effektprob m nsr125 m 180cc malossi

Verksted for moped, scooter, lett mc og ATV
Post Reply
dirtbike
Posts: 27
Joined: 31 May 2012 01:39
MC: Honda Crf490R 2003 ramme og 2006 motor produserer ærlige 73 hk
Honda Cr125R 2003 orginal,ny ufo plast svart og highflow radiatorer er eneste
Honda nsr 125r.Faktisk en av de få meg bekjent som har en cr125r foring i sylinder m tilbehør ca 40hk
Location: Drøbak

effektprob m nsr125 m 180cc malossi

Post by dirtbike »

har en nsr125 1999mod med en ny 180malossi + fulleffekt dci boks + 626cdi boksen som sitter v baklysene.. kjører m gianellicarbon anlegg, org forgasser m 180 dyse og borret 3 15 mm hull i luftfilter bokslokket..kjører for øyeblikket uten filter i boksen.. v start på kjøring er syklen meget villig over hele registeret.. men etter en stund begynner den og hakke og kutte og må bruke gassen varsomt og nærmest lure motoren m og vri gassen sakte for og kommme opp i ca 8000 omd før draget kommer..men da kommer også motorkuttinge.. samtidig er turtelleren helt ustabil og viser verdier som ikke er riktige..om det er noe som har m hovedproblemet vet jeg ikke men har en følelse av det... kjører på cr125 plugg... er det noen som også har tips om luftfilter som ikke kveler motoren... det går jo med litt luft m ett sånt oppsett... fornuftige svar er veldig kjærkomment
Dirtbike.
Online-MC
Posts: 18
Joined: 04 Feb 2014 11:02
MC: Kawasaki ZX-6R StreetFighter - Work in progress

Re: effektprob m nsr125 m 180cc malossi

Post by Online-MC »

Ser det er gammel tråd, men skriver uansett :)

Eg hadde samme sylinderen på min i mine glansdager :)
Det høres ut som du har feil dyse. Eg sleit med akkuratt det samme første turen min.

I mitt tilfelle kom det av at eg brukte dysen som sto i når eg hadde 125cc sylinder som da blir for stor på 180cc.. Det eg ikkje tenkte på ved montering er at meir cc = meir sug gjennom sylinder.
Kan virkelig ikkje sei eg husket størrelsen på dysa eg brukte til slutt, men eg kan love deg at den går godt når det er rett!! :D

Oppsettet mit var:
Malossi 180cc sylinder
OEM eksosanlegg fra modellen før effektbegrensningen kom.
Org forgasser.
Org filter
Ukjent CDI

målte 26,5hk på hjul FØR sylinderen kom på plass \:D/
http://www.online-mc.no
Kristoffer Ullaland
577 25 526
Post Reply