Yoshimura RS-3 effektanlegg. 34 hk

Prat om mellomtung MC
Post Reply
SV650S
Posts: 5
Joined: 12 Apr 2008 17:26

Yoshimura RS-3 effektanlegg. 34 hk

Post by SV650S »

Hei

Jeg er rimelig blank på mc, så jeg lurte på hvordan det lar seg gjøre å registrere en sykkel med Yoshimura RS-3 effektanlegg til mellomklassesykkel med 34 hk. Kan anlegget gi noen problemer med tanke på å registrere den som mellomklasse mc?
Gixxerman

Re: Yoshimura RS-3 effektanlegg. 34 hk

Post by Gixxerman »

Det tror jeg nok. Sykkelen bør nok være helt original, og med strupekit montert av andre enn en kompis(LES: godkjent verksted)
MEN, ta kontakt med de som håndhever disse lovene så får du nok korrekt svar.
SV650S
Posts: 5
Joined: 12 Apr 2008 17:26

Re: Yoshimura RS-3 effektanlegg. 34 hk

Post by SV650S »

Gixxerman wrote:Det tror jeg nok. Sykkelen bør nok være helt original, og med strupekit montert av andre enn en kompis(LES: godkjent verksted)
MEN, ta kontakt med de som håndhever disse lovene så får du nok korrekt svar.
Hmm. 4 hk til eller fra gjør vell ikke noe? Bare jeg setter på orginalanlegget når jeg skal få sykkelen godkjent for 25 kW-kitet? Altså, det er vell ikke heeelt lovlig, men jeg får sikkert ikke pes for det uansett? Er jo i hovedsak ute etter å få litt fetere lyd.
Vil værtfall være synd å ha et RS-3 anlegg liggende i garasjen i 2 år.
Takk for svar :)
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Yoshimura RS-3 effektanlegg. 34 hk

Post by Jarle »

Ja, spurte du ikke først om godkjenning med effektanlegget på da? :-k
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
SV650S
Posts: 5
Joined: 12 Apr 2008 17:26

Re: Yoshimura RS-3 effektanlegg. 34 hk

Post by SV650S »

Jarle wrote:Ja, spurte du ikke først om godkjenning med effektanlegget på da? :-k
Er på tur å kjøpe meg en brukt SV 650S. Og på den står effektanlegget på og orginalanlegget følger med. Skal høre om godkjenning med effektanlegget på når den tid kommer. Er bare litt nyskjerrig.
Gixxerman

Re: Yoshimura RS-3 effektanlegg. 34 hk

Post by Gixxerman »

Hadde jeg kjørt 34hk ville jeg kjørt så stille som mulig men :lol: Blir litt kjedelig om noen "byr opp til dans" ;-)
SV650S
Posts: 5
Joined: 12 Apr 2008 17:26

Re: Yoshimura RS-3 effektanlegg. 34 hk

Post by SV650S »

Gixxerman wrote:Hadde jeg kjørt 34hk ville jeg kjørt så stille som mulig men :lol: Blir litt kjedelig om noen "byr opp til dans" ;-)
Hehehe. Sant det. Får se hva jeg finner ut.
Gixxerman

Re: Yoshimura RS-3 effektanlegg. 34 hk

Post by Gixxerman »

Derfor er det like greit å kjøpe en kjip førstegangssykkel. Må da være kjedelig å prutte rundt på noe som egentlig går bedre. Fristen er ofte for stor til at man klarer å styre seg.
SV650S
Posts: 5
Joined: 12 Apr 2008 17:26

Re: Yoshimura RS-3 effektanlegg. 34 hk

Post by SV650S »

Gixxerman wrote:Derfor er det like greit å kjøpe en kjip førstegangssykkel. Må da være kjedelig å prutte rundt på noe som egentlig går bedre. Fristen er ofte for stor til at man klarer å styre seg.
Ja, livet er hardt.
Gixxerman

Re: Yoshimura RS-3 effektanlegg. 34 hk

Post by Gixxerman »

Mellomklasse greiene kom like før jeg var gammel nok, og ja, det var en real nedtur men men. Skaffa meg en 250 offroader med noen og 30 hester, og nå er jeg her. Er en del av livet, selvom det er kjipt der og da. Alle må gjennom det.
User avatar
Joachim
Posts: 927
Joined: 26 Mar 2007 16:06
Location: Oslo(Ålesund)

Re: Yoshimura RS-3 effektanlegg. 34 hk

Post by Joachim »

Må få si at selv om er kjedelig og mye "mikk" med melllomklasseperioden, så kan det absolutt bli levelig. Med nyere sykler med elektronisk stryping, så blir i alle fall syklene ett par hakk morsommere enn med tradisjonell stryping.

I alle fall er min KTM en herlig overgang fra lettsykkel, og noe helt annet enn Mitoen. Skal nok klare meg med den som 34 hk et par år, uten for mye klaging. Den står det også på Akra-anlegg, men har jo med godkjenning osv, så det har jeg ikke noe problemer med.
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
User avatar
moto
Posts: 475
Joined: 05 Jan 2007 19:13
MC: NÅ KTM SMR 450
X -Gsxr 1000 2007
X -Gsxr 1000 2005
X -Gsxr 600 1998
Location: Nittedal

Re: Yoshimura RS-3 effektanlegg. 34 hk

Post by moto »

må si jeg hadde et relatift stor overgang fra MH RX 50 til Gsxr 600 :twisted: sitter rs3 anlegg på den, trur ikke det gir så mye eff. men god lyd
Post Reply