men gyrofestet gopro... Det er kult det :thumleft

Brukeravatar
Toven
MC: Suzuki SV650 K3
Sted: Stathelle

Legg innav Toven » 21 sep 2016 23:05

Tommas skrev:Skal ikke kommentere kjøringen til noen av de, men gyrofestet gopro... Det er kult det :thumleft

Meget kult 8)

Tob
MC: Busa, SMCR & GSXS
Sted: Haugalandet
Kontakt:

Legg innav Tob » 22 sep 2016 08:52

Og grad måler. Stilig. Ikke helt imponert over linjene da..

Brukeravatar
Toven

Legg innav Toven » 31 aug 2017 14:42

Tror noen må bytte undertøy..

Brukeravatar
Tommas
MC: Nada...

Legg innav Tommas » 31 aug 2017 14:44

Han hadde vel over 140km/t når han slapp gassen :shock:

Flaks så det holder, men godt gjort å ikke ende i asfalten også.

Kommentarfeltet var bra som vanlig :lol:

Peter Riis
You don't think you're going waaaay too fast for the road conditions?

A gap tooth grin
obviously I do now lol
Sist redigert av Tommas den 31 aug 2017 14:47, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Toven

Legg innav Toven » 31 aug 2017 14:46

Tommas skrev:Han hadde vel over 140km/t når han slapp gassen :shock:

Flaks så det holder, men godt gjort å ikke ende i asfalten også.

Brukt opp årets kvote han der ja :lol:
Rimelig høy hastighet på sånna veier ja :shock:

Brukeravatar
Bikeridr
Geocache General
MC: '11 Yamaha FJR 1300A
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV
Sted: Babīte

Legg innav Bikeridr » 31 aug 2017 16:53

Var nok et rimelig godt innhogg i flakskvoten det der, ja. Tror kanskje at det ikke holder å skifte undertøy, men kjøredress også.. :-#
--
Bikeridr

knutk
MC: BMW R1250GSA, F800GS, R90S

Legg innav knutk » 31 aug 2017 21:41

Hva skal vektlegges og prioriteres, kjøreteknikk øvelser eller praktisk trafikkerfaring opparbeidet over mange år?

Ja takk, begge deler.

Praktisk trafikkerfaring hjelper deg til å unngå krevende situasjoner. Teknikk og kjøre-øvelser hjelper deg dersom krevende situasjon allikevel har oppstått

Brukeravatar
Bikeridr
Geocache General

Legg innav Bikeridr » 31 aug 2017 22:09

knutk skrev:Hva skal vektlegges og prioriteres, kjøreteknikk øvelser eller praktisk trafikkerfaring opparbeidet over mange år?

Ja takk, begge deler.

Praktisk trafikkerfaring hjelper deg til å unngå krevende situasjoner. Teknikk og kjøre-øvelser hjelper deg dersom krevende situasjon allikevel har oppstått

Jeg vet ikke hvor du vil hen med dine betraktninger. *Men*, han/hun motorsyklisten i videoen der, med den idiotfarta på de veiene der, fortjente *nesten* å havne i svingskiva på vogntoget. (Jadda, vet hva jeg kommenterte tidligere).

Veldig greit at det gikk bra (ref. tidligere post), men her bør kamikazepiloten gå veldig mange runder med seg selv over kjøringen sin.
--
Bikeridr

knutk
MC: BMW R1250GSA, F800GS, R90S

Legg innav knutk » 01 sep 2017 00:05

Bikeridr skrev:
knutk skrev:Hva skal vektlegges og prioriteres, kjøreteknikk øvelser eller praktisk trafikkerfaring opparbeidet over mange år?

Ja takk, begge deler.

Jeg vet ikke hvor du vil hen med dine betraktninger. *Men*, han/hun motorsyklisten i videoen der, med den idiotfarta på de veiene der, fortjente *nesten* å havne i svingskiva på vogntoget. (Jadda, vet hva jeg kommenterte tidligere).

Veldig greit at det gikk bra (ref. tidligere post), men her bør kamikazepiloten gå veldig mange runder med seg selv over kjøringen sin.

Mine betraktninger var ment myntet på diskusjonen rundt hvilken egenskaper som ble vurdert høyest, kjøreteknisk øvelser eller lang erfaring.

Fyren i videoen scoret lavt på lærdom fra lang erfaring, men scoret greit på kjøreteknikk når elendigheta først var et faktum.

Brukeravatar
Bikeridr
Geocache General

Legg innav Bikeridr » 01 sep 2017 08:17

knutk skrev:
Bikeridr skrev:

Ja takk, begge deler.

Mine betraktninger var ment myntet på diskusjonen rundt hvilken egenskaper som ble vurdert høyest, kjøreteknisk øvelser eller lang erfaring.

Fyren i videoen scoret lavt på lærdom fra lang erfaring, men scoret greit på kjøreteknikk når elendigheta først var et faktum.

Der er vi enige :thumleft
--
Bikeridr

Gå tilbake til «Film & Bilder»