FMF eksos (svane) til KTM

Prat om mellomtung MC
Post Reply
User avatar
borsting
Posts: 57
Joined: 16 Oct 2007 04:58
MC: KTM 380 exc 2001
Location: Trondheim City

FMF eksos (svane) til KTM

Post by borsting »

Hei, har en KTM 380 2001 modell

Skal se på ny svane, fra FMF
og vet om 2 forskjellige typer FMF gnarly og FMF fatty.

Noen som vet om det er stor forskjell på disse, og om hvordan effektregisteret blir på disse :)

Borsting-
User avatar
Wibbo
Posts: 131
Joined: 15 Mar 2007 21:37
Location: Stavanger

Re: FMF eksos (svane) til KTM

Post by Wibbo »

gnarly har tykkere gods i stålet og tåler mer juling,max effekten ligger i bunn og mellomregisteret.
Fatty har pulveret mer i mellom og topp, tynnere stål.
Image
Vespa PX200E "Lusso"
'99 HD FLHRCI "Beistet"
'05 KTM 640 ADV "Fatman"
Affen
Posts: 6
Joined: 06 Jul 2008 23:01
MC: Nå ktm 125 exc GÅR SOM E DASS :(
X aprilia rs 125 Fp med 34mm forgaser jolly moto corsa, hpi cdi, porta hk top +++++

Re: FMF eksos (svane) til KTM

Post by Affen »

Har ikke peiling på ktm 380, men fmf fatty pippa er en jævli godt eksosanlegg har hatt det på gammel crossen min cr250, og skall ha det på min ktm exc 125 sm. Mister ikke så mye effekt på bun med fmf fatty pipa, men gir mye bedre topp drag og mer over rev, og du merker det gåt også på mellom registret,

fmf gnarly pippa gir et solid bunn-dragg og et jævli kraftig mellom register, som er idielt for eduro kjøring, og baner med mang svinger og få flater,

Jeg ville ha gåt for fmf fatty hvis du er ut etter mere topp drag, gir mye finer lyd en orginal eksosanlegge også :) hvert fall på cr,

Det med tykelsen på ståle påvirker resonasen i ekksosanlegge, Ett tynnere gir effekt en ett som er tykkere, er veldig avanser de sakkerne der, my faktorer som spiller in, som å finne den rette tempraturen i eksosanlegg og mye rart,

I snø-scooter verdene har de en knap som kalles hole shot knap, Den snur tenningen så den tenner når stemplene har passert tds, de er for å varme opp eksosanlegge så de får max effekt fra start.
SPeedmaster
Posts: 64
Joined: 26 Dec 2006 03:09
Location: Hemne

Re: FMF eksos (svane) til KTM

Post by SPeedmaster »

Hvor får man kjøpt disse anleggene?
Og hva med rev anlegget får man det til 380?

Kjører nå med SXS factory potta, noen som har prøvd den kontra en av de andre anleggene? Spesielt fatty og rev, gnartly er lite interesant :p
x-Sykler: 2x Rieju RR 50, Honda NSR 125, Yamaha DTR 125, Husqvarna WR 125, Sach XTC 125(2-takt), KTM EXC 380.

Nå: KTM SMR 450, Yamaha YZF R6, Suzuki TSX og Aprilia RS 250
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: FMF eksos (svane) til KTM

Post by tshansen »

Wibbo wrote:gnarly har tykkere gods i stålet og tåler mer juling,max effekten ligger i bunn og mellomregisteret.
Fatty har pulveret mer i mellom og topp, tynnere stål.
satan, jeg klasket på skjermen å skulle ta det helvetes insektet du har i signaturen din =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Ktm dude
Posts: 26
Joined: 13 May 2007 18:32
MC: Ktm exc 125 2007
Yamaha stunt sykel. 1992
Aprilia RS 125
Ktm Adventure 2008
Til salgs:
Bajaj scooter 2000kr
TZR deler, motor og hjul 5000kr
Løp og kjør hjem!!!
Location: Halden
Contact:

Re: FMF eksos (svane) til KTM

Post by Ktm dude »

Okey, så hvis jeg skal ha ny svanehals til min Ktm exc som blir brukt i enduro vil dere anbefale????
Er gnarly mye tykkere i stålet en de to andre eller hva? Vet om to steder man får kjøpt FMF svanehalser såfall. Spinnin wheel i mysen og på http://www.btosport.com
Bånn tælle!!!
User avatar
Wibbo
Posts: 131
Joined: 15 Mar 2007 21:37
Location: Stavanger

Re: FMF eksos (svane) til KTM

Post by Wibbo »

Ktm dude wrote:Okey, så hvis jeg skal ha ny svanehals til min Ktm exc som blir brukt i enduro vil dere anbefale????
Er gnarly mye tykkere i stålet en de to andre eller hva? Vet om to steder man får kjøpt FMF svanehalser såfall. Spinnin wheel i mysen og på http://www.btosport.com
For å si det enkelt så er gnarly enduro potta og fatty motocross.

har du lett for å bulke potta (tryner ofte i steinrøysa) så monter en "pipe armor" fra moose racing

Image

KTM original potte er en grei all round potte, men tynn i godset så jeg monterte armor på min
Image
Vespa PX200E "Lusso"
'99 HD FLHRCI "Beistet"
'05 KTM 640 ADV "Fatman"
Post Reply