kjøpt meg mellomklasse sykkel!

Prat om mellomtung MC
Post Reply
gullik
Posts: 27
Joined: 21 Dec 2007 14:13
MC: suzuki gsxr 600=)
Location: fredrikstad

kjøpt meg mellomklasse sykkel!

Post by gullik »

hei! skal gå til innkjøp av en gsxr 600 nå etter jul,og har derfor noen spm til dere som jeg hadde likt og fått svar på:)

skal handle hos en forhandler og de sa at det ville koste meg 7000 og få den bygget om og regisrert som mellomklasse,stwemmer dette? hadde det vært billigere og tatt seg av det selv?

etter de 2 årene har gått,kan jeg fjerne plombene selv da? og hvordan ville dette la seg gjøre?

til slutt lurer jeg på om en gsxr 600 er en grei førstesykkel?

martin.
Last edited by gullik on 03 Jan 2008 20:34, edited 1 time in total.
User avatar
Flydude
Posts: 459
Joined: 23 Sep 2005 22:52
MC: Honda CBR 600F

Re: kjøp av mellomklasse sykkel!?!

Post by Flydude »

gullik wrote:skal handle hos en forhandler og de sa at det ville koste meg 7000 og få den bygget om og regisrert som mellomklasse,stwemmer dette? hadde det vært billigere og tatt seg av det selv?

etter de 2 årene har gått,kan jeg fjerne plombene selv da? og hvordan ville dette la seg gjøre?
7000 virket dyrt. Jeg fikk plombert min CBR nå for en måned siden for ca 3500, inkl deler. Men det er ingen fasit, for det er forskjellig hva som må gjøres fra sykkel til sykkel. På noen er det kun en times arbeid, på andre mange flere.. Men nei, du kan ikke gjøre det selv. Det må gjøres av et merkeverksted som kan underskrive på at det er gjort etter de riktige retningslinjene fra fabrikanten av delene og sykkelen. Det du kan gjøre er å finne et annet verksted som kanskje er billigere. Prøv til våren å ringe litt rundt.. Kanskje du da kan presse denne forhandleren til å gå lavere, hvis ikke går du til en annen.

Selve registreringen både opp og ned på hk hos vegvesenet kan du gjøre selv ved å bestille time og ta med sykkel og papirer. Hvis forhandleren beregner å gjøre dette for deg i de 7000,-, så kan det bety mange timer (les: kroner!) spart å ta den ned selv.

Ja, du kan fjerne det etter to år, men nei, du kan heller ikke gjøre dette selv for at sykkelen skal bli registrert opp igjen. Det må også gjøres hos merkeverksted etter riktige retningslinjer, men burde etter hva jeg kan forstå ikke bli så dyrt. For det første skal du ikke betale for deler, og på noen plomberingsmåter er det litt jobb å sette inn deler, mens å ta det ut er bare "ta det ut igjen". Men det kommer jo helt ann på plomberingsmåten. Et par-tre timer til 500kr+ kanskje...? Aner ikke hvordan det gjøres på gsxr.
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
gullik
Posts: 27
Joined: 21 Dec 2007 14:13
MC: suzuki gsxr 600=)
Location: fredrikstad

Re: kjøp av mellomklasse sykkel!?!

Post by gullik »

takker for svar=) men hva viss jeg skulle finne på og ta ut plomberingene om et halvt år da,om det blir for kjedeligt med 34hk,hva må da gjøres? er det elektronisk sperre eller rett og slett redusert tilførsel på luft og drivstoff som reduserer hk`ene så kraftigt?
Rimol
Posts: 497
Joined: 21 Dec 2007 18:03
MC: Honda CBR 1000RR Fireblade
Location: Trondheim

Re: kjøp av mellomklasse sykkel!?!

