*Jeg overhaler din AM6*

Verksted for moped, scooter, lett mc og ATV
Post Reply
ludde
Posts: 18
Joined: 30 Sep 2006 00:17

*Jeg overhaler din AM6*

Post by ludde »

Hei...

Dette har jeg nå holdt på med over et år...
Jeg har samme topicen på Mopedportalen, men siden den er nede og har hatt server og fjortisser problemer i et halvt år så gidder jeg ikke å holde på der mer...

Jeg overhaler kun AM6 motorer

Over til saken...
Selv kjører jeg en aprilia rs 50, faren min er mekaniker...

HAr overhalt 5 motorer bare fra folk på MP og da har de sendt meg motoren sin fra over hele landet...

Hvis dere vil snakke med de jeg har splitta motoren til så må Mp opp igjen slik at jeg får fått tak i mailen deres....

Jeg har nå 24 motorer bak meg, inne til splitting akkurat nå er det en fra bergens sin motor som jeg er i full gang med å bytte veiv og lagra på samt. simringer...

Bilder av tidligere splittinger:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Beklager dårlig kvalitet, men skal laste opp noen andre bilder fra ndre motorer om noen timer... Må bare bli ferdig med en annen motor først.

JEg tar 400,- for overhaling.
veivbytte
lagerbytte
bytte av simringer
bytte av pakninger

Prisen er kun for arbeidet, delne må du betale for selv...
Jeg erstatter hvis feilen/mangelen ligger hos meg...
Jeg legger ved et vedlegg i formn av ark på hvordan sette inn motoren og kjøre inn osv.

Noen SPM?
send meg en PM eller legg meg til på MSN
Mortis_vis_valet@hotmail.com

Mvh
Morten

Er dette imot forumets regler så er det bare å flytte eller slette ;)
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund

Post by Mantis »

Kult, mulig jeg sender motoren til deg. men tror ikke jeg har AM6 :?

Skifter du sylindere/stiller squishen og sånnt også eller? :wink:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Artig med slike folk som deg, men la oss si at det skjer noe seriøst, som f.eks at motorn går til helvete etterpå. Da har jo ikke eieren stort på papiret som han ville ha hatt hos et autorisert verksted. Greit han har ditt ord, men det kan bli klabb og babb allikevel.
Meget mulig du er dyktig i det du driver med, men dyktig blir kun et ord i slike sammenhenger. Alle kan gjøre feil, deg inkludert, og da kan det bli vanskelig for eier å kreve noe som helst.
Folk får gjøre som de vil, bare ha det i bakhodet, eventuelt lag en skriftlig kontrakt.
ludde
Posts: 18
Joined: 30 Sep 2006 00:17

Post by ludde »

Med engang det forumet er oppe igjen så skal jeg kopiere over topicen min og linke til den så dere ser alle de postive tilbakemeldingene jeg har fått på utført arbeid ;)

Gixxerpews: Japp, er seriøs... Personalia på meg og mine foreldre blir oppgitt når vi inngår en avtale ;)

For en Am6 overhaling uten deler på et verksted koster det mellom 5-7 000,- Når jeg var ung (og dum ?) så overhalte jeg min motor på verksted og vet du hva? Dårligere arbeid har jeg aldri sett før...
Motomania vi sankker om i denne situasjonen...

Jeg tilbyr en tjeneste, den er frivillig!

Derbi har egen motor, det er ikke ne minarelli am6... am6 står feks i : Rieju aprilia yamaha (tzr) motohispania... 6. girs manuell kasse...

ludde
stunt4life
Posts: 68
Joined: 02 Jan 2007 01:31
Location: oslo
Contact:

Post by stunt4life »

jeg holder på og skal bli mc mekaniker,og har kjennskap til ludde eller nærmere sakt god venn..

motor er som en pusslespill,delene passer kunn et sted og ferdig med det! :wink: om noe skulle gått galt måtte det nok vært pga fabrikkfeil på veiv eller lagre..

girkassa er det kunn en måte og sette sammen på,jeg hadde ikke nølt i det hele tatt og sendt motoren min sier det rett ut (svart) til en person.Greit man får kvittering som er betryggende og ha på mcverksted,men prisen er til og få bakover sveis av,og tar tid å få tilbake motoren normalt bruker jeg under 2timer på og overhale en am6 motor om alt går glatt for seg...

så ikke nøl med og sende til ludde.. :wink:
mc mekaniker
alt med motor og 2hjul,drømmen om proff mc-stunt karriere.
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

ludde wrote:Med engang det forumet er oppe igjen så skal jeg kopiere over topicen min og linke til den så dere ser alle de postive tilbakemeldingene jeg har fått på utført arbeid ;)

Gixxerpews: Japp, er seriøs... Personalia på meg og mine foreldre blir oppgitt når vi inngår en avtale ;)

For en Am6 overhaling uten deler på et verksted koster det mellom 5-7 000,- Når jeg var ung (og dum ?) så overhalte jeg min motor på verksted og vet du hva? Dårligere arbeid har jeg aldri sett før...
Motomania vi sankker om i denne situasjonen...

