Prøvekjøring før kjøp

Prat om mellomtung MC
Post Reply
User avatar
Chris
Posts: 1166
Joined: 25 May 2005 21:11
MC: BMW HP2 Sport
Location: Sandefjord

Prøvekjøring før kjøp

Post by Chris »

Hei, jeg har et spørsmål om prøvekjøring av sykkel du skal kjøpe.
Når jeg skal kjøpe sykkel og den skal strupes ned, kan jeg da ta en skikkelig prøvetur da selv om den ikke er registrert mellomtung? :?: :lol:
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Hvis du er fylt 18 og du har en bakpå som har hatt tunglappen de fem siste åra i strekk, så har du i følge LOVEN lov...
User avatar
Chris
Posts: 1166
Joined: 25 May 2005 21:11
MC: BMW HP2 Sport
Location: Sandefjord

Post by Chris »

Tja.. har jo far, men det tror jeg at jeg dropper da tar jeg heller og tar sjangsen :D
Kosh
Posts: 368
Joined: 26 Apr 2005 19:04

Post by Kosh »

Han som eier den er nokså dum om han låner den ut til deg, siden du ikke har lappen, og forsikringen dermed ikke er gyldig.
V4 fun
MC-fantom
Posts: 106
Joined: 06 May 2005 13:02
Location: Bodø

Post by MC-fantom »

Er sykkelen registrert eller er det snakk om prøveskilt? Mener å huske at det ikke er lov til å drive øvelseskjøring med prøvenummer.

Ellers vil jeg anbefale deg å få noen som har lappen og litt erfaring til å prøvekjøre. Sittestillingen finner du ut av uten å legge ut på veien.
Hva er best? FJR 1300 så klart
User avatar
Chris
Posts: 1166
Joined: 25 May 2005 21:11
MC: BMW HP2 Sport
Location: Sandefjord

Post by Chris »

Hei, tja har jo alltids far. Han har jo hatt lappen for tung i 20 år ellernoe og har erfaring med flere sykler blandt annet eldre yamaha yfz tror jeg og en 1997 Kawasaki Zx6r :) så jeg får vel la han prøvekjøre, også får jeg ta meg av sittestillinga :wink:
Pollti

Post by Pollti »

En klok avgjørelse !
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Uuuuæææ, den avataren ga meg gåsehud :oops:
User avatar
Chris
Posts: 1166
Joined: 25 May 2005 21:11
MC: BMW HP2 Sport
Location: Sandefjord

Post by Chris »

Den går under kategorien "ironi" ja :D mener nå jeg. selv om 1/2 norge har det skiltet der på veiene :P (litt overdriv kanskje :lol: )
Post Reply