Post by Rimol »

På kawan min så er det plombert mellomgasserne og sylindrene.. det er satt inn ei slags pakning som tetter igjenn tilførselen betraktelig. å ha 34 hk er helt greit og kjøre med.. dessuten er det mye smartere å starte med 34 hk enn en full effekt sykkel..
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
gullik
Posts: 27
Joined: 21 Dec 2007 14:13
MC: suzuki gsxr 600=)
Location: fredrikstad

Re: kjøp av mellomklasse sykkel!?!

Post by gullik »

jaja, i dag ble kjøpet gjort er en 2000 mod gsxr 600... har rullet 28k km og er så og si strøken:)

legger ved ett par bilder.
06_89192061.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Flydude
Posts: 459
Joined: 23 Sep 2005 22:52
MC: Honda CBR 600F

Re: kjøp av mellomklasse sykkel!?!

Post by Flydude »

Gratulerer... Bare å vente på våren nå 8)
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
gullik
Posts: 27
Joined: 21 Dec 2007 14:13
MC: suzuki gsxr 600=)
Location: fredrikstad

Re: kjøp av mellomklasse sykkel!?!

Post by gullik »

takk:) ja våren og lappen \:D/
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: kjøp av mellomklasse sykkel!?!

Post by inunf »

Gratulerer!
Gixxerman

Re: kjøp av mellomklasse sykkel!?!

Post by Gixxerman »

Ser helt feil ut den sykkelen der. Ser ut som en sykkel som er presset sammen av to trucker....
stoppitide
Posts: 261
Joined: 12 Nov 2007 22:06
MC: Ducati Monster S2R 800

Re: kjøp av mellomklasse sykkel!?!

Post by stoppitide »

Dårlig dag G-man? Sånne kommentarer kan du like gjerne holde for deg selv. Den nye sykkelen man kjøper er man nesten alltid stolt av og da er det uendelig mye hyggeligere å høre hyggelige ting - alternativt ingenting?
User avatar
Asfaltkongen
Posts: 318
Joined: 04 Aug 2006 17:35

Re: kjøp av mellomklasse sykkel!?!

Post by Asfaltkongen »

Gixxerman er bare gretten...

Gratulerer! Sykkelen er fet som f... den. Kommer du over et solodeksel til baksetet så ikke nøl mned å kjøpe, gjør sykkelen übercool.

Regner med at det var denne du kjøpte: http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =12&tot=43

Image

Håper du får mange kule mil på den der :)
FZR 1000 - 1993 - 130BHP - 107NM

Kjære Gud, la veien være tørr og la svingene komme.
gullik
Posts: 27
Joined: 21 Dec 2007 14:13
MC: suzuki gsxr 600=)
Location: fredrikstad

Re: kjøp av mellomklasse sykkel!?!

Post by gullik »

ja, var den jeg kjøpte,enig med at du kunne holdt den kommentaren for deg selv gixx.men kjøpte jo sykkelen forde jeg likte den,ikke for at gixx eller andre skulle.og folk må jo få mene hva de vill da :)
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: kjøp av mellomklasse sykkel!?!

Post by ErlingSG »

Syns den er tøff jeg.. Ser massiv ut :)
gullik
Posts: 27
Joined: 21 Dec 2007 14:13
MC: suzuki gsxr 600=)
Location: fredrikstad

Re: kjøp av mellomklasse sykkel!?!

Post by gullik »

noen som veit hvor det er muligt å få tak i ett slikt deksel till passajersetet? kunne også trengt noen anbefalinger når det gjeler helannlegg.kansje en link og :)
User avatar
moto
Posts: 475
Joined: 05 Jan 2007 19:13
MC: NÅ KTM SMR 450
X -Gsxr 1000 2007
X -Gsxr 1000 2005
X -Gsxr 600 1998
Location: Nittedal

Re: kjøp av mellomklasse sykkel!?!

Post by moto »

vet ikke hvor du får tak i det vet bare at det gjør sykkelen mye kulere.. min blir som natt og dag ( er litt eldere en dim men er nesten like )

http://img525.imageshack.us/my.php?imag ... 509xl4.jpg
Post Reply