Skjekker de effekten på importerte mellomklassinger?

Prat om mellomtung MC
Post Reply
User avatar
microape
Posts: 217
Joined: 11 Jan 2007 19:36
MC: '97 Suzuki RGV250 SP VJ23

Skjekker de effekten på importerte mellomklassinger?

Post by microape »

Hei

Har planer om å importere en RS250 som er registrert som mellomtung i tyskland med 34 hester, men den har visstnok 63 hester. Må sykkelen på visning når den registreres i Norge? Er det ikke mulig å ta med seg tyske papirer og slippe alt det? :-k
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Skjekker de effekten på importerte mellomklassinger?

Post by inunf »

Hvis du har papirer, men mangler plomberingssettet så kan du få låne settet mitt. Hvordan det virker med import vet jeg ikke.
Pollti

Re: Skjekker de effekten på importerte mellomklassinger?

Post by Pollti »

Vanligvis er det kun dokument sjekk.
User avatar
Jakey
Posts: 74
Joined: 05 Sep 2008 17:49
MC: KTM 640lc4 2003 mod.
Yamaha FZR1000 90 mod. "streetfighter"

Re: Skjekker de effekten på importerte mellomklassinger?

Post by Jakey »

Jeg skal og få skilter imorgen hvis alt går som det skal. Så jeg kan gi deg et svar da, hvis du ikke allerede har funnet det ut?
--03 KTM 640lc4
90 Yamaha FZR1000 "streetfighter"
92/93 Nissan 200sx S13.5
03 E46 320i Touring
lumzar
Posts: 13
Joined: 08 Feb 2009 14:42
MC: Tenere 660 94 mod.

Re: Skjekker de effekten på importerte mellomklassinger?

Post by lumzar »

jeg var å registrerte min sykkel som mellomtung denne uken, etter som strupekittet (en brankett som hindrer fult gasspådrag) var under tanken og folkene på biltilsynet ikke orket å begynne å skru å herje for å sjekke at den fortsatt var der, eller i det hele tatt var montert holdt det at jeg viste TUV papirene på strupekittet. men det kan hende de tar en nermere titt om sykkelen høres veldig sprek ut. Fks. om du har effektalegg, men sånn som jeg har forstått det har de ikke dyno-tralle der oppe og ingen måte å sjekke reel effekt på sykkelen din. og jeg har hørt fra en jeg kjenner at han har registrert en importert fullefekt som mellomklasse der oppe, fyren på biltilsynet sa den hørtes litt sprek ut og han jeg kjenner sa at han kunne ta en prøvetur og kjenne hvor slapp den var, han på biltilsynet ville ikke kjøre sykkelen og registrerte den som melloklasse :D
Post Reply