Plombe GSXR600 k7

Prat om mellomtung MC
Post Reply
AlexTBoss
Posts: 6
Joined: 15 Mar 2008 14:31
MC: Suzuki GSXR600 k7

Plombe GSXR600 k7

Post by AlexTBoss »

Hei. Jeg kjører en GSXR600 k7 med plombe. lurer på om det er noen som vet hvordan jeg får fjernet den plomba. Er vist kunn en ledning, men hvem og hvor sitter den? Hadde blitt veldig glad hvis det er noen som vet svaret :):)
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Plombe GSXR600 k7

Post by FV »

Jeg hadde snakka med forhandleren der du kjøpte den, da de er 100% sikre på hvor den sitter siden det er de som har montert/koblet den om. De har lov å hvor den sitter, men de kan ikke fjerne den for deg uten at du må betale avgiftene for det.
Gixxerman

Re: Plombe GSXR600 k7

Post by Gixxerman »

Google.com
AlexTBoss
Posts: 6
Joined: 15 Mar 2008 14:31
MC: Suzuki GSXR600 k7

Re: Plombe GSXR600 k7

Post by AlexTBoss »

Hei igjen.
Men kunne gjerne ha tenkt meg og visst det selv hvordan det gjøres. Skal visst bare være en ledning. Men hvem og hvor? :)
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Plombe GSXR600 k7

Post by FV »

AlexTBoss wrote:Hei igjen.
Men kunne gjerne ha tenkt meg og visst det selv hvordan det gjøres. Skal visst bare være en ledning. Men hvem og hvor? :)
Ta en telefon eller gå direkte opp til sjappa du kjøpte sykkelen å få dem til å vise deg.
AlexTBoss
Posts: 6
Joined: 15 Mar 2008 14:31
MC: Suzuki GSXR600 k7

Re: Plombe GSXR600 k7

Post by AlexTBoss »

ja, kunne jo ha gjort det. Men hvis det er noen her som vet det, så hadde jeg blitt veldig glad hvis noen skrev det inn :)
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Plombe GSXR600 k7

Post by FV »

Siden ingen har svart til nå så tviler jeg nesten på at noen vet det. Men skriv gjerne inn når du har funnet det ut!
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Re: Plombe GSXR600 k7

Post by adoniz »

AlexTBoss wrote: Men hvem og hvor? :)
Hvem? Skjønner ikke hvordan det går an å bruke hvem i en setning der du lurer på hvilken ledning du skal finne.. men .. uansett.. :))

Før i tiden så var disse plombert med at en ledning var klippet ved ecu'en. These days, må du bytte ecu! :D tatta! = dyrt! De har vel hatt en lei tendens til at de som kjøper plomberte sykkler gjør det kun for å få billigere forsikring..

LAtterligste plomben som finnes er forøvrig på bandit. før 00, bitteliten greie på forgasserrekka som hindrer wiren i å gå hele veien..

Uansett,
Gixxerman

Re: Plombe GSXR600 k7

Post by Gixxerman »

Bytte ECU yikes. Det var jeg faktisk ikke klar over. Ja, det er dyrt ja, så nå er det vel kanskje en person som sitter med skjegget i postkassa :)
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Plombe GSXR600 k7

Post by FV »

adoniz wrote: De har vel hatt en lei tendens til at de som kjøper plomberte sykkler gjør det kun for å få billigere forsikring..

LAtterligste plomben som finnes er forøvrig på bandit. før 00, bitteliten greie på forgasserrekka som hindrer wiren i å gå hele veien..

Uansett,
Samme plomberingen som står på min 07-modell det :lol:

Nå er jo forsikringenpremiene like på mellomtung og fulleffekt på de fleste sykler, så er vel fint lite å hente der nå for tiden.
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Plombe GSXR600 k7

Post by Kilamor »

har ingen anelse, noen sier brun ledning og andre sier en svart ledning med hvit stripe, ut fra boksen. Men blir dumt om du klipper feil ledning. Forresten kan du se om det ligger noen metallplater nedi innsugstraktene dine slik at den blir strypt for luft også, eller om det BARE er en ledning.. (tviler på den bare jeg).
#Suzuki GSXR 750, K6
basse
Posts: 13
Joined: 29 Nov 2006 21:51

Re: Plombe GSXR600 k7

Post by basse »

Det er kun en ledning som skal klippest, jeg har gjort det selv. Men jeg gjorde det på den lovlige måten og registrerte sykkelen som full effekt. Siden du spørr her reiner jeg med at du ikke har planer om og registrere sykkelen som fulleffekt, da er det ikke og anbefale.
Vist du skulle være uheldig og komme i en ulykke vil vil du få store problemer om det blir oppdaget.
Vist du skal gjøre det på en lovlig måte er det bare og trille sykkelen til forhandler, vipp opp salen og la de komme til med en tang. Er gjort på 1 minutt.
K7 GSXR 750
Post Reply