Rekrutering. 2 år gammel jente har det moro på atv.

Har du noen artige filmklipp eller bilder, link til det her. Photoshoptråder er også velkommen her.
Post Reply
User avatar
Roargutten
Roargubben
Posts: 526
Joined: 07 Oct 2015 10:36
MC: 2020 Yamaha T7
2014 Suzuki V-strom 1000
Location: Årnes

Rekrutering. 2 år gammel jente har det moro på atv.

Post by Roargutten »

Må jo passe på at motorinteressen går videre til neste generasjon, så her i huset leker dattera seg med sin Suzuki 50ccm atv, altid stas når denne taes frem, spesielt moro er det når vi kan kjøre sammen i grusgroper osv. Hun er også ivrig tillskuer når far kjører cross.

[youtube][/youtube]
You only live once, but if you do it right, once is enough.
User avatar
Palma
Posts: 4723
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Rekrutering. 2 år gammel jente har det moro på atv.

Post by Palma »

Roargutten wrote:Må jo passe på at motorinteressen går videre til neste generasjon, så her i huset leker dattera seg med sin Suzuki 50ccm atv, altid stas når denne taes frem, spesielt moro er det når vi kan kjøre sammen i grusgroper osv. Hun er også ivrig tillskuer når far kjører cross.
Ser morsomt ut, men håper for alles skyld at det ikke skjer noe med den lille skrotten :) Gud forby. [-X
User avatar
Roargutten
Roargubben
Posts: 526
Joined: 07 Oct 2015 10:36
MC: 2020 Yamaha T7
2014 Suzuki V-strom 1000
Location: Årnes

Re: Rekrutering. 2 år gammel jente har det moro på atv.

Post by Roargutten »

Det går nok veldig bra, er setskrue på gassen så hun får gitt veldig begrenset med gass, har også fjernkontroll som kutter motoren om det begynner å gå for fort eller ute av kontroll, kjører også altid kun på plasser hvor muligheten for kollisjoner eller velting er minimal. Går ikke fortere en at jeg enkelt jogger etter henne når hun kjører ;)
Kjører som du ser i videoen også altid med brynje og hjelm.

Vi er er familie som selv har vokst opp på samme måten en gang i tiden, og drevet med motorsport hele livet så helt amatører er vi ikke.
You only live once, but if you do it right, once is enough.
User avatar
Palma
Posts: 4723
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Rekrutering. 2 år gammel jente har det moro på atv.

Post by Palma »

Roargutten wrote:Det går nok veldig bra, er setskrue på gassen så hun får gitt veldig begrenset med gass, har også fjernkontroll som kutter motoren om det begynner å gå for fort eller ute av kontroll, kjører også altid kun på plasser hvor muligheten for kollisjoner eller velting er minimal. Går ikke fortere en at jeg enkelt jogger etter henne når hun kjører ;)
Kjører som du ser i videoen også altid med brynje og hjelm.

Vi er er familie som selv har vokst opp på samme måten en gang i tiden, og drevet med motorsport hele livet så helt amatører er vi ikke.
Betryggende :). Er altfor mange unger som blir vernet fra å leve slik, og det tror jeg er veldig feil. Det farligste for et barn er bestemors hånd sies det. Den hånda kommer i mellom barnet og alle farer hele tiden, men plutselig en dag er ikke den der lenger...
Flott å se den kommende generasjon i farta :thumleft
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Rekrutering. 2 år gammel jente har det moro på atv.

Post by Elolz »

Heldig jente du har, skulle ønske jeg hadde samme muligheter når jeg var liten. :D Godt å se at dette skjer på en trygg måte, herlig! :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: RE: Re: Rekrutering. 2 år gammel jente har det moro på atv.

Post by tshansen »

Palma wrote:
Roargutten wrote:Det går nok veldig bra, er setskrue på gassen så hun får gitt veldig begrenset med gass, har også fjernkontroll som kutter motoren om det begynner å gå for fort eller ute av kontroll, kjører også altid kun på plasser hvor muligheten for kollisjoner eller velting er minimal. Går ikke fortere en at jeg enkelt jogger etter henne når hun kjører ;)
Kjører som du ser i videoen også altid med brynje og hjelm.

Vi er er familie som selv har vokst opp på samme måten en gang i tiden, og drevet med motorsport hele livet så helt amatører er vi ikke.
Betryggende :). Er altfor mange unger som blir vernet fra å leve slik, og det tror jeg er veldig feil. Det farligste for et barn er bestemors hånd sies det. Den hånda kommer i mellom barnet og alle farer hele tiden, men plutselig en dag er ikke den der lenger...
Flott å se den kommende generasjon i farta :thumleft
Dette er noe av det bedre jeg har hørt på lenge Palma... det er forbanna godt å se at unger får vokse opp å lære seg å respektere de utfordringer en kan møte på sin vei. Jeg hadde ikke hatt noe betenkeligheter med å sluppet guttungen løs på en slik med så mye marginer på min side.

Men jeg sier det samme her som jeg sa i min blogg... pass deg for mammapolitiet. De sender fort en bekymringsmelding til barnevernet for slikt som det der.

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Roargutten
Roargubben
Posts: 526
Joined: 07 Oct 2015 10:36
MC: 2020 Yamaha T7
2014 Suzuki V-strom 1000
Location: Årnes

Re: RE: Re: Rekrutering. 2 år gammel jente har det moro på atv.

Post by Roargutten »

LordShaft wrote:
Palma wrote:
Roargutten wrote:Det går nok veldig bra, er setskrue på gassen så hun får gitt veldig begrenset med gass, har også fjernkontroll som kutter motoren om det begynner å gå for fort eller ute av kontroll, kjører også altid kun på plasser hvor muligheten for kollisjoner eller velting er minimal. Går ikke fortere en at jeg enkelt jogger etter henne når hun kjører ;)
Kjører som du ser i videoen også altid med brynje og hjelm.

Vi er er familie som selv har vokst opp på samme måten en gang i tiden, og drevet med motorsport hele livet så helt amatører er vi ikke.
Betryggende :). Er altfor mange unger som blir vernet fra å leve slik, og det tror jeg er veldig feil. Det farligste for et barn er bestemors hånd sies det. Den hånda kommer i mellom barnet og alle farer hele tiden, men plutselig en dag er ikke den der lenger...
Flott å se den kommende generasjon i farta :thumleft
Dette er noe av det bedre jeg har hørt på lenge Palma... det er forbanna godt å se at unger får vokse opp å lære seg å respektere de utfordringer en kan møte på sin vei. Jeg hadde ikke hatt noe betenkeligheter med å sluppet guttungen løs på en slik med så mye marginer på min side.

Men jeg sier det samme her som jeg sa i min blogg... pass deg for mammapolitiet. De sender fort en bekymringsmelding til barnevernet for slikt som det der.

Note4
Enig i deres meninger vdr barns oppvekst og det å kunne møte en utfordring, lære seg at ting kan gjøre vondt osv..
Dette er veldig likt tankegangen som vi har her i hus, vi er på crossbaner rundt om mange helger i året, og i dette miljøet er nok dette mere vanlig enn uvanlig at de små tidlig får prøve seg heldigvis.

Vdr mammapolitiet så skal det sies at slike videoer eller bilder for den saks skyld aldri blir delt på f.eks facebook. Naboene her er også mer eller mindre med på galskapen selv, så her har vi det mye moro.

Om dette er det værste barnevernet skal kunne finne på oss så skal vi nok også klare å takle det ;)
You only live once, but if you do it right, once is enough.
Post Reply