Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Prat om mellomtung MC
Guinss
Posts: 163
Joined: 12 Dec 2008 23:34
MC: 2008 Kawasaki 250R - Sort

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by Guinss »

tHaWuLf wrote:Med fare for å spore av topic, kjøpte jeg 900 RR fordi jeg ville ha en framtidsrettet sykkel, og pga at det var min første drømmesykkel jeg fikk lyst til å realisere, og som jeg kjøpte i militæret. I dag hadde den vært perfekt, så den savner jeg. Fin på tur var den også. Men, når det kommer til HK-hysteriet og slikt, vil jeg si at HK/Vekt - forholdet i 250 R og rundt der er helt fint, siden man lærer seg å kjøre og utnytte sykkelen. Det er ingen sammenheng mellom HK og kjøreglede har jeg erfart, og ellers burde jeg vel hatt 200 hk i dag og ikke 56. En sykkel med veldig mye motor er fort også litt slitsomt, siden det nesten kan bli litt for mye. En mer moderat motor som er sterk i bunn gir bedre turkomfort synes nå jeg. Men, 250R blir nok realisert en dag her i gården også :)
Artig det at du sier at HK ikke henger sammen med kjøreglede, det er det mange som ikke skjønner :D
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by FV »

HK har ikke alltid like mye å si, men vekt/hk forholdet har litt og si for min del iallefall. Men det er ikke å kjørte raskest mulig rett frem som er avgjørende, det er definitivt å ligge i sving som er gøy!
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by inunf »

Og nettopp derfor er RS 250 en fantastisk god sykkel.
Guinss
Posts: 163
Joined: 12 Dec 2008 23:34
MC: 2008 Kawasaki 250R - Sort

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by Guinss »

Er det noen her på forumet som har prøvd å kappe/modifisere skilt-holderen på 250R?
drivingnirvana
Posts: 152
Joined: 28 Aug 2007 00:02
Location: Oslo

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by drivingnirvana »

Guinss wrote:
tHaWuLf wrote:Med fare for å spore av topic, kjøpte jeg 900 RR fordi jeg ville ha en framtidsrettet sykkel, og pga at det var min første drømmesykkel jeg fikk lyst til å realisere, og som jeg kjøpte i militæret. I dag hadde den vært perfekt, så den savner jeg. Fin på tur var den også. Men, når det kommer til HK-hysteriet og slikt, vil jeg si at HK/Vekt - forholdet i 250 R og rundt der er helt fint, siden man lærer seg å kjøre og utnytte sykkelen. Det er ingen sammenheng mellom HK og kjøreglede har jeg erfart, og ellers burde jeg vel hatt 200 hk i dag og ikke 56. En sykkel med veldig mye motor er fort også litt slitsomt, siden det nesten kan bli litt for mye. En mer moderat motor som er sterk i bunn gir bedre turkomfort synes nå jeg. Men, 250R blir nok realisert en dag her i gården også :)
Artig det at du sier at HK ikke henger sammen med kjøreglede, det er det mange som ikke skjønner :D
Det er VELDIG synd...
Hei du
User avatar
MowZ
Posts: 1275
Joined: 21 Jan 2008 15:44
MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm
Location: Drammen

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by MowZ »

Guinss wrote:Artig det at du sier at HK ikke henger sammen med kjøreglede, det er det mange som ikke skjønner
Og sikkert mange som ikke er helt enig i... ;-)
BMW S1000RR, Simply the best!
drivingnirvana
Posts: 152
Joined: 28 Aug 2007 00:02
Location: Oslo

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by drivingnirvana »

MowZ wrote:
Guinss wrote:Artig det at du sier at HK ikke henger sammen med kjøreglede, det er det mange som ikke skjønner
Og sikkert mange som ikke er helt enig i... ;-)

Joda, spørs bare hvor hk-kåt du er. Det er jo folk ute som ruller med turbo-Hayabuser, dem er nok uenig. For min del spiller ikke hk like mye rolle som helheten. :)

