Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Prat om mellomtung MC
Post Reply
User avatar
IImilleniumII
Posts: 233
Joined: 03 Nov 2006 17:26

Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by IImilleniumII »

Noen som vet hvor mange hk den nye kawasaki 250 kan få med enkle grep som f.eks. å ta ut ev. plomberinger eller fjerne elektroniske sperrer (ikke trim sylinder e.l.)
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by inunf »

Du tenker på Ninja 250? Den er (såvidt jeg vet) ikke sperret på noen måte.
User avatar
IImilleniumII
Posts: 233
Joined: 03 Nov 2006 17:26

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by IImilleniumII »

Man må med andre ord bytte sylinder hvis man vil ha en kraftigere versjon?
User avatar
f2dog
Posts: 211
Joined: 12 Feb 2007 17:21
MC: B-king.... 08
Drz400 SM 08
Gixxer 1000 09
Location: Os

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by f2dog »

Nix ,da må du kjøpe større sykkel.
Ninjaen er orginal med 33hk og 22nm.
Er neppe noe poeng i å bruke mye penger på å få mer effekt,da er det vel billigere å kjøpe en 600
----------------------------------------------------

B-King 08(He-He!)
Drz 470 psyko (he-he)
Gixxer 1000 k9
User avatar
IImilleniumII
Posts: 233
Joined: 03 Nov 2006 17:26

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by IImilleniumII »

Ok. Da blir det nok heller en 600 for min del. Skal bli morro å se hvor godt marked det er for en slik 250 i Norge.
Gixxerman

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by Gixxerman »

Flyttet denne til mellomtung. Den er fulleffekt og den yter 33hk. Personlig hadde jeg heller kjøpt en slik enn en større sykkel med plomberinger.
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by FV »

Gixxerman wrote:Flyttet denne til mellomtung. Den er fulleffekt og den yter 33hk. Personlig hadde jeg heller kjøpt en slik enn en større sykkel med plomberinger.
Enig. De som kjøper en slik sykkel vet nok hva de er på jakt etter, så jeg tror nok absolutt det er ett marked for den.
User avatar
IImilleniumII
Posts: 233
Joined: 03 Nov 2006 17:26

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by IImilleniumII »

Ja, jeg hadde også gjort det gixxermann. Jeg håper absolutt det er marked for den da vi ikke har noen nyere sykkler som satser på 250 klassen i Norge. Dette er jo ett godt alternativ for de som vil kjøre lovlig mellomtung :)
Gixxerman

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by Gixxerman »

Hvorfor sitte å kuke med at gassen bare går halvveis osv. Da sitter man der og ergrer seg grønn, og lysten til å gjøre noe ulovlig blir som oftest for stor for de enkelte. Denne ER fulleffekt, og den ER lovlig. Sikkert en veldig morsom første sykkel, det har jeg stor tro på. :)
drivingnirvana
Posts: 152
Joined: 28 Aug 2007 00:02
Location: Oslo

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by drivingnirvana »

Tror det er en utrolig bra nybegynner sykkel til en grei penge (heller 55.000 kr. for en Kawasaki Ninja enn 50.000 kr. for en opphoret lett-MC). Har du prøvekjørt den enda? Eller bare antar du at den vil være treg?
Hei du
User avatar
wind_up_bird
Posts: 134
Joined: 25 Apr 2008 12:22
MC: 08 Kawasaki Ninja 250R
Lappen i boks 25/7-08 :)
Location: Bergen

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by wind_up_bird »

Jeg vurderer denne som første sykkel om jeg får tatt lappen nå, selv om jeg ikke trenger en mellomklassesykkel (er gammel nok).
Jeg syns den ser ok ut, er ikke for stor for meg som er litt liten, og er noenlunde fornuftig priset. Hvis noen har prøvekjørt den så setter jeg pris på info! :)
drivingnirvana
Posts: 152
Joined: 28 Aug 2007 00:02
Location: Oslo

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by drivingnirvana »

wind_up_bird wrote:Jeg vurderer denne som første sykkel om jeg får tatt lappen nå, selv om jeg ikke trenger en mellomklassesykkel (er gammel nok).
Jeg syns den ser ok ut, er ikke for stor for meg som er litt liten, og er noenlunde fornuftig priset. Hvis noen har prøvekjørt den så setter jeg pris på info! :)

+1 hele veien.

Det frister så mye mer med splitter ny sykkel enn noe 10 år gammelt. Jeg er også "liten" (slank) og kommer til å kjøre MC 95% innenfor byens grenser så fartsressursene bør jo holde nok til at man har det gøy men ikke havner i trøbbel som nybegynner :)

Edit: http://www.mc24.no/article.php?articleI ... goryID=213 Test :)

Edit: Den hittil beste videoen syns jeg - Får lyst til å knuse sparegrisen med en gang og løpe til forhandler :roll:
Hei du
User avatar
wind_up_bird
Posts: 134
Joined: 25 Apr 2008 12:22
MC: 08 Kawasaki Ninja 250R
Lappen i boks 25/7-08 :)
Location: Bergen

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by wind_up_bird »

Artig test! :)
Men de skriver at den har en 2 -sylindret motor? Ifølge kawasaki.no så har den en "4-stroke Parallel Twin".
Har de bommet litt, eller er det jeg som misforstår noe her?
User avatar
IImilleniumII
Posts: 233
Joined: 03 Nov 2006 17:26

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by IImilleniumII »

drivingnirvana wrote:Tror det er en utrolig bra nybegynner sykkel til en grei penge (heller 55.000 kr. for en Kawasaki Ninja enn 50.000 kr. for en opphoret lett-MC). Har du prøvekjørt den enda? Eller bare antar du at den vil være treg?
Sykkelen har jo begrensninger, det er det ingen tvil om. Når man har hatt en mellomklasse med over 100 hk vil man sjelden gå over til noe med ca 33 hk :)
Til bykjøring er den sikkert perfekt.
drivingnirvana
Posts: 152
Joined: 28 Aug 2007 00:02
Location: Oslo

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?

Post by drivingnirvana »

IImilleniumII wrote:
drivingnirvana wrote:Tror det er en utrolig bra nybegynner sykkel til en grei penge (heller 55.000 kr. for en Kawasaki Ninja enn 50.000 kr. for en opphoret lett-MC). Har du prøvekjørt den enda? Eller bare antar du at den vil være treg?
Sykkelen har jo begrensninger, det er det ingen tvil om. Når man har hatt en mellomklasse med over 100 hk vil man sjelden gå over til noe med ca 33 hk :)
Til bykjøring er den sikkert perfekt.

Ja, det er jo sannheten helt klart :)
Hei du
Post Reply