Jeg tilbyr en tjeneste, den er frivillig!

Derbi har egen motor, det er ikke ne minarelli am6... am6 står feks i : Rieju aprilia yamaha (tzr) motohispania... 6. girs manuell kasse...

ludde
Klarer du å sette sammen AM6 klarer du også Derbi.
Forskjellen er minimal.
- Skyt her -
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

ludde wrote:Med engang det forumet er oppe igjen så skal jeg kopiere over topicen min og linke til den så dere ser alle de postive tilbakemeldingene jeg har fått på utført arbeid ;)

Gixxerpews: Japp, er seriøs... Personalia på meg og mine foreldre blir oppgitt når vi inngår en avtale ;)

For en Am6 overhaling uten deler på et verksted koster det mellom 5-7 000,- Når jeg var ung (og dum ?) så overhalte jeg min motor på verksted og vet du hva? Dårligere arbeid har jeg aldri sett før...
Motomania vi sankker om i denne situasjonen...

Jeg tilbyr en tjeneste, den er frivillig!

Derbi har egen motor, det er ikke ne minarelli am6... am6 står feks i : Rieju aprilia yamaha (tzr) motohispania... 6. girs manuell kasse...

ludde
Klarer du å sette sammen AM6 klarer du også Derbi.
Forskjellen er minimal.
- Skyt her -
Tore^NSR
Posts: 1467
Joined: 17 May 2005 21:19

Post by Tore^NSR »

stunt4life wrote: motor er som en pusslespill,delene passer kunn et sted og ferdig med det! :wink:
Stemmer jo forsåvidt det da,men ting kan monteres feil,og ting kan glemmes ut. En kompis av meg glemte å fylle på girolje etter en overhaling.
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Post by Speedy Gonzales »

stunt4life wrote:
motor er som en pusslespill,delene passer kunn et sted og ferdig med det! :wink: om noe skulle gått galt måtte det nok vært pga fabrikkfeil på veiv eller lagre..
Må dessverre si meg helt uenig med deg her.
Hørt om register, tenning, lagre?
Ingenting av dette er lett for den utrente person, lagre kan moteres feil, register i helt feil posisjon osv osv.
Meget mulig det er veldig lett på desse mopedene deres men vil bare si at det å jobbe med motor ikkje alltid er like lett som ett puslespill.
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
stunt4life
Posts: 68
Joined: 02 Jan 2007 01:31
Location: oslo
Contact:

Post by stunt4life »

speedy gonzales 2 wrote:
stunt4life wrote:
motor er som en pusslespill,delene passer kunn et sted og ferdig med det! :wink: om noe skulle gått galt måtte det nok vært pga fabrikkfeil på veiv eller lagre..
Må dessverre si meg helt uenig med deg her.
Hørt om register, tenning, lagre?
Ingenting av dette er lett for den utrente person, lagre kan moteres feil, register i helt feil posisjon osv osv.
Meget mulig det er veldig lett på desse mopedene deres men vil bare si at det å jobbe med motor ikkje alltid er like lett som ett puslespill.
altså..nå snakker jeg om en som har skrudd litt,og ikke om en som aldri har tatt i en skrutrekker..men som du sier lageret kan settes på feil,små ting kan glemmes f.eks sette på halvmånen til svinghjulet osv osv..skal jeg nevne småting kan jeg skrive til i morgen tidlig :wink:
mc mekaniker
alt med motor og 2hjul,drømmen om proff mc-stunt karriere.
Ersdal97
Posts: 4
Joined: 05 Feb 2013 22:26
MC: yamaha dt50r 2007.
suzuki rm 125

Re: *Jeg overhaler din AM6*

Post by Ersdal97 »

Hur du et nr? Ludde eposten funker ikke som den skal får ikke sendt
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: *Jeg overhaler din AM6*

Post by Jarle »

"Sist besøkt: 02 Jan 2007 02:47 "

Nå er det ikke sikkert han er så aktiv lenger, men er verdt ett forsøk...
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
gear6
Posts: 3
Joined: 21 Mar 2013 13:45

Re: *Jeg overhaler din AM6*

Post by gear6 »

Hahaha, jeg ville også skrive et svar, men merket at det var for 6 år siden...

håper han kommer tilbake, har mange spørsmål :)
Last edited by gear6 on 22 Mar 2013 11:59, edited 1 time in total.
flattdekk
Posts: 3
Joined: 20 Mar 2013 13:24

Re: *Jeg overhaler din AM6*

Post by flattdekk »

takk for at dere bevarer denne tråden, hjalp meg sikkelig :)
Post Reply