Treig clutch KMX 125 '99

Verksted for moped, scooter, lett mc og ATV
Post Reply
Eaan
Posts: 3
Joined: 24 Jul 2010 03:13

Treig clutch KMX 125 '99

Post by Eaan »

Hei. Har en kawaski KMX 125 med litt treig clutch. Når jeg slipper den ut igjen, så henger den etter, så jeg må hjelpe til ved å dytte hendelen ut.
Jeg byttet nylig en pakning på høyre deksel, så jeg måtte ta av clutchwiren fra ''armen'' som dytter inn/ut clutchen. Armen sitter fast på dekselet, og jeg er ikke sikker på hvordan den skal stå når jeg monterer dekselet på igjen. Jeg fant ikke noe om det i sevice manualen eller.

edit: mer utfyllende tittel

Takker for svar.
User avatar
jaantoore
Posts: 117
Joined: 25 Feb 2010 21:59
MC: Aprilia RS 125, 03 SBK
Location: Eide på Nordmøre

Re: Treig clutch KMX 125 '99

Post by jaantoore »

Wire er i god stand?
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Treig clutch KMX 125 '99

Post by Onsløv »

Er det en fjær som dytter tilbake hendelen? Er denne slakk, knekt, ikke strammet opp, eller lignende?
Eaan
Posts: 3
Joined: 24 Jul 2010 03:13

Re: Treig clutch KMX 125 '99

Post by Eaan »

Kom på jeg tok bilde av det. http://www.diskusjon.no/index.php?app=c ... _id=381910
Det er den svarte tingen på dekselet som er festet i ''armen''. Vet ikke om det vises på bildet, men det er et hakk i den svarte tingen, slik at den legger seg på ''hodet'' til stangen som kommer ut fra midt i clutchen.
Er det noen som har vært borti patenten før, og er det i det hele tatt mulig å installere den feil?

Jeg vet ikke om wiren er i god stand, den er ganske treig og har en del motstand. Den har heller ikke slik ''freeplay'' helt ytterst slik som den andre sykkelen min, og selv om den er firtakt så fungerer vel gir/clutch på samme måte?
Deauville00 wrote:Er det en fjær som dytter tilbake hendelen? Er denne slakk, knekt, ikke strammet opp, eller lignende?
Jeg var ut å sjekka nå, og det er ikke noe feste på ''armen'' til en fjær.
Sjekka også om kabelen lå i klem, bøyd el. og den ser grei ut. Er som nevnt veldig treig så jeg får bare ta å bytte den. Får se om problemet løser seg da.

Beklager for dårlige beskrivelser, kan ikke navnet på annet en de mest vanlige delene-
Eaan
Posts: 3
Joined: 24 Jul 2010 03:13

Re: Treig clutch KMX 125 '99

Post by Eaan »

Jeg tok ut wiren og smurte den med motorolje. Den fungerer nå, antar jeg slapp billig unna.
Post Reply