Men nå triller vi retning Off Topic, beklager!
Hei du
R6-freak
Posts: 1422
Joined: 19 May 2007 20:09
MC: Ingen
Location: Byåsen, Trondheim

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by R6-freak »

drivingnirvana wrote:
MowZ wrote:
Guinss wrote:Artig det at du sier at HK ikke henger sammen med kjøreglede, det er det mange som ikke skjønner
Og sikkert mange som ikke er helt enig i... ;-)

Joda, spørs bare hvor hk-kåt du er. Det er jo folk ute som ruller med turbo-Hayabuser, dem er nok uenig. For min del spiller ikke hk like mye rolle som helheten. :)

Men nå triller vi retning Off Topic, beklager!
Er jo altid artig når du må bruke mye krefter på å holde deg fast :roll:
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125

Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008

Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
drivingnirvana
Posts: 152
Joined: 28 Aug 2007 00:02
Location: Oslo

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by drivingnirvana »

Er jo alltid artig å sitte på internett å påpeke at de som er uenige med deg er pingler :roll:
Hei du
Guinss
Posts: 163
Joined: 12 Dec 2008 23:34
MC: 2008 Kawasaki 250R - Sort

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by Guinss »

jeg er hvertfall veldig fan av at hk ikke har noe med kjøreglede å gjøre, siden jeg har 250R :twisted:
masse hk vil jeg si er mer for show, enn det er for kjøreglede. Et minimum er det selvfølgelig, før det går utover kjøregleden.

er muligens feil sted å spørre om dette, men er det noen som har gjort noe med skiltopphenget på ninjaen? det finnes ingen ferdig-løsninger der man kan bytte det ut, uten å måtte kappe det originale, fordi det er bygd rundt baklykta osv.. Har sett bilder av sykler der man har kuttet av mye og laget egne braketter, og det ser mye bedre ut.
Last edited by Guinss on 22 Dec 2008 23:57, edited 4 times in total.
drivingnirvana
Posts: 152
Joined: 28 Aug 2007 00:02
Location: Oslo

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by drivingnirvana »

Kan du poste bilde av hva som er standard på norske modeller og hva du fant på nett?

Takk :)
Hei du
Guinss
Posts: 163
Joined: 12 Dec 2008 23:34
MC: 2008 Kawasaki 250R - Sort

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by Guinss »

drivingnirvana wrote:Kan du poste bilde av hva som er standard på norske modeller og hva du fant på nett?

Takk :)
fant noen braketter på ebay, men de koster 1000kr+, og man må kutte den originale uansett. Altfor dyrt, går heller an å lage noe tilsvarende for 50kr med en liten metallplate og noen L-vinkler..

Org. oppheng:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... &viewitem=

bedre:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... %26otn%3D2
drivingnirvana
Posts: 152
Joined: 28 Aug 2007 00:02
Location: Oslo

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by drivingnirvana »

Å ja. Nå skjønner jeg hva du mente. Jeg stussa over det selv. Har lyst til å kjøpe denne som førstesykkelen min sommern som kommer, enn en brukt Ducati Monster. Vil også ha en svart en :)

Du får nok en fin sommer.
Hei du
User avatar
IImilleniumII
Posts: 233
Joined: 03 Nov 2006 17:26

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by IImilleniumII »

Står litt om kawa 250 i det nyeste bike bladet som er ute nå. Er en sammenligning mellom 250 kawa og en suzuki king faktisk.. Merkelig nok foretrakk dem ninjaen .. :)
Guinss
Posts: 163
Joined: 12 Dec 2008 23:34
MC: 2008 Kawasaki 250R - Sort

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by Guinss »

IImilleniumII wrote:Står litt om kawa 250 i det nyeste bike bladet som er ute nå. Er en sammenligning mellom 250 kawa og en suzuki king faktisk.. Merkelig nok foretrakk dem ninjaen .. :)
:D tror jeg må til butikken å kjøpe et sånt blad jeg
Post Reply