Re: Hva er Mellomklasse MC - Her finner du svarene!
Posted: 09 Jan 2008 17:19
Forøvrig så så jeg at du i teksten din, Leazand, sier at man må kjøpe kit fra f.eks. Greybikes.
På Greybikes må du ut med 3000,- kr for settet + frakt. I tillegg kommer arbeidstiden på verksted, som varierer veldig ut fra hva slags struping som må gjøres, men spesielt på r-sykler må kåper og all dritt tas av og åpnes, som tar sin tid, og som du selvfølgelig må betale for. 550-700kr/time er vanlig.
Det jeg gjorde var at jeg gikk ned på det lokale merkeverkstedet og spurte etter pris på struping. Han ringte meg tilbake dagen etter med en pris på 3800,-, med deler. Da ville de skaffe deler, sette de inn og levere sykkelen til meg med ferdig utfylte papirer, klar for biltilsynet. (pga diverse annet jeg også skulle betale for og gjøre der nede, så ble det til slutt 3400,- for strupingen). Hvis du selv kjøper sett til 3000,- + frakt, og må betale for verksted i tillegg, kan jeg vanskelig se for meg at du får det billigere da, hvis det da ikke er en veldig, veldig kjapp jobb (under en time) å sette inn, noe det sjeldent er.
Så det kan lønne seg å rett og slett sjekke ut merkeverksteder på pris. De kan nok skaffe de samme delene som deg. I tillegg vil du være 100% sikker på at det blir riktig. Det vil være kjipt å komme ned til verkstedet med deler som er bare en smule feil, og ikke kan brukes, eller papirer som ikke stemmer ovenfor biltilsynet hvis du har kjøpt billigere sett fra utenlandske butikker. I tillegg kan mange verksteder ha sine restriksjoner på at kunden selv tar med sånne type deler, hvis det ikke avtales på forhånd.
Just my 5 cents today
På Greybikes må du ut med 3000,- kr for settet + frakt. I tillegg kommer arbeidstiden på verksted, som varierer veldig ut fra hva slags struping som må gjøres, men spesielt på r-sykler må kåper og all dritt tas av og åpnes, som tar sin tid, og som du selvfølgelig må betale for. 550-700kr/time er vanlig.
Det jeg gjorde var at jeg gikk ned på det lokale merkeverkstedet og spurte etter pris på struping. Han ringte meg tilbake dagen etter med en pris på 3800,-, med deler. Da ville de skaffe deler, sette de inn og levere sykkelen til meg med ferdig utfylte papirer, klar for biltilsynet. (pga diverse annet jeg også skulle betale for og gjøre der nede, så ble det til slutt 3400,- for strupingen). Hvis du selv kjøper sett til 3000,- + frakt, og må betale for verksted i tillegg, kan jeg vanskelig se for meg at du får det billigere da, hvis det da ikke er en veldig, veldig kjapp jobb (under en time) å sette inn, noe det sjeldent er.
Så det kan lønne seg å rett og slett sjekke ut merkeverksteder på pris. De kan nok skaffe de samme delene som deg. I tillegg vil du være 100% sikker på at det blir riktig. Det vil være kjipt å komme ned til verkstedet med deler som er bare en smule feil, og ikke kan brukes, eller papirer som ikke stemmer ovenfor biltilsynet hvis du har kjøpt billigere sett fra utenlandske butikker. I tillegg kan mange verksteder ha sine restriksjoner på at kunden selv tar med sånne type deler, hvis det ikke avtales på forhånd.
Just my 5 cents today